Autostrada A2 - wyłączony z ruchu węzeł Emilia. Planowana data ponownego otwarcia: 2. tydzień grudnia 2022 r.
Autostrada A4 - wyłączony z ruchu węzeł Opole Południe. Planowana data ponownego otwarcia: 2. tydzień grudnia 2022 r.

Płatności i faktury

Udostępnij:

Lista operatorów telekomunikacyjnych świadczących usługę Płatność z rachunku

Play – usługa dostępna od 11.03.2020 r.

Gdzie mogę sprawdzić wysokość opłat na obsługiwanych autostradach?

Wysokość opłat sprawdzisz w cennikach: AmberOne Autostrada A1 oraz A4 Katowice-Kraków oraz na stronie e-TOLL.

Czy muszę mieć konto firmowe w Autopay, żeby otrzymać fakturę za płatność na myjni?

Nie, nie musisz. Możesz otrzymać fakturę za każdą zrealizowaną płatność bez względu na to, czy masz konto indywidualne czy firmowe. Opcja faktur zbiorczych jest dostępna dla osób korzystających z usługi Autopay Flota.

Czy na fakturze będzie widoczny numer rejestracyjny pojazdu?

Jeżeli chcesz, żeby na fakturze był widoczny numer rejestracyjny, to zaznacz tę opcję za pomocą suwaka przed wystartowaniem programu mycia.

Czy mogę dostać fakturę za opłacenie myjni?

Tak, oczywiście. Wystarczy, że dodasz w aplikacji dane do faktury, a podczas zlecania płatności za myjnię zaznaczysz, że chcesz otrzymać fakturę VAT. Wówczas dokument zostanie wystawiony. Możesz zdecydować, czy chcesz otrzymywać fakturę po każdej zrealizowanej płatności czy zbiorczą – raz na miesiąc.

Czy opłata zostanie pobrana i w jakiej wysokości, jeśli wjazd nastąpi przez inną bramkę niż bramka objęta systemem Autopay?

Na AmberOne Autostradzie A1, w przypadku, gdy pojazd wjechał przez tradycyjną bramkę, należy pobrać bilet i uiścić opłatę przy wyjeździe z autostrady. System nie zidentyfikuje pojazdu, który wjechał tradycyjną bramką. W przypadku A4 Katowice-Kraków należy zgłosić inkasentowi, jaką metodą chcemy uiścić opłatę.

Dlaczego moja płatność za przejazdy przechodzi przez firmę Blue Media?

Blue Media jest operatorem płatności (krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego) i jednocześnie firmą, która stworzyła usługę Autopay.

Aplikacja ściągnęła środki, mimo że nie podróżowałem po autostradzie. Co teraz?

Proszę sprawdzić, czy z samochodu, którego dane zostały zarejestrowane w usłudze Autopay nie korzystała inna osoba. W przypadku przekroczenia bramek płatniczych zintegrowanych z usługą Autopay przez użytkownika samochodu, którego numer rejestracyjny został już wcześniej zapisany w Autopay – nastąpi ich automatyczne podniesienie, a opłata zostanie pobrana. Taki przypadek może wystąpić, gdy użytkownik doda do aplikacji Autopay np. samochód z wypożyczalni czy samochód służbowy, którym mogą podróżować także inni kierowcy. Jeżeli żadna z wyżej opisanych sytuacji nie miała miejsca, prosimy o kontakt na adres: kontakt@autopay.pl, zweryfikujemy czy numer rejestracyjny nie został błędnie rozpoznany. Jeżeli tak się stało – pobrane środki zostaną zwrócone.

Czy i kiedy odzyskam 1 zł z przelewu weryfikacyjnego?

Tak, 1 zł z przelewu weryfikacyjnego zostanie zwrócone na Twoje konto najpóźniej po 3 dniach od dokonania przelewu.

Czy mogę skorzystać z systemu Autopay nie podając danych karty i zapłacić za przejazd przelewem?

Płatność przelewem bankowym możliwa jest wyłącznie w przypadku korzystania z systemu Autopay zintegrowanego w ramach aplikacji bankowej Banku Millennium, Banku Pekao S.A, ING Banku Śląskiego oraz Banku Pocztowego. W takim przypadku środki pobierane są z rachunku bankowego wskazanego podczas konfigurowania usługi. W celu skorzystania z przejazdu w ramach aplikacji Autopay należy przejść przez cały proces rejestracji w aplikacji mobilnej lub webowej, podpinając preferowaną formę płatności pod dodany pojazd. Aktualnie dostępne formy płatności to płatność kartą lub dopisanie kosztu do rachunku za abonament telefoniczny. Należność za przejazd we wszystkich przypadkach pobrana zostanie automatycznie po identyfikacji przejazdu przez dedykowane bramki.

Czy opłata zostanie pobrana, jeżeli posiadam aplikację i wjadę dedykowaną bramką, a szlabany będą otwarte zgodnie z poleceniem ministra w celu usprawnienia ruchu?

Nie. Opłata nie zostanie pobrana, ponieważ system będzie wyłączony.

Kiedy pobierana jest opłata za przejazd na autostradzie A4 Katowice-Kraków?

Opłata za przejazd autostradą A4 Katowice-Kraków pobierana jest w następujący sposób: pierwsza połowa – automatycznie po rozpoznaniu pojazdu przy wjeździe na dedykowaną bramkę oraz druga połowa – przy zjeździe z autostrady. Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się na ekranie „Transakcje” w aplikacji oraz na www. W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' - koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon. 

Na czym polega usługa Płatność z rachunku?

Jest to usługa bezpłatna, polegająca na dopisaniu kosztu przejazdu autostradą do rachunku telefonicznego w sieci operatora. Aktywacji usługi dokonuje się w zakładce „FORMY PŁATNOŚCI” w aplikacji lub w serwisie www.

Kiedy pobierana jest opłata za przejazd AmberOne Autostradą A1?

Opłata za przejazd AmberOne Autostradą A1 pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe, kiedy bramki zamkną się za pojazdem. Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się na ekranie „Transakcje” w aplikacji mobilnej oraz webowej. W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty, prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' - koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon.

Czy mogę dołączyć karty paliwowe/flotowe w aplikacji?

Tak. Taka możliwość jest dostępna dla wybranych kart flotowych dla osób korzystających z usługi Autopay Flota.

W jakiej sytuacji mogę otrzymać zwrot płatności za przejazd?

Opłata za przejazd zostanie zwrócona, jeżeli została pobrana nieprawidłowa kwota lub gdy opłata za przejazd została pobrana podwójnie. Środki zostaną zwrócone na Twój rachunek bankowy lub dodane jako nadpłata do rachunku telefonicznego.

Co zrobić, gdy nie mogę dodać formy płatności?

Obecnie obsługujemy karty płatnicze (debetowe i kredytowe) oraz płatność polegającą na dodaniu kosztu przejazdu do rachunku za abonament telefoniczny. W przypadku kart płatniczych, aplikacja nie rozróżnia karty służbowej od karty prywatnej. Jeżeli podczas dodawania formy płatności wystąpiła jakakolwiek trudność, prosimy o pobranie aktualizacji ze sklepu Google Play (Android) App Store (iOS) lub kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl

Co zrobić, gdy nie mogę dodać karty kredytowej (sesja wygasa)?

W przypadku trudności z dodaniem karty (kredytowej lub debetowej) podczas korzystania z aplikacji mobilnej prosimy o pobranie aktualizacji ze sklepu Google Play (Android) lub App Store (iOS) lub kontakt z centrum pomocy pod adresem e-mail: kontakt@autopay.pl.

Mój poprzedni przejazd nie został opłacony. Czy mogę skorzystać ponownie z systemu Autopay?

Pamiętaj o tym, aby Twoja forma płatności była zawsze aktualna i zapewniała możliwość opłacenia przejazdu od razu po jego zakończeniu. W innym przypadku kolejne przejazdy, aż do czasu uregulowania należności, mogą zostać zablokowane.

Ile kart mogę zapisać w systemie Autopay?

Możesz zapisać dowolną liczbę kart.

Czy dostanę fakturę mailem?

Faktury są dostępne z poziomu aplikacji mobilnej oraz na autopay.pl – w zakładce Faktury oraz w historii transakcji. Faktura zbiorcza jest wysyłana dodatkowo również na adres mailowy wraz z zestawieniem usług w pliku csv.

Czy i jak mogę otrzymać fakturę?

Aby otrzymać fakturę, należy uzupełnić dane do faktury w profilu w aplikacji Autopay lub w serwisie autopay.pl. Po wykonanym przejeździe faktura jest w zakładce Faktury oraz w historii transakcji. W aplikacji Autopay można ustawić wygodny tryb otrzymywania faktury jednorazowo, po każdym przejeździe. Przewidziano również możliwość otrzymania faktur zbiorczo, raz na miesiąc (faktura wystawiana jest około 15-ego dnia kolejnego miesiąca). Jest to funkcja przygotowana specjalnie dla firmowych kont w usłudze Autopay Flota Premium. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' – koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon.

Czy korzystanie z systemu Autopay jest darmowe?

W przypadku użytkowników indywidualnych korzystanie z Autopay jest w pełni darmowe. Jedyny koszt to opłata za przejazd autostradą, która jest tej samej wysokości, co w przypadku płatności tradycyjnymi środkami.Płatną usługą jest Autopay Flota, czyli rozwiązanie dla firm zarządzających flotą. Więcej o usłudze możesz przeczytać tutaj.

Jakie są stawki za kilometr w e-TOLL?

Wysokość stawki zależy od masy pojazdu (lub pojazdu z przyczepką) oraz klasy emisji spalin. Wysokość stawek opłaty elektronicznej dla dróg krajowych klasy A i S lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną.Kategoria pojazduzgodnie z Klasą pojazdów w EUROEURO 2EURO 3EURO 4min. EURO 5Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i poniżej 12 t0,400,350,280,20Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej12 t0,530,460,370,27Autobusy pow. 9 miejsc niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej0,400,350,280,2Wysokość stawek opłaty elektronicznej dla dróg krajowych klasy GP i G lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną.Kategoria pojazduStawka opłaty elektronicznej za przejazd 1 km drogi krajowej (w zł) zgodnie z Klasą pojazdów w EUROEURO 2EURO 3EURO 4min. EURO 5Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i poniżej 12 t0,320,280,220,16Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej12 t0,420,370,290,21Autobusy pow. 9 miejsc niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej0,320,280,220,16W przypadku pojazdów lekkich – stawka opłaty za przejazd 1 km autostrady wynosi 0,05 zł dla motocykli i 0,10 zł dla pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.