O usłudze

Udostępnij:

Czym jest i do czego mogę użyć aplikacji Autopay?

Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności online i offline, stworzony przez Blue Media – spółkę technologiczną, która już od 1999 r. wdraża innowacyjne rozwiązania w obszarze usług płatniczych i finansów.System służy do automatycznych płatności za przejazdy: AmberOne Autostradą A1 – przez bramki oznaczone AmberGO;Autostradą A4 Katowice-Kraków – przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na żółtym tle;Autostradą A4 Wrocław-Gliwice – w ramach systemu e-TOLLAutostradą A2 Konin-Łódź – w ramach systemu e-TOLLKorzystając z Autopay można również zapłacić automatycznie za postój na parkingu oraz myjnie, które są objęte system.

Jak usunąć konto i wycofać dane z systemu Autopay zgodnie z RODO?

Skontaktuj się mailowo z naszym centrum pomocy kontakt@autopay.pl, a pomożemy Ci całkowicie usunąć konto i wszelkie dane z systemu.

Czym jest Blue Media?

Blue Media S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Mamy certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Nasze rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i GIODO.

Aplikacja mobilna nie działa. Jak mogę skontaktować się z call center?

W każdej chwili możesz skorzystać z wsparcia Centrum Pomocy Autopay. Wystarczy, że napiszesz na: kontakt@autopay.pl lub zadzwonisz pod numer: (58) 760 48 44. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 oraz w sobotę i niedzielę w godzinach 8:00-16:00.

Czy podróżując motocyklem mogę korzystać z Autopay?

Tak – na odcinkach autostrad objętych systemem e-TOLL, czyli A2 (Konic-Łódź) oraz A4 (Wrocław-Gliwice).

W systemie brakuje modelu mojego pojazdu. Co mogę zrobić?

Zarówno w aplikacji mobilnej, jak i webowej można samodzielnie wprowadzić informacje o marce oraz modelu pojazdu. W przypadku braku tej opcji należy pobrać aktualizację ze sklepu Google Play, jeśli masz telefon z systemem Android lub App Store dla telefonów z systemem iOS.

Czy mogę wjechać z przyczepką?

Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu do systemu wybrać pojazd z poprawnej kategorii. Nie musisz rejestrować samej przyczepki. Wybór odpowiedniej kategorii pojazdu wystarczy.

Czy auta na niepolskich numerach rejestracyjnych mogą korzystać z systemu Autopay?

Listę rejestracji uprawnionych do przejazdu znajdziesz poniżej: AmberOne Autostrada A1: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania. Autostrada A2 odcinek Konin – Łódź: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Katowice – Kraków: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Wrocław - Gliwice: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Jak włączać poszczególne usługi w Autopay?

Wszystkimi usługami możesz zarządzać bezpośrednio z panelu użytkownika w aplikacji mobilnej lub webowej. Po zalogowaniu wejdź w Więcej > Pojazdy > Nazwa Twojego pojazdu, a zobaczysz listę dostępnych usług. Żeby włączyć wybraną usługę – po prostu kliknij suwak. Żeby wyłączyć usługę – ponownie kliknij suwak.

Jak zaznaczyć czy jadę z przyczepą lub bez?

Zaloguj się na swoje konto w Autopay, wejdź w Pojazdy i wybierz z listy pojazdów ten, który porusza się z przyczepką. Tam – jednym kliknięciem – możesz zaznaczyć czy masz przyczepkę, a jeśli tak, to czy zwiększa ona kategorię pojazdu czy nie (dotyczy wyłącznie pojazdów ciężkich). W przypadku pojazdów lekkich – należy wybrać odpowiednią kategorię pojazdu, która od razu wskaże, że jest to pojazd z przyczepą.

Jak działa e-TOLL w aplikacji Autopay?

Korzystając z Autopay nie musisz kupować tradycyjnego biletu autostradowego, ponieważ system sam odczyta Twoją lokalizację w odpowiednim momencie i automatycznie pobierze opłatę za bilet w chwili wyjazdu z autostrady. Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację w swoim telefonie i wyrazić zgodę na wysyłanie powiadomień push. Aplikacja działa w oparciu o technologię GPS, ale pobiera pozycję pojazdu wyłącznie w momencie wjazdu i zjazdu z autostrady – dane nie są przechowywane, ani przekazywane do podmiotów zewnętrznych.Żeby zacząć korzystać z e-TOLL w ramach Autopay: pobierz aplikację, załóż konto i podaj dane swojego pojazdu, dodaj dane karty (która ma być używana do płatności), wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. Pamiętaj o tym, żeby włączyć aplikację w trakcie podróży – może działać w tle.

Jak aktywować Autopay w bankowości internetowej?

Usługa Autopay jest aktualnie dostępna w następujących bankach:Bank Millennium (zobacz jak aktywować)EnveloBank (zobacz jak aktywować)Alior Bank (zobacz jak aktywować)Bank Pekao (zobacz jak aktywować)ING Bank Śląski (zobacz jak aktywować)Spółdzielcza Grupa Bankowa (zobacz jak aktywować)Santander Bank (zobacz jak aktywować)