Jak skonfigurować telefon
do obsługi e-TOLL z Autopay?

Ustawienia oszczędzania baterii dla aplikacji Autopay

Nowa usługa przejazdów autostradami publicznymi e-TOLL oparta jest o technologię GPS. Poprawne wskazanie lokalizacji jest kluczowe do właściwego funkcjonowania usługi. Aby zapobiec problemom z funkcjonowaniem aplikacji Autopay dla rozwiązania e-TOLL, należy wyłączyć w telefonie ustawienia oszczędzania baterii/energii.

Systemy zarządzania baterią, optymalizację baterii oraz każdą zewnętrzną aplikację służącą do optymalizowania zużycia energii.

Każdy telefon ma różne opcje i ustawienia fabryczne, dlatego sposób rozwiązania problemu może się różnić w zależności od marki. Kiedy te ustawienia (optymalizacja) są aktywne mogą spowodować wyłączanie się aplikacji lub wskazanie nieprawidłowej lokalizacji co może skutkować nie wykupieniem biletu e-TOLL lub niepoprawnym naliczeniem przejechanego odcinka.

Dla lepszego funkcjonowania aplikacji Autopay zachęcamy do wyłączenia ustawień optymalizacji dla Autopay

Jak skonfigurować Twój telefon?

Samsung (Android 11)

Krok 1. Zgoda na powiadomienia

Zaznacz wszystkie zgody:

  • Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Powiadomienia -> Mają być dozwolone i wszystkie zaznaczone 

Krok 2. Zgoda na pobieranie lokalizacji

  • Wybierz menu Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Zezwolenia -> Lokalizacja
  • Zaznacz:
    • Zezwalaj tylko podczas używania aplikacji

Krok 3. Wyłącz oszczędzanie baterii w ustawieniach aplikacji Autopay

  • Wybierz menu Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Bateria
  • Zaznacz:
    • Zezwól na czynności w tle

Krok 4. Wyłącz optymalizowanie baterii dla aplikacji Autopay

  • Wybierz menu Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Bateria -> Optymalizuj użycie baterii
  • Wybierz Wszystkie u góry listy
  • Odznacz Autopay
  • Upewnij się:
    • Wybierz u góry „Aplikacje niezoptymalizowane”
    • Sprawdź czy aplikacja Autopay ma wyłączoną optymalizację

Krok 5. Wyłącz tryb oszczędzanie baterii

  • Wybierz menu Ustawienia -> Pielęgnacja baterii i urządzenia -> Bateria
  • wyłącz Tryb oszczędzania energii

Krok 6. Wyłącz usypianie aplikacji Autopay

  • Wybierz menu Ustawienia -> Pielęgnacja baterii i urządzenia -> Bateria -> Limity użycia w tle -> Nigdy nie usypiaj aplikacji
  • Wybierz plusik u góry i dodaj Autopay z listy 

Krok 7. Wyłącz opcję „bateria adaptacyjna”

  • Wybierz menu Ustawienia -> Pielęgnacja baterii i urządzenia -> Bateria -> Więcej ustawień baterii
  • wyłącz opcję „ Bateria adaptacyjna"

Krok 8. Wyłącz opcję „automatycznie optymalizuj codziennie”

  • Wybierz menu Ustawienia -> Pielęgnacja baterii i urządzenia -> 3 kropki w prawym górnym rogu ekranu ->Automatyzacja
  • odznacz:
    • Automatycznie optymalizuj codziennie 

Krok 9. Sprawdź, czy wszystko jest poprawnie ustawione

  • wejdź do aplikacji Autopay do widoku środkowej zakładki „Zapłać”
  • sprawdź czy nie ma żadnych komunikatów, że lokalizacja albo powiadomienia nie są przyznane/nie działają
  • sprawdź, czy masz wybrany pojazd
  • w zakładce Więcej -> Pojazdy -> wejdź w pojazd, który jest wybrany jako aktywny na środkowym tabie.
  • Autostrady z E-toll powinny być zaznaczone na zielono

Samsung (Android 6 lub wyżej)

Przypnij aplikację

  1. Otwórz ostatnio używane aplikacje
  2. Znajdź Autopay
  3. Długo przyciśnij ikonę aplikacji by zablokowac ją w aplikacjach ostatnio używanych

Wyłącz optymalizację baterii dla aplikacji Autopay

Ustawienia → Aplikacje → Wybierz trzy kropki (ikona w prawym górnym rogu) → Dostęp Specjalny → Optymalizuj użycie baterii → Znajdź na liście Autopay i upewnij się, że nie jest zaznaczone.

Ustawienia → Bateria → (⁝) menu → Zaawansowane/Automatyzacja → wyłącz opcje auto optymalizacji i opcje optymalizacji

Ustawienia → Bateria → wyłącz tryb oszczędzania i wyłącz tryb ultraoszczędzania

Wyłącz tryb adaptacyjny baterii

Ustawienia → Bateria -> Więcej ustawień baterii → Wyłącz tryb adaptacyjny baterii

Usypianie aplikacji

Ustawienia → Bateria → Użycie baterii → wyłączyć zarządzanie automatyczne. Na zarządzaniu ręcznym pozwolić dla aplikacji Autopay na:

  • Automatyczne uruchamianie
  • Uruchamianie pośrednie
  • Działanie w tle

Xiaomi

Krok 1. Zgoda na powiadomienia

Zaznacz wszystkie zgody:

  • Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Powiadomienia -> zaznacz wszystkie opcje
  • Ustawienia Aplikacje Zarządzaj aplikacjami Autopay Powiadomienia

Krok 2. Zgoda na pobieranie lokalizacji

  • Wybierz z menu Ustawienia Aplikacje Zarządzaj aplikacjami Autopay Uprawnienia aplikacji Lokalizacja

Krok 3. Przypnij aplikację Autopay

  • W menu „Ostatnie aplikacje”-> widok aplikacji autopay
  • sprawdź czy jest przypięta do ekranu (czy nad widokiem mapki jest zamknięta kłódka)

Krok 4. Zezwól na autostart aplikacji Autopay

  • wejdź w menu Ustawienia → Aplikacje → Zarządzaj aplikacjami → Autopay
  • w sekcji Uprawnienia -> opcja Autostart powinna być włączona

Krok 5. Inne uprawnienia

  • wejdź w menu Ustawienia → Aplikacje → Zarządzaj aplikacjami → Autopay -> Inne uprawnienia
  • zaznacz opcje:
    • wyświetlanie na ekranie blokady
    • wyświetlaj wyskakujące okna podczas pracy w tle
    • stałe powiadomienia

Krok 6. Wyłącz oszczędzanie baterii w ustawieniach aplikacji Autopay

  • Ustawienia → Aplikacje → Zarządzaj aplikacjami → Autopay -> Oszczędzanie energii
  • Zaznacz opcję Bez ograniczeń

Krok 7. Wyłącz oszczędzanie baterii dla aplikacji Autopay

  • Wybierz menu Ustawienia → Bateria i wydajność → Oszczędzanie baterii
  • tryby oszczędzania baterii powinny być wyłączone

Krok 8. Sprawdź, czy wszystko jest poprawnie ustawione

  • wejdź do aplikacji Autopay do widoku środkowej zakładki „Zapłać”
  • sprawdź czy nie ma żadnych komunikatów, że lokalizacja albo powiadomienia nie są przyznane/nie działają
  • sprawdź, czy masz wybrany pojazd
  • w zakładce Więcej -> Pojazdy -> wejdź w pojazd, który jest wybrany jako aktywny na środkowym tabie. 
  • Autostrady z E-toll powinny być zaznaczone na zielono

Oppo

Krok 1. Włącz automatyczne uruchamianie Aplikacji

  • W menu Ustawienia -> Menadżer aplikacji -> Automatyczne uruchamianie aplikacji
  • sprawdź czy na liście Autopay jest zaznaczony

Krok 2. Zezwól na używanie baterii

  • Ustawienia -> Menadzer aplikacji -> Lista aplikacji -> Autopay -> Użycie baterii
  • Zaznacz;
    • Zezwól na aktywność w tle
    • Pozwól na automatyczne uruchamianie

Krok 3. Włącz powiadomienia

  • W menu Ustawienia -> Menadzer aplikacji -> Lista aplikacji -> Autopay -> Zarządzaj powiadomieniami
  • Zaznacz:
    • Zezwól na wyświetlanie powiadomień
    • Domyślny kanał systemu
    • Inne

Krok 4. Udostępnij swoją lokalizację

  • W menu Ustawienia -> Menadzer aplikacji -> Lista aplikacji -> Autopay -> Zezwolenia aplikacji ->Lokalizacja
  • Zaznacz:
    • Zezwalaj tylko podczas używania aplikacji

Krok 5. Wyłącz tryb oszczędzania energii

  • W menu Ustawienia -> Bateria
  • Wyłącz:
    • Tryb oszczędzania energii
    • Tryb intensywnego oszczędzania energii

Krok 6. Sprawdź, czy wszystko jest poprawnie ustawione

  • wejdź do aplikacji Autopay do widoku środkowej zakładki „Zapłać”
  • sprawdź czy nie ma żadnych komunikatów, że lokalizacja albo powiadomienia nie są przyznane/nie działają
  • sprawdź, czy masz wybrany pojazd
  • w zakładce Więcej -> Pojazdy -> wejdź w pojazd, który jest wybrany jako aktywny na środkowym tabie. 
  • Autostrady z E-toll powinny być zaznaczone na zielono

Motorola (Android 6 lub wyżej)

Krok 1. Włącz powiadomienia

  • W menu Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Powiadomienia
  • Zaznacz wszystkie opcje powiadomień dla aplikacji Autopay

Krok 2. Udostępnij swoją lokalizację 

  • W menu Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Zezwolenia -> Lokalizacja
  • Zaznacz opcję:
    • Zezwalaj tylko podczas używania aplikacji

Krok 3 Sprawdź, czy wszystko jest poprawnie ustawione

  • wejdź do aplikacji Autopay do widoku środkowej zakładki „Zapłać”
  • sprawdź czy nie ma żadnych komunikatów, że lokalizacja albo powiadomienia nie są przyznane/nie działają
  • sprawdź, czy masz wybrany pojazd
  • w zakładce Więcej -> Pojazdy -> wejdź w pojazd, który jest wybrany jako aktywny na środkowym tabie. 
  • Autostrady z E-toll powinny być zaznaczone na zielono

Krok 4. Sprawdź ustawienia baterii

Wyłącz oszczędzanie baterii:

  • Ustawenia -> Bateria -> Oszczędzanie Baterii - > ta opcja powinna być wyłączona

Wyłącz funkcję adaptacji baterii

  • Ustawienia -> Bateria -> Bateria adaptacyjna - ta funkcja powinna być wyłączona

Włącz opcję „bez ograniczeń”

  • Ustawienia -> Aplikacje -> Autopay -> Bateria -> Zarządzaj wykorzystaniem baterii - powinna być wybrana opcja „bez ograniczeń"

Nie optymalizuj

  • Ustawienia > Bateria > kliknij menu w prawym górnym rogu > Optymalizacja Baterii > wybierz “nie optymalizowanie” i “wszystkie aplikacje” > Znajdź na liście Autopay i wybierz “nie optymalizuj” 

HTC (Android 6 lub wyżej)

  1. Otwórz menu Ustawienia
  2. Następnie Bateria > Tryb oszczędzania > Optymalizacja baterii
  3. Wybierz Autopay> Nie optymalizuj
  4. Zapisz ustawienia

Huawei (Android 6 lub wyżej)

  1. Zmień ustawienia baterii na normalne (wyłącz tryby oszczędzania) i nadaj Autopay pozwolenia bądź wyłącz automatyczne ustawienia dla aplikacji
  2. Ustawienia > Aplikacje > Zaawansowane > Ignoruj optymalizacje > Znajdź na liście Autopay i wybierz opcję “pozwalaj”

Sony (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria > Wybierz “(...)” menu w prawym górnym rogu i kliknij “Optymalizacja Baterii” > Wybierz “aplikacje” > Wybierz “Autopay

LG (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria i oszczędzanie energii > Wybierz “zużywanie baterii” > Wyłącz optymalizację > Włącz ignorowanie optymalizacji baterii dla Autopay

Urządzenia One Plus

Ustawienia > Bateria > Optymalizacja Baterii > Wejdź w “lista wszystkich aplikacji” > Wybierz Autopay i opcje “nie optymalizuj”

Apple (iPhone)

Telefony Apple nie posiadają agresywnych trybów oszczędzania energii. Tym samym nie wymagają dodatkowej konfiguracji do poprawnego działania aplikacji Autopay. Wystarczy, że wyłączyć tryb oszczędzania energii w górnym menu.

Pozostałe urządzenia

Na rynku jest wiele mniejszych marek smartfonów, które również używają Androida, dlatego ustawienia mogą się różnić w zależności od modelu telefonu. Jeśli Twojego urządzenia nie ma na naszej liście, spróbuj znaleźć podobne ustawienia jak te wymienione wyżej i zastosuj je do naprawienia problemów z nie rozpoznawaniem przejazdu przez bramki z Autopay.

Możesz też skorzystać z dodatkowych informacji na stronie: dontkillmyapp.com

Instrukcja do pobrania w formacie PDF

Jak skonfigurować telefon do obsługi e-TOLL z Autuopay

Porozmawiajmy