Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

#płatności online #zakupy przez internet #e-biznes

Udostępnij:

Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

Operator płatności Blue Media udostępnił nową metodę płatności online - Visa Mobile. Umożliwia ona płacenie w wybranych sklepach internetowych intuicyjnie i wygodnie, a jednocześnie – tak samo bezpieczne. Użytkownicy powinni wpisać swój numer telefonu w odpowiednim polu i zatwierdzić płatność w aplikacji na smartfonie. Nowa metoda płatności jest już dostępna dla klientów ING Banku Śląskiego, Nest Banku, banków Spółdzielczych z Grupy BPS, Banku BPS S.A., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów.

Visa Mobile to rozwiązanie, które sprawia, że zakupy są bardziej płynne, np. eliminuje konieczność wpisywania danych karty czy podawania dodatkowych haseł w trakcie płacenia. Według badania Visa Back to Business Global Study 2022, głównymi atutami płatności cyfrowych, na które wskazali badani konsumenci były: łatwiejsze zakupy online (47 proc.), mniejsze ryzyko kradzieży (38 proc.) oraz wygoda (37 proc.)(1).

Zakupy przez internet stały się naturalnym wyborem konsumentów. Według naszego raportu - 92 proc. polskich internautów kupuje online produkty lub usługi (2) - mówi Katarzyna Dmitrus, Product Manager w Blue Media. - Dokonując transakcji oczekują wygodnych i szybkich metod płatności. Odpowiedzią na te potrzeby jest nowy sposób płacenia w sieci - Visa Mobile, rozwiązanie, dzięki któremu płatności online są bardziej intuicyjne, a co najważniejsze bezpieczne i pozwalające skorzystać z procedury chargeback. Wystarczy wpisać swój numer telefonu, potwierdzić transakcję w aplikacji i gotowe. Cieszymy się, że możemy dostarczyć tak innowacyjne rozwiązanie w naszym wachlarzu metod płatności - dodaje.

Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile trzeba aktywować usługę w aplikacji mobilnej swojego banku lub zainstalować na telefonie aplikację Visa Mobile. Następnie, podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać Visa Mobile z dostępnych metod płatności za zakupy i kliknąć w ikonę usługi. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i potwierdzić płatność na smartfonie w aplikacji lub bankowości mobilnej.

Visa koncentruje się na zapewnieniu konsumentom bezpiecznych i łatwych zakupów online w czasach, gdy ich popularność rośnie. Projektując Visa Mobile, dążyliśmy do tego, aby transakcje online były nie tylko szybsze, ale i bardziej intuicyjne - mówi Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny Visa w Polsce. - Płatność można teraz zrealizować w kilka chwil za pomocą smartfona, aplikacji i swojego numeru telefonu. Visa Mobile odzwierciedla nasze starania o bezproblemowy, godny zaufania i wygodny przepływ pieniędzy - dodaje.

Visa Mobile to metoda płatności tak samo bezpieczna, jak inne metody płatności Visa. Opiera się na technologii Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), uznawany za branżowy wzorzec dla płatności internetowych. Metody płatności zgodne z SRC sprawiają, że doświadczenia użytkowników są bezproblemowe i jednocześnie łatwe do wdrożenia przez operatorów płatności. Ponadto standard SRC powinien przyczynić się do obniżenia wskaźnika płatności odrzuconych i zmniejszenia liczby fałszywych transakcji, dzięki wykorzystaniu tokenów, które zastępują wrażliwe dane kart. To dodatkowa warstwa ochronna dla płatności konsumenckich. W przypadku Visa Mobile wrażliwe informacje o rachunku płatniczym zostają usunięte i zastąpione ich unikalnym identyfikatorem cyfrowym, „tokenem”. Tokeny są jedną z wielu warstw ochronnych systemu Visa, a dostępność systemu jest na poziomie 99,9999 proc. czasu. Płacenie za pomocą Visa Mobile jest równie bezpieczne co płatności kartą, ponieważ i w tym przypadku obowiązuje tzw. chargeback. Oznacza to, że bank może próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy w sytuacji, gdy towary lub usługi zakupione za pomocą karty Visa są wadliwe lub nigdy nie dotarły i nie udało się rozwiązać sprawy kontaktując się ze sprzedawcą.

(1) Badanie Visa Back to Business Global Study 2022

(2) Badanie Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych 2022”; coroczne badania zachowań konsumenckich i finansowych Polek i Polaków, wykonane przez pracownię badawczą Satisface, zrealizowane na próbie 1059 osób w czerwcu br. za pomocą metody CAWI

Przeczytaj także:

Raport

Nie wierzymy, że można żyć bez samochodu (choć coraz częściej jeździmy rowerami) [RAPORT AUTOPAY]

Jakie podejście do transportu mają Polacy w dobie kryzysu klimatycznego? W jaki sposób przemieszczamy się na co dzień i co kieruje naszymi wyborami?

26.09.2023 Czytaj więcej

Artykuł

Jak stworzyć i zoptymalizować wizytówkę Google dla Twojego biznesu

Sprawdź, czym jest wizytówka Google, jakie daje możliwości i co może zyskać przedsiębiorca, dzięki dobrze przygotowanej wirtualnej wizytówce.

26.09.2023 Czytaj więcej

Artykuł

TransferGo wprowadza BLIK jako nową metodę płatności

Internetowy serwis przelewów międzynarodowych TransferGo uruchomił rozliczenia BLIK jako kolejną metodę płatności. Za wdrożenie odpowiada Autopay.

25.09.2023 Czytaj więcej