Nowy serwis internetowy Nordea Bank Polska SA powstał w oparciu o autorski system CMS przygotowany i wdrożony przez Blue Media

#bankowość internetowa #bankowość elektroniczna #Nordea Bank Polska

21.11.2007
Udostępnij:

Wdrożenie nowej wersji strony bankowej, umożliwiającej także osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z zasobów serwisu internetowego banku oraz bankowości elektronicznej jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce i Europie.

Według danych statystycznych, niemal co trzecia z około 6 milionów osób niepełnosprawnych mieszkających w Polsce cierpi na dysfunkcję wzroku. Większość z nich nie może z tego powodu korzystać z Internetu w sposób, jaki czynią to osoby pełnosprawne.

Zastosowane w serwisie rozwiązania musiałyspełniać wymogi międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Jednym z takich rozwiązań jest program komputerowy – mówiąca ludzkim głosem przeglądarka internetowa Inteligent Web Reader, autorem której jest gdyńska firma IVO Software.

Dzięki doświadczeniu zdobytym podczas wieloletniej współpracy Blue Media i Banku Nordea oraz zaangażowaniu IVO Software, udało się przygotować pionierskie, zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które niewątpliwie można uznać za przełomowe, przez co w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia liczby czynnych internautów w Polsce.

System będzie sukcesywnie rozwijany pod kątem uzyskania jeszcze większej dostępności do jego zasobów przez osoby niepełnosprawne.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej