O usłudze

Udostępnij:

Czym jest i do czego mogę użyć aplikacji Autopay?

Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności online i offline, stworzony przez Blue Media – spółkę technologiczną, która już od 1999 r. wdraża innowacyjne rozwiązania w obszarze usług płatniczych i finansów.System służy do automatycznych płatności za przejazdy:  AmberOne Autostradą A1 – przez bramki oznaczone AmberGO; Autostradą A2 Konin - Stryków – w ramach systemu e-TOLL Autostradą A4 Katowice - Kraków – przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na żółtym tle; Autostradą A4 Bielany Wrocławskie - Sośnica – w ramach systemu e-TOLL Korzystając z Autopay można również zapłacić automatycznie za postój na parkingu oraz myjnie, które są objęte system.

Jak usunąć konto i wycofać dane z systemu Autopay zgodnie z RODO?

Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wejdź w zakładkę 'Twoje dane'. Pod danymi osobowymi zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone. Potwierdź, że chcesz usunąć konto. Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.

Czym jest Blue Media?

Blue Media S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Mamy certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Nasze rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i GIODO.

Aplikacja mobilna nie działa. Jak mogę skontaktować się z call center?

W każdej chwili możesz skorzystać z wsparcia Centrum Pomocy Autopay. Wystarczy, że napiszesz na: kontakt@autopay.pl lub zadzwonisz pod numer: (58) 760 48 46. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 oraz w sobotę i niedzielę w godzinach 8:00-16:00.

Czy podróżując motocyklem mogę korzystać z Autopay?

Tak – na odcinkach autostrad objętych systemem e-TOLL, czyli A2 Konin – Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica.

W systemie brakuje modelu mojego pojazdu. Co mogę zrobić?

Zarówno w aplikacji mobilnej, jak i webowej można samodzielnie wprowadzić informacje o marce oraz modelu pojazdu. W przypadku braku tej opcji należy pobrać aktualizację ze sklepu Google Play, jeśli masz telefon z systemem Android lub App Store dla telefonów z systemem iOS.

Czy mogę wjechać z przyczepką?

Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu do systemu wybrać pojazd z poprawnej kategorii. Nie musisz rejestrować samej przyczepki. Wybór odpowiedniej kategorii pojazdu wystarczy.

Czy auta na niepolskich numerach rejestracyjnych mogą korzystać z systemu Autopay?

Listę rejestracji uprawnionych do przejazdu znajdziesz poniżej: AmberOne Autostrada A1: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania. Autostrada A2 odcinek Konin - Stryków: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Katowice – Kraków: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Bielany Wrocławskie – Sośnica: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Jak włączać poszczególne usługi w Autopay?

Wszystkimi usługami możesz zarządzać bezpośrednio z panelu użytkownika w aplikacji mobilnej lub webowej. Po zalogowaniu wejdź w Więcej > Pojazdy > Nazwa Twojego pojazdu, a zobaczysz listę dostępnych usług. Żeby włączyć wybraną usługę – po prostu kliknij suwak. Żeby wyłączyć usługę – wybierz Zmień i ponownie kliknij suwak.

Jak zaznaczyć czy jadę z przyczepą lub bez?

Zaloguj się na swoje konto w Autopay, wejdź w Pojazdy i wybierz z listy pojazdów ten, który porusza się z przyczepką. Tam – jednym kliknięciem – możesz zaznaczyć czy masz przyczepkę, a jeśli tak, to czy zwiększa ona kategorię pojazdu czy nie (dotyczy wyłącznie pojazdów ciężkich). W przypadku pojazdów lekkich – należy wybrać odpowiednią kategorię pojazdu, która od razu wskaże, że jest to pojazd z przyczepą.

Jak działa e-TOLL w aplikacji Autopay?

Korzystając z Autopay nie musisz kupować tradycyjnego biletu autostradowego, ponieważ system sam odczyta Twoją lokalizację w odpowiednim momencie i automatycznie pobierze opłatę za bilet w chwili wyjazdu z autostrady. Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację w swoim telefonie i wyrazić zgodę na wysyłanie powiadomień push. Aplikacja działa w oparciu o technologię GPS, ale pobiera pozycję pojazdu wyłącznie w momencie wjazdu i zjazdu z autostrady – dane nie są przechowywane, ani przekazywane do podmiotów zewnętrznych.Żeby zacząć korzystać z e-TOLL w ramach Autopay: pobierz aplikację, załóż konto i podaj dane swojego pojazdu, dodaj dane karty (która ma być używana do płatności), wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. Pamiętaj o tym, żeby włączyć aplikację w trakcie podróży – może działać w tle.

Jak aktywować Autopay w bankowości internetowej?

Usługa Autopay jest aktualnie dostępna w następujących bankach:Bank Millennium (zobacz jak aktywować)Bank Pocztowy (zobacz jak aktywować)Alior Bank (zobacz jak aktywować)Bank Pekao (zobacz jak aktywować)ING Bank Śląski (zobacz jak aktywować)Spółdzielcza Grupa Bankowa (zobacz jak aktywować)Santander Bank (zobacz jak aktywować)

Jak usunąć konto w Autopay?

Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wejdź w zakładkę 'Twoje dane'. Pod danymi osobowymi zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone. Potwierdź, że chcesz usunąć konto. Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.