Blue Media produkuje energię

#ekologia #energia słoneczna

17.01.2017
Udostępnij:

Blue Media, dzięki ogniwom słonecznym działającym w sopockiej siedzibie spółki, jest całkowicie samowystarczalna energetycznie w słoneczne dni. Łącznie w ubiegłym roku w ten sposób firma wyprodukowała ponad 21 megawatogodzin energii elektrycznej.

Światowi giganci rynku IT stawiają na odnawialne źródła energii. Wszystkie oddziały Google w 2015 r. zużyły niemal tyle energii co całe San Francisco. Koncern zapowiada, że w tym roku zakupi energię odnawialną w ilości wystarczającej do pokrycia wszystkich potrzeb przedsiębiorstwa.

Potrzebę większego wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych rozumie też polska firma technologiczna Blue Media, w której część energii już teraz jest produkowana przez panele słoneczne. Na tarasach siedziby Blue Media, mieszczącej się w sopockim Domu Zdrojowym, funkcjonują dwa takie ogniwa.

W ubiegłym roku panele słoneczne Blue Media wyprodukowały łącznie ponad 21 MWh energii elektrycznej. Dla porównania, ogrzewanie, oświetlenie, zasilanie centrum danych i praca wszystkich urządzeń elektrycznych w siedzibie firmy pochłonęły w listopadzie 2016 r. 20 MWh. – To oznacza, że dzięki panelom słonecznym firma jest samowystarczalna w słoneczne dni i może korzystać wyłącznie z samodzielnie produkowanej energii ze źródeł odnawialnych – mówi Agnieszka Fabianowicz z Blue Media.

Zasilanie serwerowni z ogniw fotowoltaicznych to również zabezpieczenie na wypadek przerwy w dostawie prądu, grożącej niedostępnością usług świadczonych przez Blue Media. – Dzięki systemom zasilania gwarantowanego w naszej serwerowni, w połączeniu z niewyczerpanym źródłem energii, jakim jest energia słoneczna, możemy zapewnić poziom dostępności usług na najwyższym poziomie, niezbędnym w sektorze usług finansowych – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Artykuł

ZnanyLekarz wdrożył płatności online Autopay. Duże ułatwienia dla pacjentów i specjalistów.

ZnanyLekarz wdrożył płatności online Autopay. Duże ułatwienia dla pacjentów i specjalistów

25.07.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Emilia Urich Chief People Officer w Autopay

Na początku lipca Emilia Urich objęła stanowisko Chief People Officera (CPO) w Autopay - jednej z największych firm technologicznych świadczących usługi dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego i e-commerce w Polsce.

22.07.2024 Czytaj więcej

Raport

Co dla młodych oznacza sukces finansowy? [Raport]

Głównymi wyznacznikami sukcesu finansowego dla młodych osób jest posiadanie oszczędności i dobre zarobki. Młode kobiety uznają za najważniejsze odłożone oszczędności (69 proc.), z kolei mężczyźni - wysokie zarobki (55 proc.). Tylko 14 proc. młodych dorosłych uważa, że osiągnęło już sukces finansowy.

15.07.2024 Czytaj więcej