Dostępne formy płatności w Autopay
Usługa Autopay jest w pełni darmowa dla użytkowników indywidualnych – ponosisz wyłącznie koszt przejazdu. Aktualne cenniki obowiązujące na poszczególnych odcinkach autostrad znajdziesz na oficjalnej stronie GDDKiA.
- Płatność kartą (debetową/kredytową) – płatność za przejazd zostanie automatycznie pobrana z karty płatniczej dodanej do konta użytkownika. Możesz dodać dowolną liczbę kart płatniczych (również kartę Revolut).
- Zapłać z Play – bezpłatna usługa polegająca na tym, że koszt przejazdu jest doliczany do rachunku telefonicznego od operatora sieci Play.
- Płatność przy użyciu bankowości elektronicznej z wykorzystaniem obciążenia rachunku bankowego – opcja dostępna wyłącznie dla osób, które korzystają z Autopay w ramach swojej bankowości internetowej (Bank Millennium, Bank Pekao S.A., ING Bank Śląski, Bank Pocztowy, Alior Bank, Santander Bank, Spółdzielcza Grupa Bankowa).
Jeżeli nie możesz dodać metody płatności – upewnij się, że korzystasz z najnowszej wersji aplikacji (jeśli nie – zaktualizuj ją).
Faktury
Żeby otrzymać fakturę za opłacony przejazd – uzupełnij dane potrzebne do wystawienia dokumentu:
- zaloguj się na swoje konto w aplikacji
- kliknij 'Twoje dane'
- kliknij 'Dane do faktury'
- uzupełnij dane, upewnij się, że są poprawne i kliknij 'Zapisz'
Po zakończonym przejeździe z płatnością automatyczną, faktura będzie dostępna w aplikacji mobilnej – po zalogowaniu kliknij 'Więcej' > 'Faktury'.
Jeśli korzystasz z Autopay Flota – tutaj znajdziesz potrzebne informacje o fakturach.
Ważne: numer rejestracyjny pojazdu będzie widoczny na fakturze za pojedynczy przejazd.
Jeżeli zauważysz, że dane na fakturze są błędne – prześlij nam notę korygującą oraz oryginał błędnej faktury za pomocą formularza widocznego na dole strony.
Błędne lub niezrealizowane płatności
Żeby płatność za przejazd mogła zostać pobrana:
- podpięta karta musi być aktualna,
- na wskazanym rachunku musi być potrzebna kwota,
- w bankowości internetowej musisz mieć ustawione odpowiednio wysokie limity na płatności internetowe.
W przeciwnym razie płatność się nie powiedzie, a możliwość korzystania z Autopay będzie zablokowana do momentu uregulowania należności.
Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza widocznego na dole strony.
💡Żeby mieć pewność, że aplikacja nie pobierze automatycznej płatności, gdy tego nie chcesz, postępuj zgodnie z instrukcją:
Na A2 Konin-Stryków lub na A4 Wrocław-Sośnica (e-TOLL) | Na A1 lub na A4 Katowice-Kraków (videotolling) |
– wyłącz całkowicie aplikację Autopay przed rozpoczęciem podróży. Nie masz pewności jak to zrobić? Zobacz tę instrukcję.
Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. |
– tymczasowo wyłącz usługę płatności automatycznych na danym odcinku.
Pamiętaj, żeby włączyć usługę Autopay, gdy ponownie zechcesz korzystać z płatności automatycznych. |
Zwrot niewykorzystanego e-biletu autostradowego
Jeżeli kupiłeś e-bilet za pośrednictwem https://app.autopay.pl/e-bilet-autostradowy z wyprzedzeniem, ale zmieniły Ci się plany i będziesz podróżować w innym terminie – możesz zwrócić niewykorzystany bilet. Pamiętaj, by zrobić to przed datą, w której dany bilet zaczyna obowiązywać.
Przykład:
- czas wjazdu widoczny na bilecie: 10.04.2023, 15:00
- data, do której można dokonać zwrotu biletu: 10.04.2023, 14:59 (lepiej jednak nie zostawiać tego na ostatnią chwilę)
Żeby zwrócić bilet:
- wejdź w maila, którego otrzymałeś po zakupie e-biletu
- kliknij link widoczny pod tabelką ze szczegółami e-biletu, a trafisz do formularza zwrotu
- uzupełnij sygnaturę biletu i numer rejestracyjny pojazdu
- kliknij 'Zwróć'
Gdy proces się zakończy, otrzymasz maila z potwierdzeniem zwrotu.
Jeżeli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami za pośrednictwem poniższego formularza. Uzupełnij wszystkie pola – to przyspieszy cały proces.
Ta strona korzysta z zabezpieczenia reCAPTCHA Google Prywatność i Warunki