Raz działa, a raz nie. Co zrobić?

Udostępnij:

Jeżeli nie udało się automatycznie opłacić przejazdu – możesz kupić bilet autostradowy e-TOLL bezpośrednio w aplikacji.

Opcja zakupu biletu e-TOLL jest dostępna w trzech miejscach:

  • Na ekranie głównym w sekcji 'Zapłać' – po wybraniu autostrady z listy 'Autostrady e-TOLL;
  • W sekcji 'Więcej' – po wejściu w zakładkę 'Kup bilet elektroniczny e-TOLL';
  • W sekcji 'Więcej' > Pojazdy > Szczegóły pojazdu > Autostrady

Na zakup biletu e-TOLL masz 3 dni od zakończonej podróży, ale im szybciej to zrobisz, tym lepiej.

Żeby w przyszłości zakup biletu e-TOLL dokonał się automatycznie, pamiętaj, żeby:

  • włączyć zgodę na używanie Twojego położenia przez Autopay,
  • włączyć w tle aplikację Autopay na czas całego przejazdu (żeby włączyć działanie w tle na telefonie z systemem Android, wejdź do aplikacji > kliknij strzałkę 'Wróć' > wybierz opcję 'Działanie w tle')
  • wyłączyć tryb oszczędzania baterii;
  • zwolnić i dostosować prędkość pojazdu do ograniczeń obowiązujących na danym odcinku (50 km/h).

💡Wyjaśnienie

Aplikacja Autopay musi działać tle, by mogła dokonać się automatyczna płatności, jeśli korzystasz z e-TOLL, czyli jedziesz autostradą A2 Konin-Stryków lub autostradą A4 Sośnica-Bielany Wrocławskie.

Nie musisz włączać aplikacji Autopay, ani mieć ze sobą telefonu, a płatność automatyczna dokona się w tle, jeżeli korzystasz z Videotollingu, czyli jedziesz autostradą AmberOne A1 lub autostradą A4 Katowice-Kraków. Aplikacja nie śledzi Twojego położenia.

⭐Nowość w Autopay

Jeżeli nie jedziesz już autostradą, a nadal widzisz w aplikacji komunikat o trwającym przejeździe e-TOLL, możesz samodzielnie wskazać bramkę wyjazdową i od razu uregulować należność. Żeby to zrobić:

  • wejdź do głównego widoku aplikacji > sekcja 'Zapłać',
  • znajdź komunikat: Przejazd e-TOLL w trakcie,
  • wskaż bramkę wyjazdową,
  • kliknij przycisk 'Przytrzymaj i zapłać'

i gotowe – komunikat z potwierdzeniem zakończonego przejazdu zobaczysz w aplikacji.