Blue Media z rozszerzoną licencją KNF na usługi PSD2

#AIS #PSD2 #licencja KNF #PIS

14.10.2019
Udostępnij:

W dniu 14 października br. spółka Blue Media S. A. uzyskała rozszerzenie licencji KNF, na mocy której świadczy usługi płatnicze w Polsce. Rozszerzenie to jest związane z wejściem w życie dyrektywy PSD2 i stanowi potwierdzenie, że Blue Media posiada zezwolenie na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).

Blue Media jest jedną z dwóch pierwszych spółek, które uzyskały rozszerzenie dotychczas posiadanej licencji na świadczenie nowych usług płatniczych.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej. 

Usługa PIS (Payment Initiation Service) to de facto realizacja płatności z wykorzystaniem rachunku bankowego klienta w jego imieniu. Podmiot trzeci - po otrzymaniu zgody klienta i jego uwierzytelnieniu w bankowości internetowej - będzie inicjować płatność w określonej kwocie do określonego odbiorcy i raportować klientowi o jej realizacji.

- Jako Blue Media świadczymy usługi płatnicze drogą elektroniczną od blisko 12 lat, współpracując w tym zakresie z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z sektora e-commerce. W naszym przypadku rozszerzenie licencji było więc naturalną konsekwencją dotychczas obranego kierunku działalności. Jesteśmy instytucją, która w tym zakresie jako pierwsza dopełniła formalności przed KNF - wyjaśnia Sebastian Ptak, prezes Blue Media

- Od kilku lat rynek, na którym działamy, rozwija się bardzo intensywnie. Co roku powstają dziesiątki fintechowych startupów. Obecne regulacje były więc konieczne, również dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa klientom. Możemy się spodziewać, że wraz z kolejnymi licencjami na rynku pojawiać się będą coraz ciekawsze propozycje rozwiązań płatniczych. Z pewnością skorzystają na nich klienci - dodaje.

Przeczytaj także:

Raport

Zakupy online to standard, ale nasze wymagania rosną. Cyfrowy brak cierpliwości znakiem czasu? [BADANIE]

Polski e-konsument jest wymagający, niecierpliwy i gotowy zrezygnować z transakcji, jeśli napotka choćby chwilową barierę - wynika z badania Autopay „Finanse Polek i Polaków 2025”

26.06.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów

Mercedes-Benz jest pierwszym OEM, który wprowadza cyfrowy zakup e-winiet do samochodów. Klienci Mercedes-Benz mogą kupować i płacić za e-winiety bezpośrednio z pojazdu - w sposób płynny i wygodny. Zakupy e-winiet oparte są na rozwiązaniu Autopay.

17.06.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności powtarzalne BLIK w swojej aplikacji

Od teraz użytkownicy Autopay mogą płacić automatycznie za przejazdy autostradami i kupować winiety cyfrowe bez konieczności dodawania danych swojej karty płatniczej.

12.06.2025 Czytaj więcej