Konto Autopay

Udostępnij:

Poniżej znajdziesz artykuły zawierające najważniejsze informacje na temat korzystania z Autopay za pośrednictwem aplikacji mobilnej – zakładania konta, uzupełniania danych użytkownika i pojazdu, usuwania konta, itd.

Zasady korzystania

Zakładanie konta w Autopay Autopay to aplikacja mobilna, której możesz użyć, żeby zapłacić automatycznie za przejazdy autostradami (A1, A2, A4), parkingi, myjnie i winiety. W przypadku użytkowników indywidualnych usługa Autopay jest darmowa. Pobierz aplikację mobilną (App Store, Google Play), uzupełnij dane osobowe, dodaj dane pojazdu i metodę płatności. Podczas zakładania konta w aplikacji Autopay, należy podać adres e-mail, numer telefonu (może być zagraniczny). Po zakończonej rejestracji otrzymasz od nas wiadomość e-mail z linkiem aktywacyjnym – kliknij go, żeby potwierdzić założenie konta w Autopay (jeśli nie możesz znaleźć wiadomości z linkiem – przeszukaj Spam, Kosz, Inne foldery). Obecnie, żeby korzystać z aplikacji należy się za każdym razem zalogować. Pracujemy nad rozwiązaniem, dzięki któremu będzie można pozostać zalogowanym przez cały czas. Pojazdy Zaloguj się do aplikacji, kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' – w tym miejscu możesz: dodać/usunąć pojazd (jeżeli na liście dostępnych marek i modeli nie widzisz swojej, wybierz z listy pozycję 'Inne'), zmienić kategorię pojazdu, włączyć lub wyłączyć usługę Autopay na wybranych autostradach lub parkingach (kliknij 'Zmień' żeby móc wprowadzać zmiany), zmienić formę płatności dla danego pojazdu. Każdy użytkownik może dodać do swojego konta kilka pojazdów i podpiąć pod nie te same lub różne metody płatności. Ważne: dany pojazd może być przypisany wyłącznie do jednego konta użytkownika (w przeciwnym razie nie byłoby wiadomo od kogo pobrać płatność za dany przejazd). W aplikacji możesz dodać tzw. pojazdy lekkie, czyli samochody z kategorii 1, 2, 2A o masie całkowitej do 3,5 t oraz motocykle. Możesz również wjechać samochodem z przyczepką – pamiętaj o wyborze właściwej kategorii i sprawdzeniu, czy po dodaniu przyczepki masa nie przekracza 3,5 t. Jeśli poruszasz się motocyklem, możesz korzystać z Autopay na odcinkach objętych systemem e-TOLL, czyli A2 Konin-Stryków oraz A4 Wrocław-Sośnica. Dopuszczalne kategorie pojazdów: 1 – pojazd o dwóch osiach, bez podwójnych kół, nieciągnący przyczepy. 2 – pojazd o dwóch osiach, z których przynajmniej na jednej zamocowano podwójne koła. 2A – pojazd posiadający łącznie więcej niż dwie osie, bez podwójnych kół. W aplikacji możesz dodać pojazd z polską lub zagraniczną rejestracją. Lista krajów objętych systemem: A1 Rusocin-Nowa Wieś (Gdańsk-Toruń) A2 Konin-Stryków A4 Katowice-KrakówA4 Wrocław-Sośnica Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy Zajęte dane Jeżeli podczas uzupełniania danych, okaże się, że numer rejestracyjny lub numer telefonu są już zajęte (a masz pewność, że nikt inny z nich aktualnie nie korzysta) – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony (prześlij zdjęcie pojazdu z widoczną tablicą rejestracyjną i opisz sytuację). Jeżeli okaże się, że dane zostały wykorzystane do aktywacji usługi Autopay za pośrednictwem bankowości internetowej – można powiązać te dwa konta. Żeby to zrobić: wejdź na www.autopay.pl kliknij 'Zaloguj' kliknij 'Przejdź z banku' podaj numer telefonu, użyty podczas rejestracji w banku wpisz kod otrzymany w SMS a utworzy się Twoje konto bezpośrednio w systemie Autopay Jeśli podczas rejestracji zobaczysz komunikat, że podany adres e-mail jest zajęty – przejdź do formularza logowania i kliknij 'Nie pamiętam hasła'. Wtedy otrzymasz od nas maila z instrukcją jak zmienić hasło i odzyskać dostęp do konta. Zgubiony telefon Jeśli chcesz korzystać z Autopay na nowym telefonie – pobierz aplikację, zaloguj się na swoje konto i zmień hasło na nowe. Zmiana hasła Żeby zmienić hasło: zaloguj się kliknij 'Więcej' > 'Twoje dane' na dole ekranu zobaczysz 'Hasło' – kliknij 'Zmień' wpisz nowe hasło i kliknij 'Zapisz' Hasło musi mieć min. 8 znaków, co najmniej jedną dużą literę i co najmniej jeden znak specjalny. Usuwanie konta Zaloguj się na swoje konto w aplikacji Kliknij 'Więcej' > 'Twoje dane'. Na dole ekranu zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone. Potwierdź, że chcesz usunąć konto. Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta. Ważne: Odinstalowanie aplikacji nie jest jednoznaczne z usunięciem konta. Żeby usunąć konto należy wykonać opisane wyżej kroki. Jeżeli tylko odinstalujesz aplikację, płatności za przejazdy autostradami objętymi systemem videotolling (AmberOne A1, A4 Katowice-Kraków) nadal będę pobierane. Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces. Ta strona korzysta z zabezpieczenia reCAPTCHA Google Prywatność i Warunki var id = "autopay-pomoc"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Rozliczenia

Dostępne formy płatności w Autopay Usługa Autopay jest w pełni darmowa dla użytkowników indywidualnych – ponosisz wyłącznie koszt przejazdu. Aktualne cenniki obowiązujące na poszczególnych odcinkach autostrad znajdziesz na oficjalnej stronie GDDKiA. Płatność kartą (debetową/kredytową) – płatność za przejazd zostanie automatycznie pobrana z karty płatniczej dodanej do konta użytkownika. Możesz dodać dowolną liczbę kart płatniczych (również kartę Revolut). Zapłać z Play – bezpłatna usługa polegająca na tym, że koszt przejazdu jest doliczany do rachunku telefonicznego od operatora sieci Play. Płatność przy użyciu bankowości elektronicznej z wykorzystaniem obciążenia rachunku bankowego – opcja dostępna wyłącznie dla osób, które korzystają z Autopay w ramach swojej bankowości internetowej (Bank Millennium, Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski, Bank Pocztowy, Alior Bank, Santander Bank, Spółdzielcza Grupa Bankowa). Jeżeli nie możesz dodać metody płatności – upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji (jeśli nie – zaktualizuj ją). Faktury Żeby otrzymać fakturę za opłacony przejazd – uzupełnij dane potrzebne do wystawienia dokumentu: zaloguj się na swoje konto w aplikacji kliknij 'Twoje dane' kliknij 'Dane do faktury' uzupełnij dane, upewnij się, że są poprawne i kliknij 'Zapisz' Po zakończonym przejeździe z płatnością automatyczną, faktura będzie dostępna w aplikacji mobilnej – po zalogowaniu kliknij 'Więcej' > 'Faktury'. Jeśli korzystasz z Autopay Flota – tutaj znajdziesz potrzebne informacje o fakturach. Ważne: numer rejestracyjny pojazdu będzie widoczny na fakturze za pojedynczy przejazd. Jeżeli zauważysz, że dane na fakturze są błędne – prześlij nam notę korygującą oraz oryginał błędnej faktury za pomocą formularza widocznego na dole strony. Błędne lub niezrealizowane płatności Żeby płatność za przejazd mogła zostać pobrana: podpięta karta musi być aktualna, na wskazanym rachunku musi być potrzebna kwota, w bankowości internetowej musisz mieć ustawione odpowiednio wysokie limity na płatności internetowe. W przeciwnym razie płatność się nie powiedzie, a możliwość korzystania z Autopay będzie zablokowana do momentu uregulowania należności. Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony. 💡Żeby mieć pewność, że aplikacja nie pobierze automatycznej płatności, gdy tego nie chcesz, postępuj zgodnie z instrukcją: Na A2 Konin-Stryków lub na A4 Wrocław-Sośnica (e-TOLL) Na A1 lub na A4 Katowice-Kraków (videotolling) – wyłącz całkowicie aplikację Autopay przed rozpoczęciem podróży. Nie masz pewności jak to zrobić? Zobacz tę instrukcję. – tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku. Żeby to zrobić: wejdź do aplikacji kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > nazwa Twojego pojazdu kliknij 'Zmień' przy Autostradach odznacz suwakiem odcinek, który chcesz tymczasowo wyłączyć z usługi Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. – tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku. Żeby to zrobić: wejdź do aplikacji kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > nazwa Twojego pojazdu kliknij 'Zmień' przy Autostradach odznacz suwakiem odcinek, który chcesz tymczasowo wyłączyć z usługi Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. Zwrot niewykorzystanego e-biletu autostradowego Jeżeli kupiłeś e-bilet za pośrednictwem https://app.autopay.pl/e-bilet-autostradowy z wyprzedzeniem, ale zmieniły Ci się plany i będziesz podróżować w innym terminie – możesz zwrócić niewykorzystany bilet. Pamiętaj, by zrobić to przed datą, w której dany bilet zaczyna obowiązywać. Przykład: czas wjazdu widoczny na bilecie: 10.04.2023, 15:00 data, do której można dokonać zwrotu biletu: 10.04.2023, 14:59 (lepiej jednak nie zostawiać tego na ostatnią chwilę) Żeby zwrócić bilet: wejdź w maila, którego otrzymałeś po zakupie e-biletu kliknij link widoczny pod tabelką ze szczegółami e-biletu, a trafisz do formularza zwrotu uzupełnij sygnaturę biletu i numer rejestracyjny pojazdu kliknij 'Zwróć' Gdy proces się zakończy, otrzymasz maila z potwierdzeniem zwrotu. Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces. Ta strona korzysta z zabezpieczenia reCAPTCHA Google Prywatność i Warunki var id = "autopay-pomoc"; var formularz = $("#lms_form"); $( document ).ready(function() { generateForm(); preventDefaultSend(); validateForm(); });

Kwestie techniczne

Konfiguracja telefonu pod system e-TOLL Aplikacja Autopay działa na smartfonach z systemami: Android – od wersji 7 iOS – od wersji 15 Ważne: Ważne: Pamiętaj, żeby nie logować się na to samo konto w Autopay na kilku urządzeniach jednocześnie – to może utrudnić działanie aplikacji i prawidłowe pobranie płatności automatycznej. (dotyczy odcinków: A2 Konin-Stryków i A4 Wrocław-Sośnica) Wyruszając w trasę – włącz aplikację (może działać w tle). Nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę – aplikacja musi być włączona kilkanaście minut przed bramkami. Żeby Autopay mógł działać – daj aplikacji pełen dostęp, wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push (potrzebujemy tego, żeby wysłać Ci potwierdzenie zakupu biletu). Gdy korzystasz z aplikacji – nie włączaj trybu oszczędzania baterii, ponieważ może to zakłócić jej pracę. Jeśli masz telefon z systemem Android – skorzystaj z serwisu dontkillmyapp.com, żeby sprawdzić swoje ustawienia baterii. Niektóre systemy na swój sposób zarządzają baterią w aplikacji (być może konieczne będzie dodanie Autopay do wyjątków). Szczegółowe informacje na temat konfiguracji znajdziesz w naszym poradniku. Wyłączanie aplikacji Android wejdź do aplikacji Autopay kliknij strzałkę 'Wróć' na pasku systemowym widocznym u dołu ekranu zobaczysz ekran, na którym możesz wybrać, czy aplikacja ma działać w tle, czy chcesz ją zamknąć zamknij aplikację iOS przeciągnij aplikację w górę, a ta zostanie zamknięta Bezpieczeństwo danych Twoje dane są bezpieczne, ponieważ stosujemy zabezpieczenia wymagane przez RODO, poddajemy się audytom bezpieczeństwa oraz ulepszamy sposoby zabezpieczeń danych stosownie do nowych zagrożeń cyberbezpieczeństwa. Za bezpieczeństwo płatności odpowiada Blue Media S.A., która jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), posiada również zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Spółka posiada certyfikat PCI DSS, poświadczający stosowanie rygorystycznych standardów bezpieczeństwa danych posiadaczy kart płatniczych i działa zgodnie z normą ISO 27001. Rozwiązania Blue Media S.A. spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i PUODO.

Porozmawiajmy