Autostrada A2 - wyłączony z ruchu węzeł Emilia. Planowana data ponownego otwarcia: 2. tydzień grudnia 2022 r.
Autostrada A4 - wyłączony z ruchu węzeł Opole Południe. Planowana data ponownego otwarcia: 2. tydzień grudnia 2022 r.

O usłudze

Czym jest i do czego mogę użyć aplikacji Autopay?

Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności online i offline, stworzony przez Blue Media – spółkę technologiczną, która już od 1999 r. wdraża innowacyjne rozwiązania w obszarze usług płatniczych i finansów.System służy do automatycznych płatności za przejazdy:  AmberOne Autostradą A1 – przez bramki oznaczone AmberGO; Autostradą A2 Konin - Stryków – w ramach systemu e-TOLL Autostradą A4 Katowice - Kraków – przez bramki oznaczone znakiem czarnej kamery na żółtym tle; Autostradą A4 Bielany Wrocławskie - Sośnica – w ramach systemu e-TOLL Korzystając z Autopay można również zapłacić automatycznie za postój na parkingu oraz myjnie, które są objęte system.

Jak usunąć konto i wycofać dane z systemu Autopay zgodnie z RODO?

Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wejdź w zakładkę 'Twoje dane'. Pod danymi osobowymi zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone. Potwierdź, że chcesz usunąć konto. Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.

Czym jest Blue Media?

Blue Media S.A. jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i posiada zgodę Narodowego Banku Polskiego (NBP) na prowadzenie Systemu Płatności BlueCash. Mamy certyfikat PCI DSS i działamy zgodnie z normą ISO 27001. Nasze rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów: NBP, KNF i GIODO.

Aplikacja mobilna nie działa. Jak mogę skontaktować się z call center?

W każdej chwili możesz skorzystać z wsparcia Centrum Pomocy Autopay. Wystarczy, że napiszesz na: kontakt@autopay.pl lub zadzwonisz pod numer: (58) 760 48 44. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-22:00 oraz w sobotę i niedzielę w godzinach 8:00-16:00.

Czy podróżując motocyklem mogę korzystać z Autopay?

Tak – na odcinkach autostrad objętych systemem e-TOLL, czyli A2 Konin – Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica.

W systemie brakuje modelu mojego pojazdu. Co mogę zrobić?

Zarówno w aplikacji mobilnej, jak i webowej można samodzielnie wprowadzić informacje o marce oraz modelu pojazdu. W przypadku braku tej opcji należy pobrać aktualizację ze sklepu Google Play, jeśli masz telefon z systemem Android lub App Store dla telefonów z systemem iOS.

Czy mogę wjechać z przyczepką?

Tak. Pamiętaj, aby przy dodawaniu pojazdu do systemu wybrać pojazd z poprawnej kategorii. Nie musisz rejestrować samej przyczepki. Wybór odpowiedniej kategorii pojazdu wystarczy.

Czy auta na niepolskich numerach rejestracyjnych mogą korzystać z systemu Autopay?

Listę rejestracji uprawnionych do przejazdu znajdziesz poniżej: AmberOne Autostrada A1: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Holandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Niemcy, Norwegia, Słowacja, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania. Autostrada A2 odcinek Konin - Stryków: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Katowice – Kraków: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Autostrada A4 odcinek Bielany Wrocławskie – Sośnica: Andora, Austria, Belgia, Białoruś, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Islandia, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Monako, Niemcy, Norwegia, Portugalia, Rosja, Rumunia, San Marino, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Szwecja, Ukraina, Watykan, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Jak włączać poszczególne usługi w Autopay?

Wszystkimi usługami możesz zarządzać bezpośrednio z panelu użytkownika w aplikacji mobilnej lub webowej. Po zalogowaniu wejdź w Więcej > Pojazdy > Nazwa Twojego pojazdu, a zobaczysz listę dostępnych usług. Żeby włączyć wybraną usługę – po prostu kliknij suwak. Żeby wyłączyć usługę – ponownie kliknij suwak.

Jak zaznaczyć czy jadę z przyczepą lub bez?

Zaloguj się na swoje konto w Autopay, wejdź w Pojazdy i wybierz z listy pojazdów ten, który porusza się z przyczepką. Tam – jednym kliknięciem – możesz zaznaczyć czy masz przyczepkę, a jeśli tak, to czy zwiększa ona kategorię pojazdu czy nie (dotyczy wyłącznie pojazdów ciężkich). W przypadku pojazdów lekkich – należy wybrać odpowiednią kategorię pojazdu, która od razu wskaże, że jest to pojazd z przyczepą.

Jak działa e-TOLL w aplikacji Autopay?

Korzystając z Autopay nie musisz kupować tradycyjnego biletu autostradowego, ponieważ system sam odczyta Twoją lokalizację w odpowiednim momencie i automatycznie pobierze opłatę za bilet w chwili wyjazdu z autostrady. Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację w swoim telefonie i wyrazić zgodę na wysyłanie powiadomień push. Aplikacja działa w oparciu o technologię GPS, ale pobiera pozycję pojazdu wyłącznie w momencie wjazdu i zjazdu z autostrady – dane nie są przechowywane, ani przekazywane do podmiotów zewnętrznych.Żeby zacząć korzystać z e-TOLL w ramach Autopay: pobierz aplikację, załóż konto i podaj dane swojego pojazdu, dodaj dane karty (która ma być używana do płatności), wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. Pamiętaj o tym, żeby włączyć aplikację w trakcie podróży – może działać w tle.

Jak aktywować Autopay w bankowości internetowej?

Usługa Autopay jest aktualnie dostępna w następujących bankach:Bank Millennium (zobacz jak aktywować)Bank Pocztowy (zobacz jak aktywować)Alior Bank (zobacz jak aktywować)Bank Pekao (zobacz jak aktywować)ING Bank Śląski (zobacz jak aktywować)Spółdzielcza Grupa Bankowa (zobacz jak aktywować)Santander Bank (zobacz jak aktywować)

Jak usunąć konto w Autopay?

Zaloguj się na swoje konto w aplikacji i wejdź w zakładkę 'Twoje dane'. Pod danymi osobowymi zobaczysz przycisk 'Usuń konto'. Gdy go wybierzesz, zobaczysz informację o tym, że po usunięciu konta wszystkie Twoje dane (osobowe oraz te dotyczące pojazdów i przejazdów) zostaną wyczyszczone. Potwierdź, że chcesz usunąć konto. Proces powiedzie się, jeżeli masz uregulowane wszystkie płatności za przejazdy. Jeśli okaże się, że masz jakieś zaległości – poprosimy Cię o ich opłacenie, po czym umożliwimy usunięcie konta.

Autopay Flota

Czy w Autopay mogę mieć konto firmowe z flotą aut?

Tak, system umożliwia założenie zarówno konta indywidualnego, jak i firmowego. Dedykowanym rozwiązaniem dla firm jest Autopay Flota.

Jak korzystać z e-TOLL w Autopay Flota?

Zacznij od rejestracji w systemie Autopay Flota. Następnie wybierz plan odpowiedni do potrzeb Twojej firmy i podaj swoje dane kontaktowe. W następnym kroku uzupełnij dane pojazdów firmowych i wybierz okres trwania umowy. Na końcu wpłać depozyt, z którego będą pobierane automatyczne opłaty za przejazdy. To wszystko. Twoi kierowcy mogą ruszać w trasy, a opłaty za ich przejazdy płatnymi drogami będą pobierane automatycznie. Przekaż im, żeby zwolnili w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować ich przejazd.

Co można zyskać korzystając z e-TOLL w Autopay Flota?

Autopay Flota to jedyne rozwiązanie, które umożliwia przejście na korzystanie z e-TOLL z dnia na dzień. Wszystkie dzięki temu, że nasz system nie wymaga umieszczania w pojeździe dodatkowych urządzeń lokalizacyjnych. Nasza aplikacja wysyła informacje o położeniu pojazdu, nalicza odpowiedni opłaty, po czym realizuje płatność automatyczną za zakończony przejazd. Najważniejsze korzyści to:błyskawiczna rejestracja firmy i pojazdów w systemie e-TOLLautomatyczny pobór opłat za niemal każdy odcinek płatnej drogi w Polscezbiorcze faktury za wszystkie opłacone przejazdy i usługirozbudowane raporty transakcyjnedo 30% tańsze przejazdy autostradą A4 Katowice-Kraków (dla pojazdów lekkich)brak papierowych bilecików i rachunkówniższe zużycie paliwa i mniejsza emisja spalinkrótszy czas przejazdu

Jak naliczana jest opłata w Autopay Flota?

Stawki za przejazdy płatnymi drogami w Polsce są wyliczane na podstawie masy pojazdu (lub pojazdu z przyczepką) oraz klasy emisji spalin. Wysokość kosztów korzystania z Autopay Flota zależy od planu, który wybierzesz.

Jakie są formy płatności w Autopay Flota?

Wszystkie płatności w Autopay Flota odbywają się z wykorzystaniem jednej metody płatności – tzw. depozytu. Po rejestracji doładowujesz swoje konto wybraną kwotą, a płatności za kolejne przejazdy są automatycznie pobierane z tej puli.

Czy w Autopay Flota można zarejestrować firmę zagraniczną?

Tak. W Autopay Flota mogą się zarejestrować zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne. 

Jakie urządzenia wspiera Autopay Flota?

Autopay Flota wspiera ZSL oraz OBU wspierane i certyfikowane przez rząd (listy znajdziesz tu i tu).

Czy kilku pracowników może współdzielić jeden pojazd?

Tak. Jako osoba zarządzająca flotą w Autopay, masz możliwość zaproszenia nielimitowanej liczby kierowców, którzy będą współdzielić pojazd. Każdy z nich, mając aplikację na swoim telefonie, będzie mógł przełączać się pomiędzy pojazdami.

Czy jeden pracownik może korzystać z kilku pojazdów w ramach Autopay?

Tak, może. Wystarczy, że przed rozpoczęciem podróży wskaże w aplikacji, którym pojazdem się aktualnie porusza.

Jak powiązać kierowcę z pojazdem?

Dodanie pojazdów, wraz z ich numerami rejestracyjnymi, jest możliwe za pośrednictwem panelu flotowego dostępnego w serwisie www.autopay.pl. Gdy baza będzie gotowa, kierowca, mając aplikację Autopay, będzie mógł przed każdym przejazdem wskazać, którym pojazdem się aktualnie porusza.

Jakie dane w aplikacji będą widoczne dla kierowcy?

Kierowcy mają wgląd w dane pojazdu (tablice rejestracyjne) oraz listę dotychczasowych przejazdów udostępnionymi mu pojazdami. Nie ma natomiast wglądu w saldo oraz inne dane floty.

Gdzie otrzymam informację o wykorzystaniu depozytu lub problemach z kartą?

Informacje o wykorzystaniu depozytu otrzymasz na swoją skrzynkę mailową. Wysyłamy wiadomości w momencie, gdy wykorzystanie wynosi kolejno 70%, 80%, 90% i 100%. W przypadku problemów z kartą również wysyłamy wiadomość e-mail.

Jak to działa

Czy Autopay działa na wszystkich bramkach na autostradzie?

System działa na:wszystkich bramkach oznaczonych szyldem AmberGO na AmberOne Autostradzie A1 (odcinek Gdańsk-Toruń)  na bramkach oznaczonych znakiem czarnej kamery na żółtym tle na Autostradzie A4 Katowice-Kraków na Autostradzie A2 Konin – Stryków w ramach systemu e-TOLL na Autostradzie A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica w ramach systemu e-TOLL

Co, jeśli szlaban nie podniesie się na wyjeździe z AmberOne Autostrady A1, a bramka jest bezobsługowa (bez inkasenta)?

Niestety czasem taka sytuacja może mieć miejsce, gdy system kamer nie rozpozna Twojej tablicy poprawnie. W tej sytuacji wciśnij przycisk SOS umieszczony na bramce i poczekaj na inkasenta. Inkasent na podstawie Twoich tablic rejestracyjnych doda informację o Twoim wyjeździe z autostrady.

Czy kilka osób może mieć dodany ten sam samochód?

Tak. Taka możliwość istnieje w ramach usługi Autopay Flota, która jest przeznaczona dla podmiotów zarządzających flotami – zarówno samochodów lekkich, jak i ciężkich.Pamiętaj jednak, że, w przypadku autostrad objętych systemem videotollingu, podczas przejazdu przez bramki nie musisz mieć ze sobą telefonu z zainstalowaną aplikacją. Jeżeli ktoś z Twojej rodziny lub znajomych skorzysta z Twojego samochodu i przejedzie przez bramki objęte systemem Autopay – płatność zostanie pobrana z Twojej karty. Rejestr wszystkich płatności znajdziesz po zalogowaniu się do aplikacji. W każdej chwili możesz wyłączyć obsługiwanie autostrad – wówczas użytkownik Twojego samochodu będzie musiał samodzielnie wnieść opłatę.Systemem videotollingu są objęte następujące odcinki: A4 Katowice-Kraków oraz A1 Gdańsk-Toruń.

Dlaczego nie można dodać tego samego samochodu w kilku kontach na Autopay?

Pojazd powinien zostać dodany do konta właściciela pojazdu. W przypadku dodania pojazdu na wielu kontach, obciążenie konta nie mogłoby odbyć się automatycznie. Jeżeli jedziesz samochodem, który został dodany do systemu Autopay przez kogoś innego, wciąż możesz skorzystać z automatycznej płatności. System kamer rozpozna rejestracje pojazdu i podniesie szlaban. Jeżeli wiesz, że pojazd jest objęty systemem Autopay, ale chcesz dokonać tradycyjnej płatności, musisz poprosić właściciela pojazdu o jego dezaktywowanie w systemie.

Mam nowy samochód. Jak zmienić dane w systemie Autopay?

Wejdź na swoje konto w systemie Autopay, otwórz zakładkę 'Pojazdy', dodaj nowy i usuń stary samochód, jeżeli istnieje taka potrzeba.

Jakim pojazdem mogę korzystać z Autopay?

System Autopay umożliwia dodanie pojazdów z kategorii od 1 do 5:Kategoria 1 – Pojazd o dwóch osiach, bez podwójnych kół, nieciągnący przyczepy. Kategoria 2 – Pojazd o dwóch osiach, z których przynajmniej na jednej zamocowano podwójne koła. Kategoria 2A – Pojazd posiadający łącznie więcej niż dwie osie, bez podwójnych kół. Kategoria 3 – Pojazd lub zespół pojazdów o trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi. Kategoria 4 – Pojazd lub zespół pojazdów o więcej niż trzech osiach, które posiadają podwójne koła na przynajmniej jednej osi. Kategoria 5 – Pojazd lub zespół pojazdów nie mieszczące się w kategoriach od 1 do 4, w szczególności pojazdy nienormatywne określone w przepisach Prawo o Ruchu Drogowym.Poruszając się motocyklem, możesz korzystać z płatności automatycznych na odcinkach autostrad objętych systemem e-TOLL, czyli A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica.

Czy z jednego konta może korzystać kilka samochodów?

Tak. W aplikacji można dodać kilka pojazdów, które można podłączyć pod różne lub te same formy płatności. Konto do 10 pojazdów jest darmowe.

Czy można przejechać z Autopay na autostradzie A4 Katowice-Kraków na nieoznakowanych pasach?

Tak, na nieoznakowanych pasach też można przejechać z Autopay. Jednak wtedy należy podać inkasentowi numer rejestracyjny i poinformować, że chcesz dokonać opłaty automatycznej z użyciem aplikacji Autopay. Aktualna lista państw, w których dokonanie rejestracji pojazdu uprawnia do przejazdu na danej autostradzie.Autostrada AmberOne Autostrada A1: Czechy, Dania, Szwecja, Niemcy, Niderlandy, Wielka Brytania, Niemcy, Finlandia, Estonia, Łotwa, Litwa, Belgia, Luksemburg, Austria, Słowacja, Węgry Autostrada A4: Państwa Członkowskie Unii Europejskiej, Ukraina

Jak skorzystać z Autopay na autostradzie A4 Katowice-Kraków pomiędzy godzinami 1:00-5:00 rano?

W tych godzinach pasy wyłącznie dla płatności automatycznych Autopay i A4Go są nieczynne (pali się czerwony krzyżyk). Są jednak dostępne dodatkowe, oznakowane i otwarte pasy, na których można płacić zarówno tradycyjnymi metodami, jak i automatycznie – za pośrednictwem aplikacji Autopay.

Co jeśli szlaban nie podniesie się na wyjeździe z AmberOne Autostrady A1?

W tej sytuacji wystarczy, że poinformujesz inkasenta o tym, że posiadasz aplikację Autopay, aby na wyjeździe szlaban podniósł się poprawnie. Inkasent na podstawie Twoich tablic rejestracyjnych doda informację o Twoim wyjeździe z autostrady.

Na jakim odcinku AmberOne Autostrady A1 działa Autopay?

Autopay działa na wszystkich bramkach i węzłach AmberOne Autostrady A1 na odcinku z Nowej Wsi do Rusocina, w obu kierunkach. Bramki oznaczone są symbolem AmberGO.

Co jeśli szlaban się nie podniesie na wjeździe, mimo że mam wszystko skonfigurowane poprawnie?

Niestety może się zdarzyć sytuacja, że kamera nie rozpozna numeru rejestracyjnego pojazdu. Wówczas należy postąpić następująco:na A1 – pobrać tradycyjny bilet i opłacić przejazd przy wyjeździe za pomocą karty płatniczej lub gotówki (środki nie zostaną pobrane z aplikacji);na A4 Katowice-Kraków – poinformować inkasenta, że jest się użytkownikiem systemu Autopay, a szlaban zostanie podniesiony na podstawie wskazanych tablic rejestracyjnych (opłata za przejazd zostanie pobrana za pośrednictwem aplikacji).

Czy dla płatności przy pomocy Autopay na autostradzie A4 Katowice-Kraków przeznaczona jest osobna bramka?

Użytkownikom Autopay dedykowane są trzy, specjalnie oznakowane bramki na każdym placu poboru opłat – dwie skrajne lewe oraz trzecia, licząc od prawej strony. Jedna z nich – skrajna lewa - przeznaczona jest wyłącznie dla płatności automatycznych Autopay i A4Go. Zapłacić za przejazd przy użyciu Autopay można również na pozostałych bramkach, zgłaszając taki zamiar inkasentowi, który uruchomi system.

Czy na AmberOne Autostradzie A1 są bramki przeznaczone wyłącznie dla użytkowników Autopay?

Tak, na AmberOne Autostradzie A1 są bramki przeznaczone wyłącznie dla kierowców korzystających z automatycznego systemu płatności AmberGO. Takie bramki oznaczone są symbolem AmberGO i dodatkowo: na wjeździe przekreślonym symbolem biletu, a na zjeździe przekreślonym symbolem inkasenta.

Jak odbywa się przejazd przez bramki na Autostradzie A4 Katowice-Kraków?

Jeżeli masz dodany pojazd i wybraną formę płatności w aplikacji Autopay, możesz korzystać z płatności automatycznych na trasie Brzęczkowice-Balice, w obu kierunkach. Wystarczy, że wolno podjedziesz do bramki oznaczonej symbolem czarnej kamery na żółtym tle, a szlaban się podniesie. Opłata zostanie pobrana automatycznie w chwili rozpoznania pojazdu, połowa na bramce wjazdowej, a druga połowa na bramce wyjazdowej z autostrady.

Jak odbywa się przejazd autostradami z videotollingiem i systemem e-TOLL?

W przypadku podróżowania autostradami AmberOne A1 (odcinek Gdańsk-Toruń) oraz A4 (Katowice-Kraków) – czyli w ramach systemu videotolling – nie musisz nic robić. Jeżeli masz dodany przejazd i wybraną formę płatności – gdy zbliżysz się do szlabanu, ten podniesie się automatycznie, a opłata zostanie pobrana. Natomiast w przypadku podróżowania autostradami A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica czyli w ramach systemu e-TOLL – włączenie aplikacji mobilnej Autopay w trakcie przejazdu jest konieczne, by płatność mogła zostać zrealizowana (pamiętaj, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd). 

Czy w trakcie przejazdu przez AmberOne Autostradę A1 mogę usunąć kartę lub pojazd?

Nie. Opcja usunięcia pojazdu lub karty jest zablokowana do chwili zakończenia przejazdu i uregulowania opłaty. Jeśli wjechałeś przez dedykowaną bramkę, a na wyjeździe zapłaciłeś standardowo, to pojazd będzie można usunąć po upływie 48 h od wjazdu.

Na jakim odcinku Autostrady A2 działa Autopay?

System działa na trasie Konin-Łódź (Stryków) – w ramach systemu e-TOLL.

Na jakim odcinku Autostrady A4 działa Autopay?

System działa na trasie Katowice-Kraków (Brzęczkowice-Balice), w obu kierunkach. Żeby skorzystać z Autopay, należy wybrać bramkę oznaczoną symbolem czarnej kamery na żółtym tle. Z Autopay można również skorzystać na odcinku A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica w ramach systemu e-TOLL.

Czy z aplikacją Autopay mogę jechać na odcinku AmberOne Autostradzie A1 i Autostradzie A4 Katowice-Kraków?

Wskazane drogi nie są objęte system e-TOLL, ale są obsługiwane przez Autopay w ramach videotollingu. To znaczy, że za przejazdy tymi odcinkami również możesz zapłacić automatycznie, jeżeli wybierzesz Autopay Flota.

Informacje techniczne

Do jakich systemów operacyjnych jest przystosowana aplikacja mobilna Autopay?

Aplikacja mobilna Autopay działa na smartfonach z systemem Android (od wersji 6), iOS (od wersji 10) oraz Harmony (smartfony Huawei). Nie planujemy rozwoju aplikacji na smartfony z Androidem poniżej wersji 5 oraz z systemem operacyjnym Windows.

Czy pobranie aplikacji automatycznie aktywuje usługę videotollingu?

Nie, należy aktywować usługę. Będąc abonentem Autopay Flota, możesz korzystać zarówno z videotollingu, jak i e-TOLL.

Czy aplikacja mobilna Autopay będzie dostępna na smartfony z systemem Android w wersji poniżej 5?

W związku z tym, że system Android poniżej wersji 5 nie jest już rozwijany, nie planujemy dostosowywać aplikacji mobilnej do jego wymagań.

Czy mogę korzystać z aplikacji mobilnej na telefonie z systemem operacyjnym innym niż Android lub iOS?

Przykro nam, ale nie. Aplikacje jest dostępna wyłącznie na smartfonach z systemami iOS i Android.

Czy aplikacja mobilna Autopay jest dostępna na smartfony z systemem Windows 10?

Aplikacja jest dostępna wyłącznie na smartfony z systemami operacyjnymi Android i iOS. Nie planujemy rozszerzenia działalności na system Windows 10.

Czy mogę założyć konto w systemie Autopay za pomocą komputera stacjonarnego?

Tak. Możesz się zarejestrować korzystając z serwisu internetowego Autopay. Przejdź do rejestracji >>Po założeniu konta i uzupełnieniu potrzebnych danych, będziesz mógł korzystać z większości możliwości systemu. Jeżeli chcesz zapłacić z Autopay za przejazd autostradami objętymi systemem e-TOLL – konieczne jest korzystanie z aplikacji mobilnej podczas przejazdu.

Po co jest aplikacja Autopay, skoro identyfikacja auta na bramkach odbywa się na podstawie numeru rejestracyjnego?

Aplikacja webowa oraz mobilna służą przede wszystkim do rejestracji w systemie. Pozwalają również łatwo zarządzać danymi samochodów uprawnionych do korzystania z usług (autostrady, myjnie, parkingi), zmieniać formy płatności, sprawdzać historię płatności oraz pobierać faktury. W przypadku podróżowania autostradami AmberOne A1 (odcinek Gdańsk-Toruń) oraz A4 (Katowice-Kraków) – nie trzeba nawet włączać aplikacji, a automatyczna płatność za przejazd i tak zostanie prawidłowo naliczona.Natomiast w przypadku autostrad A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica włączenie aplikacji mobilnej w trakcie przejazdu jest konieczne, by płatność w ramach systemu e-TOLL mogła zostać zrealizowana (pamiętaj, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd).Dodatkowo, w aplikacji dostępne są informacje o promocjach i bonusach, które uruchamiamy wspólnie z naszymi partnerami, dlatego warto od czasu do czasu zajrzeć do aplikacji i sprawdzić, co nowego przygotowaliśmy.

Zgubiłem telefon. Czy mogę wciąż korzystać z Autopay?

W przypadku większości usług objętych płatnościami Autopay – nic się nie zmieni. System zidentyfikuje numery rejestracyjne Twojego pojazdu i na ich podstawie podniesie szlaban. Płatność zostanie pobrana automatycznie w momencie zjazdu z autostrady bramką oznaczoną AmberGO/Autopay (A1) lub symbolem czarnej kamery na żółtym tle (A4). Pieniądze zostaną pobrane zgodnie z wybraną przez Ciebie formą płatności. Natomiast w przypadku autostrad A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica musisz mieć ze sobą telefon, ponieważ włączenie aplikacji mobilnej w trakcie przejazdu jest konieczne, by płatność w ramach systemu e-TOLL mogła zostać zrealizowana (pamiętaj, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd).

Nie dochodzi do mnie link aktywacyjny. Co zrobić?

Najpierw przeszukaj foldery 'Kosz', 'Spam', lub 'Inne foldery'. Jeżeli wciąż nie znajdziesz wiadomości z linkiem aktywacyjnym, skontaktuj się z naszym centrum pomocy pod adresem kontakt@autopay.pl.

Czy numer telefonu, na jaki dokonuje się rejestracji, musi być polski?

Nie musi być polski, lista dostępnych krajów będzie widoczna przy rejestracji konta. W dowolnym momencie możesz zmienić numer na zagraniczny, korzystając z opcji edycji danych.

Jak skonfigurować telefon, żeby korzystać z e-TOLL w ramach Autopay?

Żeby usługa mogła zostać zrealizowana – wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push (to konieczne, bo w ten sposób wyślemy Ci potwierdzenie zakupu biletu). Korzystając z aplikacji, nie włączaj trybu oszczędzania baterii, ponieważ może to zakłócić jej pracę. Możesz skorzystać z serwisu dontkillmyapp.com, żeby sprawdzić szczegółowe ustawienia baterii – niektóre systemy mają własną strategię zarządzania baterią w aplikacji, być może konieczne będzie dodanie Autopay do wyjątków. Wyruszając w trasę – włącz aplikację, może działać w tle.Dokładną instrukcję konfiguracji telefonu znajdziesz na naszej stronie.

Płatności i faktury

Lista operatorów telekomunikacyjnych świadczących usługę Płatność z rachunku

Play – usługa dostępna od 11.03.2020 r.

Gdzie mogę sprawdzić wysokość opłat na obsługiwanych autostradach?

Wysokość opłat sprawdzisz w cennikach: AmberOne Autostrada A1 oraz A4 Katowice-Kraków oraz na stronie e-TOLL.

Czy muszę mieć konto firmowe w Autopay, żeby otrzymać fakturę za płatność na myjni?

Nie, nie musisz. Możesz otrzymać fakturę za każdą zrealizowaną płatność bez względu na to, czy masz konto indywidualne czy firmowe. Opcja faktur zbiorczych jest dostępna dla osób korzystających z usługi Autopay Flota.

Czy na fakturze będzie widoczny numer rejestracyjny pojazdu?

Jeżeli chcesz, żeby na fakturze był widoczny numer rejestracyjny, to zaznacz tę opcję za pomocą suwaka przed wystartowaniem programu mycia.

Czy mogę dostać fakturę za opłacenie myjni?

Tak, oczywiście. Wystarczy, że dodasz w aplikacji dane do faktury, a podczas zlecania płatności za myjnię zaznaczysz, że chcesz otrzymać fakturę VAT. Wówczas dokument zostanie wystawiony. Możesz zdecydować, czy chcesz otrzymywać fakturę po każdej zrealizowanej płatności czy zbiorczą – raz na miesiąc.

Czy opłata zostanie pobrana i w jakiej wysokości, jeśli wjazd nastąpi przez inną bramkę niż bramka objęta systemem Autopay?

Na AmberOne Autostradzie A1, w przypadku, gdy pojazd wjechał przez tradycyjną bramkę, należy pobrać bilet i uiścić opłatę przy wyjeździe z autostrady. System nie zidentyfikuje pojazdu, który wjechał tradycyjną bramką. W przypadku A4 Katowice-Kraków należy zgłosić inkasentowi, jaką metodą chcemy uiścić opłatę.

Dlaczego moja płatność za przejazdy przechodzi przez firmę Blue Media?

Blue Media jest operatorem płatności (krajową instytucją płatniczą nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego) i jednocześnie firmą, która stworzyła usługę Autopay.

Aplikacja ściągnęła środki, mimo że nie podróżowałem po autostradzie. Co teraz?

Proszę sprawdzić, czy z samochodu, którego dane zostały zarejestrowane w usłudze Autopay nie korzystała inna osoba. W przypadku przekroczenia bramek płatniczych zintegrowanych z usługą Autopay przez użytkownika samochodu, którego numer rejestracyjny został już wcześniej zapisany w Autopay – nastąpi ich automatyczne podniesienie, a opłata zostanie pobrana. Taki przypadek może wystąpić, gdy użytkownik doda do aplikacji Autopay np. samochód z wypożyczalni czy samochód służbowy, którym mogą podróżować także inni kierowcy. Jeżeli żadna z wyżej opisanych sytuacji nie miała miejsca, prosimy o kontakt na adres: kontakt@autopay.pl, zweryfikujemy czy numer rejestracyjny nie został błędnie rozpoznany. Jeżeli tak się stało – pobrane środki zostaną zwrócone.

Czy i kiedy odzyskam 1 zł z przelewu weryfikacyjnego?

Tak, 1 zł z przelewu weryfikacyjnego zostanie zwrócone na Twoje konto najpóźniej po 3 dniach od dokonania przelewu.

Czy mogę skorzystać z systemu Autopay nie podając danych karty i zapłacić za przejazd przelewem?

Płatność przelewem bankowym możliwa jest wyłącznie w przypadku korzystania z systemu Autopay zintegrowanego w ramach aplikacji bankowej Banku Millennium, Banku Pekao S.A, ING Banku Śląskiego oraz Banku Pocztowego. W takim przypadku środki pobierane są z rachunku bankowego wskazanego podczas konfigurowania usługi. W celu skorzystania z przejazdu w ramach aplikacji Autopay należy przejść przez cały proces rejestracji w aplikacji mobilnej lub webowej, podpinając preferowaną formę płatności pod dodany pojazd. Aktualnie dostępne formy płatności to płatność kartą lub dopisanie kosztu do rachunku za abonament telefoniczny. Należność za przejazd we wszystkich przypadkach pobrana zostanie automatycznie po identyfikacji przejazdu przez dedykowane bramki.

Czy opłata zostanie pobrana, jeżeli posiadam aplikację i wjadę dedykowaną bramką, a szlabany będą otwarte zgodnie z poleceniem ministra w celu usprawnienia ruchu?

Nie. Opłata nie zostanie pobrana, ponieważ system będzie wyłączony.

Kiedy pobierana jest opłata za przejazd na autostradzie A4 Katowice-Kraków?

Opłata za przejazd autostradą A4 Katowice-Kraków pobierana jest w następujący sposób: pierwsza połowa – automatycznie po rozpoznaniu pojazdu przy wjeździe na dedykowaną bramkę oraz druga połowa – przy zjeździe z autostrady. Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się na ekranie „Transakcje” w aplikacji oraz na www. W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' - koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon. 

Na czym polega usługa Płatność z rachunku?

Jest to usługa bezpłatna, polegająca na dopisaniu kosztu przejazdu autostradą do rachunku telefonicznego w sieci operatora. Aktywacji usługi dokonuje się w zakładce „FORMY PŁATNOŚCI” w aplikacji lub w serwisie www.

Kiedy pobierana jest opłata za przejazd AmberOne Autostradą A1?

Opłata za przejazd AmberOne Autostradą A1 pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe, kiedy bramki zamkną się za pojazdem. Lista wykonanych przejazdów wraz ze statusem płatności znajduje się na ekranie „Transakcje” w aplikacji mobilnej oraz webowej. W przypadku wątpliwości co do pobranej opłaty, prosimy o kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' - koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon.

Czy mogę dołączyć karty paliwowe/flotowe w aplikacji?

Tak. Taka możliwość jest dostępna dla wybranych kart flotowych dla osób korzystających z usługi Autopay Flota.

W jakiej sytuacji mogę otrzymać zwrot płatności za przejazd?

Opłata za przejazd zostanie zwrócona, jeżeli została pobrana nieprawidłowa kwota lub gdy opłata za przejazd została pobrana podwójnie. Środki zostaną zwrócone na Twój rachunek bankowy lub dodane jako nadpłata do rachunku telefonicznego.

Co zrobić, gdy nie mogę dodać formy płatności?

Obecnie obsługujemy karty płatnicze (debetowe i kredytowe) oraz płatność polegającą na dodaniu kosztu przejazdu do rachunku za abonament telefoniczny. W przypadku kart płatniczych, aplikacja nie rozróżnia karty służbowej od karty prywatnej. Jeżeli podczas dodawania formy płatności wystąpiła jakakolwiek trudność, prosimy o pobranie aktualizacji ze sklepu Google Play (Android) App Store (iOS) lub kontakt z centrum pomocy na adres e-mail: kontakt@autopay.pl

Co zrobić, gdy nie mogę dodać karty kredytowej (sesja wygasa)?

W przypadku trudności z dodaniem karty (kredytowej lub debetowej) podczas korzystania z aplikacji mobilnej prosimy o pobranie aktualizacji ze sklepu Google Play (Android) lub App Store (iOS) lub kontakt z centrum pomocy pod adresem e-mail: kontakt@autopay.pl.

Mój poprzedni przejazd nie został opłacony. Czy mogę skorzystać ponownie z systemu Autopay?

Pamiętaj o tym, aby Twoja forma płatności była zawsze aktualna i zapewniała możliwość opłacenia przejazdu od razu po jego zakończeniu. W innym przypadku kolejne przejazdy, aż do czasu uregulowania należności, mogą zostać zablokowane.

Ile kart mogę zapisać w systemie Autopay?

Możesz zapisać dowolną liczbę kart.

Czy dostanę fakturę mailem?

Faktury są dostępne z poziomu aplikacji mobilnej oraz na autopay.pl – w zakładce Faktury oraz w historii transakcji. Faktura zbiorcza jest wysyłana dodatkowo również na adres mailowy wraz z zestawieniem usług w pliku csv.

Czy i jak mogę otrzymać fakturę?

Aby otrzymać fakturę, należy uzupełnić dane do faktury w profilu w aplikacji Autopay lub w serwisie autopay.pl. Po wykonanym przejeździe faktura jest w zakładce Faktury oraz w historii transakcji. W aplikacji Autopay można ustawić wygodny tryb otrzymywania faktury jednorazowo, po każdym przejeździe. Przewidziano również możliwość otrzymania faktur zbiorczo, raz na miesiąc (faktura wystawiana jest około 15-ego dnia kolejnego miesiąca). Jest to funkcja przygotowana specjalnie dla firmowych kont w usłudze Autopay Flota Premium. Jeżeli korzystasz z usługi 'Zapłać z Play' – koszty przejazdów zostaną doliczone do Twojej faktury za telefon.

Czy korzystanie z systemu Autopay jest darmowe?

W przypadku użytkowników indywidualnych korzystanie z Autopay jest w pełni darmowe. Jedyny koszt to opłata za przejazd autostradą, która jest tej samej wysokości, co w przypadku płatności tradycyjnymi środkami.Płatną usługą jest Autopay Flota, czyli rozwiązanie dla firm zarządzających flotą. Więcej o usłudze możesz przeczytać tutaj.

Jakie są stawki za kilometr w e-TOLL?

Wysokość stawki zależy od masy pojazdu (lub pojazdu z przyczepką) oraz klasy emisji spalin. Wysokość stawek opłaty elektronicznej dla dróg krajowych klasy A i S lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną.Kategoria pojazduzgodnie z Klasą pojazdów w EUROEURO 2EURO 3EURO 4min. EURO 5Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i poniżej 12 t0,400,350,280,20Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej12 t0,530,460,370,27Autobusy pow. 9 miejsc niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej0,400,350,280,2Wysokość stawek opłaty elektronicznej dla dróg krajowych klasy GP i G lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną.Kategoria pojazduStawka opłaty elektronicznej za przejazd 1 km drogi krajowej (w zł) zgodnie z Klasą pojazdów w EUROEURO 2EURO 3EURO 4min. EURO 5Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t i poniżej 12 t0,320,280,220,16Pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej co najmniej12 t0,420,370,290,21Autobusy pow. 9 miejsc niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej0,320,280,220,16W przypadku pojazdów lekkich – stawka opłaty za przejazd 1 km autostrady wynosi 0,05 zł dla motocykli i 0,10 zł dla pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.

Parkingi

Na których parkingach mogę skorzystać z Autopay?

Aktualnie obsługujemy 6 parkingów:Poznań, Parking za Bramką (Adres: Za Bramką 1)Wrocław, Pasaż Grunwaldzki (Adres: plac Grunwaldzki 22)Szczecin, Galaxy (Adres: aleja Wyzwolenia 18-20)Warszawa Galeria Młociny (Adres: Zgrupowania AK Kampinos 15)Novotel Warszawa Centrum (Adres: Nowogrodzka 27)Mercure Warszawa Grand (Adres: Krucza 28, 00-522 Warszawa)

Jak odbywa się parkowanie z Autopay?

Jeżeli masz dodany pojazd, wybraną formę płatności oraz włączoną usługę parkingów w aplikacji Autopay, możesz korzystać z płatności automatycznych za parkowanie. Wystarczy, że na obsługiwanych przez nas parkingach powoli podjedziesz do bramek, a szlaban się podniesie. Adekwatna opłata zostanie pobrana automatycznie – po wyjeździe z parkingu.

W jaki sposób włączyć lub wyłączyć usługę parkingów w mojej aplikacji?

Jeżeli masz dodany pojazd w aplikacji, wejdź w Więcej > Pojazdy > Nazwa Twojego pojazdy – tam znajdziesz listę dostępnych usług, a wśród nich parkingi. Żeby aktywować usługę – po prostu kliknij suwak widoczny przy Parkingach.

Czy usługa parkingów jest dostępna również w aplikacji bankowej?

Nie. Obecnie z parkingów można skorzystać tylko z poziomu aplikacji Autopay.

Czy aplikacja mobilna musi być włączona podczas parkowania?

Nie. W momencie gdy aktywujesz usługę parkingów w swoim aktywnym pojeździe - możesz wylogować się z aplikacji. Nie musisz mieć nawet przy sobie telefonu. Szlabany obsługiwanych parkingów w Autopay otworzą się automatycznie po rozpoznaniu numerów rejestracyjnych, a płatność dokona się automatycznie w tle - albo poprzez pobranie środków z karty podpiętej w systemie, albo poprzez dopisanie do rachunku u Twojego operatora sieci komórkowej.

Mam ustawione jako źródło płatności Zapłać z Play. Czy mogę zapłacić za parkowanie?

Tak. Koszt związany z parkowaniem zostanie doliczony do Twojej faktury za telefon.

Czy mogę wybrać, które parkingi chcę włączyć w swojej aplikacji?

Niestety nie. Usługę można włączyć lub wyłączyć dla wszystkich parkingów.

Kiedy w aplikacji pojawią się kolejne parkingi?

Stale pracujemy nad rozwojem aplikacji i rozszerzeniem usługi o kolejne parkingi. O wszystkich nowościach informujemy sukcesywnie na stronie autopay.pl.

Myjnie

W jaki sposób mogę dokonać zapłaty za mycie auta?

Wejdź do aplikacji mobilnej Autopay, zaloguj się, kliknij 'Zapłać' widoczne na dole ekranu, a zobaczysz pobliskie myjnie, na których możesz zapłacić z Autopay. Wybierz myjnię, z której korzystasz, wskaż usługę i kliknij przycisk 'Zapłać'. To wszystko.

Czy muszę mieć dodany pojazd, aby umyć samochód?

Nie, nie ma takiej konieczności. Możesz opłacić myjnię z wykorzystaniem Autopay bez względu na to, czy dane pojazdu są dodane w aplikacji czy nie.

Kiedy Autopay będzie dostępny na innych myjniach?

Stale pracujemy nad rozszerzeniem zasięgu i dostępności systemu do automatycznych płatności Autopay. O kolejnych wdrożeniem będziemy informować na bieżąco.

Od kiedy zaczynają się odliczać impulsy na myjni?

Impulsy zaczynają się naliczać w momencie, gdy wybierzesz jeden z dostępnych programów na myjni.

Z jakich form płatności można skorzystać płacąc za myjnię?

Aktualnie możesz skorzystać z płatności kartą debetową lub kredytową. Pracujemy nad udostępnieniem kolejnych metod. O nowościach będziemy informować na bieżąco.

Czy mogę umyć dowolną liczbę aut?

Tak, możesz umyć dowolną liczbę aut. Pamiętaj, że na stanowisku może znajdować się tylko jeden pojazd i po zakupie wybranego programu na myjni nie można go już zatrzymać, ale można go ewentualnie zmienić.

Jaki pojazd mogę umyć płacąc Autopay?

Jeżeli chodzi o aplikację Autopay, to nie ma ograniczeń co do rodzaju pojazdu. Jednak na samej myjni mogą się one pojawić (np. umycie ciągnika lub ciężarówki nie będzie możliwe ze względu na dostępną przestrzeń). Polecamy więc upewnić się na wybranej myjni.

Z jakich programów na myjni mogę skorzystać?

Płatnościami automatycznymi Autopay są objęte wyłącznie usługi związane z myciem pojazdów. W ramach tej usługi możesz skorzystać z dowolnego programu i zapłacić z użyciem Autopay.

Ile kosztuje skorzystanie z myjni?

Koszt usługi zależy od cennika ustalonego przez wybraną przez Ciebie myjnię. W zależności od tego z jakiej myjni skorzystasz, możesz wybrać jeden z gotowych programów lub ustawić koszt mycia w aplikacji Autopay. Korzystanie z aplikacji oraz z automatycznych płatności jest darmowe – nie pobieramy od Ciebie żadnej prowizji.

Czy w trakcie trwania programu mogę go zmienić (woda na pianę)?

Tak, w trakcie mycia możesz nie tylko dowolnie zmieniać program, lecz również dopłacić do usługi – korzystając z aplikacji Autopay (to tak jakbyś w trakcie dorzucił monety do automatu).

Czy w przypadku niewykorzystania całego programu dostanę zwrot?

Nie. Niewykorzystane środki nie są zwracane. Jeżeli nie masz pewności ile środków przeznaczyć na mycie, zacznij od niższej kwoty, ponieważ w trakcie trwającego programu zawsze możesz dopłacić i wydłużyć w ten sposób czas usługi.

Czy w trakcie mycia mogę wydłużyć czas trwania usługi?

Tak, w trakcie mycia możesz nie tylko zmienić program, lecz również dopłacić do usługi.

Czy muszę wybrać numer stanowiska na myjni?

Usługa płatności na myjni jest realizowana w oparciu o Twoje położenie (GPS). Po wejściu do aplikacji Autopay zobaczysz myjnie w Twojej najbiższej okolicy, które objęte systemem. Wybierz tę, z której chcesz skorzystać, wskaż usługę i kliknij 'Zapłać'. To wszystko. Nie musisz wskazywać stanowiska.

Czy mogę skorzystać z myjni bez aplikacji?

Żeby zrealizować płatność automatyczną na myjni, należy skorzystać z aplikacji Autopay. Aktualnie nie ma na to innego sposobu.

Aktywowałem Autopay w banku. Jak mogę skorzystać z płatności automatycznych na myjni?

Żeby skorzystać z płatności automatycznych na myjni, należy posiadać aplikację mobilną Autopay. Pobierz ją iOS, Android, App Gallery Huawei i zaloguj się używając tego samego adresu e-mail, którego użyłeś podczas aktywacji Autopay (będzie widoczny w Twojej bankowości internetowej).

Czy mogę zapłacić za myjnię za pomocą rachunku w Play?

Niestety nie. Płatność automatyczna za usługi zrealizowane na myjniach objętych systemem może być zlecona wyłącznie z użyciem karty płatniczej.

e-TOLL

Czym jest e-TOLL?

e-TOLL to nowy system poboru opłat elektronicznych za przejazdy po płatnych odcinkach dróg w Polsce, który wystartował 24 czerwca 2021 roku. System e-TOLL jest oparty o technologię wyznaczania pozycji użytkownika przy zastosowaniu pozycjonowania satelitarnego z wykorzystaniem wirtualnych bramownic.Dane lokalizacyjne można przekazać do systemu za pomocą:aplikacji instalowanej na urządzeniu mobilnymurządzeń pokładowych (OBU)lokalizatorów fabrycznie zamontowanych w pojazdach (ZSL)

Co grozi za brak biletu autostradowego?

Brak ważnego biletu autostradowego grozi mandatem w wysokości 500 PLN.

Usługa e-TOLL a Autopay. Czym to się różni?

Autopay to usługa płatności automatycznych działająca w różny sposób na poszczególnych odcinkach płatnych dróg w Polsce. Różnice w działaniu wynikają z charakteru danej autostrady. Jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków – nie musisz włączać aplikacji Autopay, a płatność automatyczna się dokona (nie musisz mieć ze sobą nawet telefonu, o ile masz dodany pojazd i podpiętą kartę). Jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie – aplikacja Autopay musi być uruchomiona, by mogła dokonać się automatyczna płatność. Przejazdy w usłudze e-TOLL są realizowane na podstawie GPS. Co ważne, Autopay może działać w tle – bez konieczności wchodzenia do aplikacji i trzymania jej uruchomionej na głównym widoku. Żeby zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby: włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay, włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle') wyłączyć tryb oszczędzania baterii; zwolnić i dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku (50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Jeżeli korzystasz z telefonu z systemem Android i chcesz się upewnić, czy aplikacja działa w tle i rejestruje przejazd e-TOLL – możesz to zrobić wewnątrz aplikacji, poprzez wybór systemowej strzałki cofania i wskazanie opcji 'Działanie w tle'. W ten sam sposób, wybierając opcję 'Zamknij', możesz wyłączyć aplikacje, jeśli nie chcesz korzystać z e-TOLL.

Dlaczego muszę się logować za każdym razem?

Aktualnie pracujemy nad nowym rozwiązaniem i już niedługo każdy użytkownik aplikacji będzie stale zalogowany aż do momentu, gdy celowo się wyloguje. Część operacji na koncie (np. tych związanych z danymi wrażliwymi) będzie można dokonać po uprzedniej autoryzacji.

Podróżuję jako pasażer i nie chcę żeby Autopay naliczył mi opłatę za przejazd. Co muszę zrobić?

Jeżeli podróżujesz drogą objętą systemem e-TOLL (autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie) – wyłącz całkowicie aplikację Autopay przed rozpoczęciem podróży. Jeśli transakcja już się rozpoczęła – możesz ją anulować do momentu zjazdu z autostrady. Żeby to zrobić: wejdź do aplikacji kliknij w aktywny przejazd kliknij 'Anuluj przejazd' i gotowe. iOS Android Jeżeli podróżujesz drogą objętą systemem Videotollingu (autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków) swoim samochodem dodanym do systemu, ale jako pasażer i tym razem nie chcesz płacić za przejazd – musisz tymczasowo wyłączyć usługę płatności automatycznych na danym odcinku. Żeby to zrobić: wejdź do aplikacji kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > nazwa Twojego pojazdu kliknij 'Zmień' przy Autostradach odznacz suwakiem odcinek, który chcesz tymczasowo wyłączyć z usługi

💡Wyjaśnienie

Jak wyłączyć aplikację Autopay, gdy korzystasz z przejazdu e-TOLL?

Android

  • wejdź do aplikacji Autopay
  • kliknij strzałkę 'Wróć' na pasku systemowym widocznym u dołu ekranu
  • zobaczysz ekran, na którym możesz wybrać, czy aplikacja ma działać w tle, czy chcesz ją zamknąć
  • zamknij aplikację

iOS

  • przeciągnij aplikację w górę, a ta zostanie zamknięta

Aplikacja pobrała opłatę za przejazd, którego nie było. Dlaczego?

Jeżeli widzisz na swoim koncie w Autopay przejazd, którego nie powinno tam być – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza dostępnego na https://autopay.pl/kontakt. Oto, co możesz zrobić, żeby mieć pewność, że sytuacja nie potwórzy się w przyszłości. Jeżeli podróżujesz drogą objętą systemem e-TOLL (autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie) – wyłącz całkowicie aplikację Autopay przed rozpoczęciem podróży. Jeżeli podróżujesz drogą objętą systemem Videotollingu (autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków) swoim samochodem dodanym do systemu, ale jako pasażer i tym razem nie chcesz płacić za przejazd – musisz tymczasowo wyłączyć usługę płatności automatycznych na danym odcinku. Żeby to zrobić: wejdź do aplikacji kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' > nazwa Twojego pojazdu kliknij 'Zmień' przy Autostradach odznacz suwakiem odcinek, który chcesz tymczasowo wyłączyć z usługi

💡Wyjaśnienie

Jak wyłączyć aplikację Autopay, gdy korzystasz z przejazdu e-TOLL?

Android

  • wejdź do aplikacji Autopay
  • kliknij strzałkę 'Wróć' na pasku systemowym widocznym u dołu ekranu
  • zobaczysz ekran, na którym możesz wybrać, czy aplikacja ma działać w tle, czy chcesz ją zamknąć
  • zamknij aplikację

iOS

  • przeciągnij aplikację w górę, a ta zostanie zamknięta

Co zrobić, gdy zauważę dopiero po 3 dniach, że nie naliczyło mi opłaty?

Staramy się obsługiwać wszystkie przejazdy tak szybko, jak to możliwe. Pomimo tego, czasami zdarza się, że któryś z nich nie zostanie odnotowany. W takich sytuacjach możesz skorzystać z nowej funkcji aplikacji – ręcznego zakupu biletu autostradowego e-TOLL. Opcja zakupu biletu e-TOLL jest dostępna w trzech miejscach: Na ekranie głównym w sekcji 'Zapłać' – po wybraniu autostrady z listy 'Autostrady e-TOLL; W sekcji 'Więcej' – po wejściu w zakładkę 'Kup bilet elektroniczny e-TOLL'; W sekcji 'Więcej' > Pojazdy > Szczegóły pojazdu > Autostrady Na zakup biletu e-TOLL masz 3 dni od zakończonej podróży, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Jeżeli nie zrobisz tego w wyznaczonym przez ustawodawcę czasie – może się to wiązać z koniecznością zapłaty mandatu. Żeby w przyszłości zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby: włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay, włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle') wyłączyć tryb oszczędzania baterii; zwolnić i dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku (50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Aplikacja Autopay musi działać tle, by mogła dokonać się automatyczna płatności, jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie.

Nie musisz włączać aplikacji Autopay, ani mieć ze sobą telefonu, a płatność automatyczna dokona się w tle, jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków. Aplikacja nie śledzi Twojego położenia.

⭐Nowość w Autopay

Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a nadal widzisz w aplikacji komunikat o trwającym przejeździe e-TOLL, możesz samodzielnie wskazać bramkę wyjazdową i od razu uregulować należność. Żeby to zrobić:

  • wejdź do głównego widoku aplikacji > sekcja 'Zapłać',
  • znajdź komunikat: Przejazd e-TOLL w trakcie,
  • wskaż bramkę wyjazdową,
  • kliknij przycisk 'Przytrzymaj i zapłać'

i gotowe – komunikat z potwierdzeniem zakończonego przejazdu zobaczysz w aplikacji.

Nie mogę dodać samochodu, bo np. tablice są już zajęte. Co mogę zrobić?

Jeżeli aplikacja wskazuje, że podany numer rejestracyjny, numer telefonu lub adres e-mail zostały już wcześniej użyte, to znaczy, że rzeczywiście widnieją one już w naszym systemie. Zastanów się, czy nie korzystałeś z Autopay w aplikacji bankowej lub ktoś z rodziny nie dodał pojazdu do swojego konta użytkownika i w ten sposób dochodzi do duplikacji danych. Jeżeli żadna z powyższych sytuacji nie miała miejsca, skontaktuj się z nami – prześlij zdjęcie pojazdu z widoczną tablicą rejestracyjną i opisz sytuację. Mając te informacje, sprawdzimy do kogo jest przypisany dany pojazd, skontaktujemy się z tą osobą i upewniamy się, czy nie korzysta już z samochodu.

💡Wyjaśnienie

Żeby usunąć pojazd z systemu należy

  • wejść do aplikacji
  • kliknąć Więcej > Pojazdy
  • wybrać pojazd
  • przewinąć ekran na sam dół i kliknąć 'Usuń pojazd'

Mój telefon jest podłączony do ładowania. Po co mam sprawdzać ustawienia baterii?

Aplikacja Autopay działa inteligentnie, co znaczy, że sama się włącza i wyłącza. Czasami system operacyjny traktuje takie zachowanie jako podejrzane i odbiera aplikacji nieograniczony dostęp do baterii oraz lokalizacji. Jeżeli zrobi to w momencie Twojego wjazdu na autostradę, Autopay nie będzie w stanie odczytać Twojego położenia i prawidłowo naliczyć opłaty. Więcej informacji o właściwej konfiguracji telefonu znajdziesz tutaj: https://autopay.pl/jak-skonfigurowac-telefon-do-obslugi-e-toll-z-autopay

W mojej aplikacji bankowej nie ma nowych odcinków. Co mogę zrobić?

Nowe odcinki nie będą dostępne z poziomu aplikacji bankowej. Jeżeli chcesz korzystać z Autopay na nowych odcinkach – pobierz aplikację mobilną Autopay na swój telefon, a podczas rejestracji użytkownika podaj adres e-mail oraz telefon, którego używasz również w bankowości internetowej. Dzięki temu będziemy mogli przypisać dane widocznej do tej pory w bankowości internetowej do nowego konta użytkownika mobilnego.

Raz działa, a raz nie. Co zrobić?

Jeżeli nie udało się automatycznie opłacić przejazdu – możesz kupić bilet autostradowy e-TOLL bezpośrednio w aplikacji. Opcja zakupu biletu e-TOLL jest dostępna w trzech miejscach: Na ekranie głównym w sekcji 'Zapłać' – po wybraniu autostrady z listy 'Autostrady e-TOLL; W sekcji 'Więcej' – po wejściu w zakładkę 'Kup bilet elektroniczny e-TOLL'; W sekcji 'Więcej' > Pojazdy > Szczegóły pojazdu > Autostrady Na zakup biletu e-TOLL masz 3 dni od zakończonej podróży, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Żeby w przyszłości zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby: włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay, włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle') wyłączyć tryb oszczędzania baterii; zwolnić i dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku (50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Aplikacja Autopay musi działać tle, by mogła dokonać się automatyczna płatności, jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie.

Nie musisz włączać aplikacji Autopay, ani mieć ze sobą telefonu, a płatność automatyczna dokona się w tle, jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków. Aplikacja nie śledzi Twojego położenia.

⭐Nowość w Autopay

Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a nadal widzisz w aplikacji komunikat o trwającym przejeździe e-TOLL, możesz samodzielnie wskazać bramkę wyjazdową i od razu uregulować należność. Żeby to zrobić:

  • wejdź do głównego widoku aplikacji > sekcja 'Zapłać',
  • znajdź komunikat: Przejazd e-TOLL w trakcie,
  • wskaż bramkę wyjazdową,
  • kliknij przycisk 'Przytrzymaj i zapłać'

i gotowe – komunikat z potwierdzeniem zakończonego przejazdu zobaczysz w aplikacji.

System nie zarejestrował mojej bramki wjazdowej lub wyjazdowej. Co teraz?

System nie odnotował wjazdu na autostradę Jeżeli system Autopay nie odnotował Twojej bramki wjazdowej, wówczas po 3 h zobaczysz w aplikacji żółty komunikat z prośbą o wskazanie bramki. Masz na to 48 h, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Jeżeli nie wskażesz bramki, nie będziemy w stanie opłacić Twojego przejazdu, a to może grozić mandatem. System nie odnotował zjazdu z autostrady Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a w aplikacji nadal widzisz 'Przejazd e-TOLL w trakcie' – możesz ręcznie wskazać bramkę wyjazdową, co umożliwi nam pobranie odpowiedniej opłaty od razu. Jeśli od Twojej podróży minęło więcej niż 3 h i aplikacja nie wyświetla prośby o wskazanie bramki wyjazdowej – możesz opłacić przejazd ręcznie. Żeby to zrobić: kliknij 'Transakcje' widoczne na dolnym pasku (ekran główny), kliknij 'Przytrzymaj i zapłać' przy nieopłaconym przejeździe. Żeby w przyszłości zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby: włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay, włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle') wyłączyć tryb oszczędzania baterii; zwolnić i dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku (50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Aplikacja Autopay musi działać tle, by mogła dokonać się automatyczna płatności, jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie.

Nie musisz włączać aplikacji Autopay, ani mieć ze sobą telefonu, a płatność automatyczna dokona się w tle, jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków. Aplikacja nie śledzi Twojego położenia.

⭐Nowość w Autopay

Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a nadal widzisz w aplikacji komunikat o trwającym przejeździe e-TOLL, możesz samodzielnie wskazać bramkę wyjazdową i od razu uregulować należność. Żeby to zrobić:

  • wejdź do głównego widoku aplikacji > sekcja 'Zapłać',
  • znajdź komunikat: Przejazd e-TOLL w trakcie,
  • wskaż bramkę wyjazdową,
  • kliknij przycisk 'Przytrzymaj i zapłać'

i gotowe – komunikat z potwierdzeniem zakończonego przejazdu zobaczysz w aplikacji.

Czy aktywacja usługi e-TOLL wiąże się z wydłużeniem czasu korzystania z Autopay?

Nie. Aktywacja usługi e-TOLL nie ma na to wpływu. Aktywny abonament pozostaje bez zmian i trwa jeden miesiąc lub jeden rok – w zależności od wybranego pakietu. Wybierając plan roczny, zyskujesz dwa miesiące gratis.

O czym pamiętać wjeżdżając na autostradę objętą e-TOLL?

Przede wszystkim pamiętaj o tym, żeby:włączyć aplikację Autopay (może działać w tle);mieć aktywny pojazd (żeby to sprawdzić, wejdź w aplikację, kliknij 'Więcej' > 'Pojazdy' – tam znajdziesz listę aktywnych pojazdów);mieć aktywną usługę e-TOLL na A2 i/lub A4;upewnić się, że telefon nie działa w trybie oszczędzania energii;sprawdzić, czy na pewno wyraziłeś zgodę na odczyt lokalizacji i otrzymywanie powiadomień push;upewnić się, czy na wskazanej karcie płatniczej masz wystarczającą ilość środków;mieć dostęp do internetu.Pamiętaj również o tym, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd).

Co zrobić, gdy kupiłem bilet nie na ten pojazd?

Do momentu wykorzystania biletu autostradowego, możesz go zwrócić i w ten sposób odzyskać środki przeznaczone na jego zakup. Link umożliwiający zwrot znajdziesz w mailu, w którym wysłaliśmy Ci zakupiony bilet autostradowy. Żeby dokonać zwrotu, podaj numer biletu i tablicę rejestracyjną.

Mój przejazd nie został zarejestrowany. Co teraz?

Możesz kupić zaległy bilet autostradowy bezpośrednio w aplikacji Autopay. Opcja zakupu biletu jest dostępna w trzech miejscach: Na ekranie głównym w sekcji 'Zapłać' – po wybraniu autostrady z listy 'Autostrady e-TOLL; W sekcji 'Więcej' – po wejściu w zakładkę 'Kup bilet elektroniczny e-TOLL'; W sekcji 'Więcej' > Pojazdy > Szczegóły pojazdu > Autostrady Na zakup biletu e-TOLL masz 3 dni od zakończonej podróży, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Żeby w przyszłości zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby: włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay, włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle') wyłączyć tryb oszczędzania baterii; zwolnić podczas przejazdu w miejscu poboru opłat (max. 50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Aplikacja Autopay musi działać tle, by mogła dokonać się automatyczna płatności, jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie.

Nie musisz włączać aplikacji Autopay, ani mieć ze sobą telefonu, a płatność automatyczna dokona się w tle, jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków. Aplikacja nie śledzi Twojego położenia.

⭐Nowość w Autopay

Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a nadal widzisz w aplikacji komunikat o trwającym przejeździe e-TOLL, możesz samodzielnie wskazać bramkę wyjazdową i od razu uregulować należność. Żeby to zrobić:

  • wejdź do głównego widoku aplikacji > sekcja 'Zapłać',
  • znajdź komunikat: Przejazd e-TOLL w trakcie,
  • wskaż bramkę wyjazdową,
  • kliknij przycisk 'Przytrzymaj i zapłać'

i gotowe – komunikat z potwierdzeniem zakończonego przejazdu zobaczysz w aplikacji.

Jak się przygotować do drogi na trasie objętej systemem e-TOLL?

Żeby korzystać z e-TOLL w ramach Autopay: pobierz aplikację, załóż konto i podaj dane swojego pojazdu, dodaj dane karty (która ma być używana do płatności), wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push (to konieczne, bo w ten sposób wyślemy Ci potwierdzenie zakupu biletu). Pamiętaj o tym, żeby włączyć aplikację w trakcie podróży – może działać w tle. Jeżeli ją wyłączysz, Autopay nie będzie mógł zrealizować automatycznej płatności za przejazd.

Jak aktywować usługę e-TOLL w Autopay?

Wystarczy, że pobierzesz aplikację, założysz konto, podasz dane pojazdu oraz dane karty płatniczej, z której mają być pobierane płatności automatyczne, a na końcu wyrazisz zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. Następnie możesz sobie wybrać na których drogach i autostradach chcesz korzystać z Autopay. Możesz również dodać dowolną liczbę pojazdów i kilka źródeł płatności.

Czym różni się bilet autostradowy od aplikacji Autopay?

Obydwa rozwiązania spełniają wymagania systemu e-TOLL. Różnica leży w wygodzie każdego z nich. Bilet autostradowy musisz kupić z wyprzedzeniem (np. na stacji benzynowej lub na ebiletautostradowy.pl), podając dokładną trasę, datę podróży, bramki wjazdową i zjazdową oraz dane pojazdu. Autopay automatycznie zapłaci za przejazd. To znaczy, że system sam odczyta Twoją lokalizację w odpowiednim momencie i automatycznie pobierze opłatę za bilet w momencie wyjazdu z autostrady. Wystarczy mieć zainstalowaną aplikację w swoim telefonie i wyrazić zgodę na wysyłanie powiadomień push.W poniższej tabeli opisane są najważniejsze różnice.Aplikacja Autopaye-Bilet autostradowyautomatycznie kupi dla Ciebie właściwy bilet;bilet jest jednorazowy;usługa oparta jest o technologię GPS (wirtualne bramy),musisz zawsze przed podróżą planować jego zakup;lokalizację pojazdu pobierzemy wyłącznie wtedy, kiedy będzie to konieczne;musisz podać miejsce wjazdu i wyjazdu, tablice pojazdu oraz datę podróży;płatność nastąpi w tle;nie wymaga rejestracji.bez przepłacania; rejestracja w Autopay jest szybka i prosta. 

Kiedy muszę kupić bilet autotradowy?

Jeżeli zamierzasz podróżować jednym z odcinków objętych systemem (A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica) musisz mieć ze sobą bilet autostradowy – zakupiony przed wjazdem lub, najpóźniej, w momencie wjazdu na autostradę. Korzystając z Autopay nie musisz się o niego martwić, ponieważ system sam odczyta Twoją lokalizację w odpowiednim momencie i automatycznie pobierze opłatę za bilet w momencie wyjazdu z autostrady. Jeżeli wybierasz zakup tradycyjnego biletu autostradowego (np. na stacji benzynowej), musisz to zrobić przed rozpoczęciem podróży. Zakup biletu wymaga podania trasy, daty podróży, bramek wjazdowej i wyjazdowej oraz danych pojazdu.

Gdzie i jak zapłacę za przejazd w ramach e-TOLL?

Najwygodniejszym sposobem jest korzystanie z e-TOLL w ramach Autopay, ponieważ system sam w odpowiednim momencie odczyta pozycję telefonu i zacznie naliczać opłatę. Ta zostanie automatycznie pobrana po wyjeździe z danego odcinka autostrady (pamiętaj, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd).Innym rozwiązaniem jest zakup biletu online na: ebiletautostradowy.pl lub w jednym z punktów dystrybucji wskazanych przez GDDKiA. Bilet należy kupić z wyprzedzeniem i wskazać dokładną trasę, datę podróży oraz dane pojazdu.

Jakie odcinki zostały objęte systemem e-TOLL 1 grudnia 2021?

Nowy system obowiązuje na następujących odcinkach płatnych autostrad zarządzanych przez GDDKiA, czyli:A2 Konin ↔ Łódź (węzeł Konin do węzła Stryków),A4 Gliwice ↔ Wrocław (węzeł Sośnica do węzła Bielany Wrocławskie).

Czym jest pojazd lekki?

Pojazdem lekkim nazywa się wszystkie samochody osobowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz motocykle.

Kogo dotyczą zmiany w e-TOLL?

Zmiana dotyczy wszystkich pojazdów lekkich, czyli samochodów osobowych, motocykli oraz pojazdów o masie całkowitej do 3,5 t.

e-TOLL – co zmieniło się 1.12.2021?

Od 1 grudnia 2021 każdy kierowca podczas przejazdu musi mieć ważny bilet autostradowy, w przeciwnym razie może zostać ukarany mandatem 500 zł. Przejazd musi być zarezerwowany lub opłacony przed wjazdem na autostradę. Nowy system nie umożliwia zakupu winiety, w związku z czym przed każdym przejazdem należy wykupić odpowiedni bilet. Nie można go jednak kupić w kiosku poboru opłat (te znikną), lecz za pośrednictwem aplikacji Autopay lub w punktach stacjonarnych wyznaczonych przez GDDKiA.

Jak poprawnie skonfigurować telefon, aby korzystać z e-TOLL?

Wyruszając w trasę – włącz aplikację (może działać w tle).Android:Żeby usługa mogła zostać zrealizowana – wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. To koniecznie, bo w ten sposób wyślemy Ci potwierdzenie zakupu biletu.Korzystając z aplikacji – nie włączaj trybu oszczędzania baterii, ponieważ może to zakłócić jej pracę. Zalecamy skorzystać z serwisu dontkillmyapp.com, żeby sprawdzić szczegółowe ustawienia baterii – niektóre systemy mają własną strategię zarządzania baterią w aplikacji, być może konieczne będzie dodanie Autopay do wyjątków.iOS:Żeby usługa mogła zostać zrealizowana – wyraź zgodę na odczytywanie lokalizacji i otrzymanie powiadomień push. To koniecznie, bo w ten sposób wyślemy Ci potwierdzenie zakupu biletu.Korzystając z aplikacji – nie włączaj trybu oszczędzania baterii, ponieważ może to zakłócić jej pracę.

Czy e-TOLL działa na odcinkach A2 i A4, na których wcześniej były szlabany?

Tak, system e-TOLL działa również na autostradach A2 i A4. Na odcinkach Konin-Stryków (A2) i Bielany Wrocławskie–Sośnica (A4) z systemu e-TOLL mogą korzystać również użytkownicy pojazdów lekkich (pamiętaj, by zwolnić w momencie przejazdu w miejscu, gdzie dawniej były bramki, żeby system mógł odnotować Twój przejazd).

Czym jest OBU oraz ZSL?

OBU (z ang. On Board Unit) to urządzenie pokładowe klasy GNSS, które przesyła dane geolokalizacyjne pojazdu do systemu e-TOLL, wykorzystując do tego transmisję danych. Dzięki OBU możliwe jest elektroniczne naliczanie opłat za przejazdy płatnymi drogami w kraju.Listę urządzeń OBU dopuszczonych do użytku znajdziesz tutaj.ZSL to Zewnętrzny System Lokalizacyjny. Można go zyskać wyłącznie od oficjalnego operatora, który zainstaluje urządzenie oraz aktywuje usługę e-TOLL.Listę dopuszczonych operatorów ZSL znajdziesz tutaj.

Kiedy muszę korzystać z e-TOLL?

To korzystania z systemu e-TOLL są zobowiązani wszyscy kierujący pojazdami – bez względu na ich masę całkowitą – którzy chcą się poruszać po płatnych drogach w kraju. Można to zrobić w zaledwie kilka minut wybierając usługę Autopay lub Autopay Flota.

Kto może korzystać z e-TOLL?

System e-TOLL obsługuje wszystkie pojazdy samochodowe oraz zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusy – niezależnie od ich DMC. Wyjątkiem są odcinki A2 (Stryków-Konin) oraz A4 (Bielany Wrocławskie-Sośnica), gdzie z e-TOLL mogą korzystać również posiadacze pojazdów lekkich.

Gdzie działa e-TOLL?

Systemem e-TOLL objęto całą sieć dróg płatnych dla pojazdów ciężkich (ok. 3 700 km) w kraju oraz odcinki autostrad A2 Konin - Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica również dla pojazdów lekkich.

Jak można się zarejestrować w e-TOLL za pośrednictwem Autopay?

Wejdź na https://app.autopay.pl/rejestracja, podaj adres e-mail i hasło oraz zaakceptuj regulamin usługi, żeby zainicjować rejestrację. Następnie wybierz rodzaj konta i uzupełnij potrzebne dane firmowe. W kolejnym kroku poprosimy Cię o wpisanie kodu weryfikacyjnego, który wcześniej wyślemy SMS-em na podany przez Ciebie numer telefonu. Gdy to zrobisz – dodaj pojazdy oraz rejestrującego, po czym zasil limit kredytowy (depozyt), z którego będą automatycznie pobierane płatności za przejazdy. Po zalogowaniu do aplikacji, kliknij Więcej > Pojazdy > Nazwa Twojego pojazdu, a zobaczysz listę dostępnych usług. Będzie wśród nich również e-TOLL. Żeby go aktywować – kliknij suwak po prawej stronie.

Mam konto utworzone przez bank, nie mogę zalogować się w Autopay (dane zajęte). Co teraz?

Żeby móc korzystać z aplikacji, musisz przenieść swoje dane. To bardzo proste. Kliknij w ten link i podaj numer telefonu użyty podczas rejestracji w Autopay za pośrednictwem aplikacji banku. System przeprowadzi Cię przez ten proces krok po kroku. Jeżeli podczas próby rejestracji (a była to Twoja pierwsza próba) system powiadomi Cię, że wpisywane dane zostały już przez kogoś użyte – skontaktuj się z nami, a postaramy się to wyjaśnić. Być może ktoś inny popełnił błąd podczas wpisywania danych i przez to widnieją jako 'zajęte'.