Jak skonfigurować telefon
do obsługi e-TOLL z Autopay?

Ustawienia oszczędzania baterii dla aplikacji Autopay

Nowa usługa przejazdów autostradami publicznymi e-TOLL oparta jest o technologię GPS. Poprawne wskazanie lokalizacji jest kluczowe do właściwego funkcjonowania usługa. Aby zapobiec problemom z funkcjonowaniem aplikacji Autopay dla rozwiązania e-TOLL, należy wyłączyć w telefonie ustawienia oszczędzania baterii/energii.

Systemy zarządzania baterią, optymalizację baterii oraz każdą zewnętrzną aplikację służącą do optymalizowania zużycia energii.

Każdy telefon ma różne opcje i ustawienia fabryczne, dlatego sposób rozwiązania problemu może się różnić w zależności od marki. Kiedy te ustawienia (optymalizacja) są aktywne mogą spowodować wyłączanie się aplikacji lub wskazanie nieprawidłowej lokalizacji co może skutkować nie wykupieniem biletu e-TOLL lub niepoprawnym naliczeniem przejechanego odcinka.

Dla lepszego funkcjonowania aplikacji Autopay zachęcamy do wyłączenia ustawień optymalizacji dla Autopay

Jak skonfigurować Twój telefon?

Samsung (Android 6 lub wyżej)

Przypnij aplikację

  1. Otwórz ostatnio używane aplikacje
  2. Znajdź Autopay
  3. Długo przyciśnij ikonę aplikacji by zablokowac ją w aplikacjach ostatnio używanych

Wyłącz optymalizację baterii dla aplikacji Autopay

Ustawienia → Aplikacje → Wybierz trzy kropki (ikona w prawym górnym rogu) → Dostęp Specjalny → Optymalizuj użycie baterii → Znajdź na liście Autopay i upewnij się, że nie jest zaznaczone.

Ustawienia → Bateria → (⁝) menu → Zaawansowane/Automatyzacja → wyłącz opcje auto optymalizacji i opcje optymalizacji

Ustawienia → Bateria → wyłącz tryb oszczędzania i wyłącz tryb ultraoszczędzania

Wyłącz tryb adaptacyjny baterii

Ustawienia → Bateria -> Więcej ustawień baterii → Wyłącz tryb adaptacyjny baterii

Usypianie aplikacji

Ustawienia → Bateria → Użycie baterii → wyłączyć zarządzanie automatyczne. Na zarządzaniu ręcznym pozwolić dla aplikacji Autopay na:

  • Automatyczne uruchamianie
  • Uruchamianie pośrednie
  • Działanie w tle

Huawei (Android 6 lub wyżej)

  1. Zmień ustawienia baterii na normalne (wyłącz tryby oszczędzania) i nadaj Autopay pozwolenia bądź wyłącz automatyczne ustawienia dla aplikacji
  2. Ustawienia > Aplikacje > Zaawansowane > Ignoruj optymalizacje > Znajdź na liście Autopay i wybierz opcję “pozwalaj”

HTC (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria > Tryb oszczędzania > Optymalizacja baterii -> Wybierz Autopay > Nie optymalizuj > Zapisz

Xiaomi MIUI (Android 6 lub wyżej)

  1. Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Bateria i Wydajność > Zarządzaj zużyciem baterii aplikacji > Wybierz “aplikacje”, a następnie “Autopay
  2. Ustawienia > Ustawienia dodatkowe > Prywatność > Lokalizacja i sprawdź czy umożliwiasz aplikacjom dostęp do lokalizacji i używasz “Dużej dokładności” lokalizacji 

Sony (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria > Wybierz “(...)” menu w prawym górnym rogu i kliknij “Optymalizacja Baterii” > Wybierz “aplikacje” > Wybierz “Autopay

LG (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria i oszczędzanie energii > Wybierz “zużywanie baterii” > Wyłącz optymalizację > Włącz ignorowanie optymalizacji baterii dla Autopay

Urządzenia One Plus

Ustawienia > Bateria > Optymalizacja Baterii > Wejdź w “lista wszystkich aplikacji” > Wybierz Autopay i opcje “nie optymalizuj”

Motorola (Android 6 lub wyżej)

Ustawienia > Bateria > kliknij menu w prawym górnym rogu > Optymalizacja Baterii > wybierz “nie optymalizowanie” i “wszystkie aplikacje” > Znajdź na liście Autopay i wybierz “nie optymalizuj” 

Oppo

  • musisz przypiąć aplikację Autopay do ekranu ostatnich aplikacji.
  • włączyć aplikację Autopay na liście aplikacji w „menedżerze uruchamiania” aplikacji zabezpieczającej i „pływającej liście aplikacji”.
  • wyłączyć optymalizację baterii.
  • dać usłudze ciągłe powiadomienie, aby pozostać na pierwszym planie.

Pozostałe urządzenia

Na rynku jest wiele mniejszych marek smartfonów, które również używają Androida, dlatego ustawienia mogą się różnić w zależności od modelu telefonu. Jeśli Twojego urządzenia nie ma na naszej liście, spróbuj znaleźć podobne ustawienia jak te wymienione wyżej i zastosuj je do naprawienia problemów z nie rozpoznawaniem przejazdu przez bramki z Autopay.

Możesz też skorzystać z dodatkowych informacji na stronie: dontkillmyapp.com

Instrukcja do pobrania w formacie PDF

Jak skonfigurować telefon do obsługi e-TOLL z Autuopay