Co nowa funkcja na Instagramie oznacza dla właścicieli e-commerce?

#sklepy internetowe #social media #Instagram #social commerce

28.06.2022
Udostępnij:

Social commerce, czyli zakupy za pośrednictwem mediów społecznościowych to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w e-handlu. Nie dziwi więc, że serwisy społecznościowe rozwijają kolejne funkcje, które mają ułatwić użytkownikom robienie zakupów.

Niedawno pisaliśmy o tym, jak rozwija się Twitter Shop, a dziś przyjrzymy się nowej funkcji Instagrama, która jest aktualnie testowana przez użytników w Stanach Zjednoczonych.

Czy Instagram jest popularny w Polsce?

Jeżeli jeszcze nie prowadzisz profilu firmowego na Instagramie i zastanawiasz się czy warto go założyć – zajrzyj do jednego z naszych poprzednich artykułów, gdzie przywołaliśmy dane serwisu Hootsuit mówiące, że już 9,5 mln osób w Polsce korzysta z Instagrama, z czego 59,1 % to kobiety, a 40,9% – mężczyźni. Nie tylko gwiazdy sportu i kina przyciągają obserwatorów. Marki również gromadzą wielotysięczne grupy odbiorców, którzy często stają się również ich klientami.

We wspomnianym poradniku wyjaśniliśmy również, jak uruchomić funkcje zakupowe na Instagramie. Gdy to zrobisz, w Twoim profilu pojawi się zakładka Sklep z prezentacją Twoich produktów, zyskasz możliwość oznaczania produktów na zdjęciach, filmach oraz w publikowanych przez siebie relacjach.

Jaką nową funkcję wprowadził Instagram?

W jednej z aktualności na blogu, serwis poinformował, że od teraz każdy z użytkowników Instagrama będzie mógł tagować produkty w swoich publikacjach. Do tej pory tylko marki mogły korzystać z tej możliwości.

Skąd taka decyzja? W ogłoszeniu czytamy:

Rozszerzamy możliwość dodawania tagów produktów do postów na kanale dla wszystkich w Stanach Zjednoczonych. Twórcy i marki już od dawna dzielą się tym, jak używają i stylizują swoje ulubione produkty oraz inspirują swoje społeczności. Teraz dajemy wszystkim możliwość inspirowania najbliższych, umożliwiając tagowanie produktów w postach. Udostępnianie produktów na Instagramie stało się jeszcze łatwiejsze – teraz możesz wspierać marki, które kochasz i pomagać znajomym i rodzinie w odkrywaniu nowych produktów, które mogą się im spodobać.

Co ta zmiana oznacza dla marek?

Gdy użytkownik Instagrama kliknie w tag produktu będzie w stanie nie tylko zapoznać się z najważniejszymi informacjami na jego temat, lecz również dokonać zakupu bezpośrednio w aplikacji.

Nowa funkcja stwarza więc zupełnie nowe możliwości sprzedażowe. Od teraz marki mogą docierać do nowych klientów nie tylko poprzez kanały własne lub influencerów, lecz również przez bardzo szeroką sieć "zwykłych użytkowników".

Nie od dziś wiadomo, że polecenia odgrywają bardzo istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Ufamy opiniom bliskich i znajomych. Dlatego można zakładać, że polecenia użytkowników przełożą się na jeszcze wyższą sprzedaż – szczególnie, że zakupu będzie można dokonać bezpośrednio w aplikacji, bez konieczności odwiedzania sklepu internetowego.

Obecnie funkcja jest testowana przez użytkowników w Stanach Zjednoczonych i jeszcze nie wiadomo kiedy dostanie udostępniona na pozostałym rynkach. Gdy tylko pojawią się nowe informacje na ten temat – poinformujemy Cię o tym.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Płatności Google Pay i Apple Pay – nowoczesne metody płatności w małym e-commerce

Zastanawiasz się nad wdrożeniem Google Pay i Apple Pay w swoim sklepie internetowym? Sprawdź, co możesz zyskać oferując te metody płatności.

20.02.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Trendy w projektowaniu kart produktowych dostosowanych do klientów… i ich smartfonów

Poznaj kluczowe strategie dla optymalizacji kart produktowych na urządzenia mobilne. Dowiedz się, jak zwiększyć konwersję i poprawić UX dzięki responsywności.

19.02.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Gry sposobem na rozkręcenie sprzedaży w sklepie internetowym

Odkryj, jak gamifikacja, czyli wprowadzenie elementów gier do e-sklepów, przyciąga pokolenie Z, zwiększa lojalność klientów i wzmacnia zaangażowanie.

15.02.2024 Czytaj więcej