Elektrykiem za darmo po autostradach. Dzięki Autopay, EV Klub Polska i Wallbox

#autostrady #Autopay Mobility #promocja

04.07.2022
Udostępnij:

Startuje akcja “Autostrada do elektromobilności”, dzięki której kierowcy aut elektrycznych należący do EV Klub Polska mogą przejeżdżać bez opłat po płatnych odcinkach polskich autostrad. Kampania ma na celu popularyzację korzystania z bezemisyjnych pojazdów oraz w pełni automatycznych płatności za autostrady.


Aktualizacja: Od 1 lipca 2023 r. przejazdy, dla pojazdów lekkich, autostradami zarządzanymi przez GDDKiA są darmowe.

EV Klub Polska i Wallbox


W ramach akcji, organizowanej przez Autopay, EV Klub Polska i Wallbox, od 4 lipca użytkownicy aut w pełni elektrycznych, którzy należą do EV Klub Polska, mogą przejeżdżać bez opłat na koncesjonowanych autostradach AmberOne A1 Gdańsk – Toruń oraz A4 Katowice - Kraków (objętych videotollingiem), a także na państwowych autostradach A4 Wrocław - Sośnica oraz A2 Konin – Stryków (objętych systemem e-TOLL). Zwolnienie z opłat dotyczy maksymalnie pięciu przejazdów płatnymi odcinkami autostrad.


Aby skorzystać z bezpłatnych przejazdów, wystarczy zarejestrować się lub zalogować w EV Klub Polska (EVklub.pl), a następnie w panelu klubowicza wypełnić formularz zgłoszeniowy. Po pozytywnej weryfikacji klubowicze otrzymają specjalnie wygenerowany link, dzięki któremu rejestrują się lub logują w aplikacji Autopay.


W momencie przejazdu autostradami objętymi videotollingiem (tj. A1 Gdańsk-Kraków i A4 Katowice-Kraków) kierowca nic nie musi robić - szlaban podniesie się automatycznie po sczytaniu numerów rejestracyjnych. W przypadku przejazdu autostradami, gdzie obowiązuje system e-TOLL (A4 Wrocław-Sośnica oraz A2 Konin-Stryków) należy mieć włączoną aplikację Autopay, by płatność za przejazd mogła zostać naliczona.


- Rozwój rynku samochodów elektrycznych wymaga systematycznego wsparcia. Jako EV Klub Polska angażujemy się w inicjatywy popularyzujące elektromobilność. Duże zainteresowanie i bardzo dobre przyjęcie ubiegłorocznej pilotażowej kampanii pokazało nam, że jest w Polsce potrzeba tworzenia takich akcji - mówi Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska, organizator akcji „Autostrada do elektromobilności”.


- Autopay kolejny raz angażuje się w kampanię społeczną wspierającą rozwój mobilności elektrycznej w Polsce. Elektryfikacja transportu, także tego osobowego, to konieczność jeśli chcemy w Polsce w najbliższych latach osiągnąć neutralność klimatyczną. Z kolei dzięki korzystaniu z automatycznych płatności Autopay ograniczamy druk biletów i paragonów, co ma także wymierne korzyści dla środowiska naturalnego - mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay.


Uczestnicy pilotażu “Autostrada do elektromobilności”, który odbywał się w ubiegłe wakacje, odbyli prawie 4 tys. podróży autami elektrycznymi przejeżdżając łącznie ponad 160 tys. km. Dzięki pokonaniu takiego dystansu samochodami elektrycznymi (zamiast spalinowymi) udało się zredukować emisję dwutlenku węgla do atmosfery o niemal 19 ton (dane za JATO Dynamics).


Akcja „Autostrada do elektromobilności” organizowana jest przez Autopay, EV Klub Polska, Wallbox oraz partnerów kampanii Elektromobilni.pl, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).


Elektromobilni.pl to pierwsza w Polsce kampania społeczna wspierającą rozwój rynku samochodów elektrycznych. Partnerami strategicznymi kampanii są: BMW, GreenWay Polska, Grupa Volkswagen, Hyundai, PKN ORLEN i Toyota, a do partnerów branżowych ABB, Alphabet, EFL, EV+, Garo, GO+EAuto, LeasePlan, PKO Leasing oraz Shell. Przedsięwzięcie posiada patronat honorowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Przeczytaj także:

Raport

Wpływ technologii i AI na życie. Mniej entuzjazmu, więcej znaków zapytania [RAPORT AUTOPAY]

Mimo że zdecydowana większość Polek i Polaków przyznaje, że zmiany technologiczne są nieuniknione, widać oznaki zmęczenia nowinkami - wynika z badania „Finanse w czasach niepewności” zrealizowanego przez Autopay.

23.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej