Sprzedaż produktów finansowych może być prostsza i efektywniejsza 

#weryfikacja #weryfikacja online #sprzedaż online

25.06.2021
Udostępnij:

Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.

Kiedy pandemia zatrzymała działanie wielu branż, sektor finansowy w niektórych aspektach na tym zyskał. Zostały wdrożone innowacyjne metody weryfikacji tożsamości klienta, po to aby sprzedaż mogła odbywać się bez konieczności odwiedzin w placówce. Klienci, trochę przymuszeni to takich procedur, poznali je i przyzwyczaili się. To najlepszy moment, aby wykorzystać ten potencjał.

Sprzedaż produktów finansowych wymaga dużych pokładów cierpliwości i samozaparcia wśród pracowników. Klienci zazwyczaj mają negatywne nastawienie do zakupu produktów finansowych, gdy inicjatywa pojawia się po stronie instytucji.

Klienci mają problemy w zrozumieniu skomplikowanych procedur oraz warunków oferowanych usług czy produktów. Jednocześnie nie lubią rozmawiać o swoich problemach finansowych, a narzędzie online to zadanie ułatwiają. Zdarza się, że decyzje dotyczące finansów podejmowane są wspólnie przez małżonków lub partnerów, dlatego istotne jest aby w momencie weryfikacji oferty, druga osoba była w pobliżu.

Inaczej wygląda sytuacja, gdy klient znajduje się w komfortowych warunkach (na przykład w domu), ma czas na zastanowienie się i przeanalizowanie swojej sytuacji.

Pandemia przyspieszyła proces innowacji

Odpowiedzią na te problemy jest uproszczenie procesu sprzedaży. W ten oto sposób, egzamin zdają kanały dystrybucji za pośrednictwem sieci internetowej. Tego typu usługi w dobie pandemii stały się powszechne i mają szansę na rozwój. Klienci – wcześniej nieufni – nauczeni doświadczeniem, są skłonni podejmować decyzje zakupowe bez potrzeby osobistego kontaktu z pracownikiem w placówce banku.

Weryfikacja takich klientów jest bezpieczna, o czym możesz przeczytać w tym artykule.

Usługi Blue Media

Blue Media oferuje swoim partnerom innowacyjne usługi płatnicze, komunikacyjne i weryfikacyjne. Klienci mogą korzystać z przelewów natychmiastowych, SMS-ów autoryzacyjnych, fotoweryfikacji tożsamości oraz weryfikacji dowodu osobistego z wykorzystaniem technologii OCR.

Przelewy natychmiastowe mogą być wykorzystywane w obsłudze: przelewów weryfikacyjnych, przelewów ekspresowych na telefon, czy płatności w bankowości mobilnej. Nasz system objął swoim zasięgiem już 100 banków. System autoryzacyjny SMS służy do komunikacji z klientami i może być wykorzystywany w celach autoryzacyjnych, weryfikacyjnych i windykacyjnych. Dodatkowo można go wykorzystywać do obsługi masowych kampanii – do 1 mln wiadomości dziennie.

Przeczytaj także:

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dowiedz się, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc bezpieczeństwo i komfort usług, oraz pomagają w sprzedaży produktów bankowych.

09.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie transakcji elektronicznych: najlepsze praktyki dla banków i sklepów internetowych

Sprawdź, co możesz zrobić, żeby zadbać o bezpieczeństwo transakcji w Twoim serwisie internetowym i zyskać zaufanie zarówno ze strony klientów, jak i partnerów.

26.01.2024 Czytaj więcej