E−konsumenci chcą szybko i wygodnie płacić

#płatności online #płatności automatyczne #BLIK

10.03.2017
Udostępnij:

Dla współczesnego klienta liczy się nie tylko wygoda samego procesu zakupowego, ale i szybkość realizacji transakcji. A najlepiej, by sam proces płatności był niemal niezauważalny.

​Z niedawno opublikowanego raportu „Płatności Cyfrowe 2016”, opracowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że 41 proc. polskich internautów kupuje w internecie, z czego 46 proc. korzysta z płatności elektronicznych. Internauci, którzy dokonywali bezgotówkowych płatności za zakupy w internecie w ciągu ostatniego pół roku, w większości wskazywali na ich wygodę i szybkość (odpowiednio 61 i 42 proc. odpowiedzi).

- Konsumenci chcą kupować, ale nie chcą płacić. Bo o ile kupowanie może sprawiać przyjemność, o tyle płacenie nie wywołuje już takich doznań. Dlatego sama płatność powinna być jak najszybsza i jak najwygodniejsza, a jej moment jak najmniej zauważalny dla klienta – podkreśla Krystian Wesołowski z Blue Media, operator Płatności Online Blue Media.

Konsumenci przy wyborze e-sklepu kierują się głównie ceną produktu i wiarygodnością sprzedawcy. Mogłoby się wydawać, że mniejszą wagę przywiązują do udostępnianych przez przedsiębiorcę form płatności, bowiem możliwość zapłaty przelewem internetowym, kartą, wirtualnym portfelem czy BLIKiem stała się już nieodzownym elementem oferty e-sklepów. Mimo to niemal co czwarty internauta w Polsce, jak wynika z ​​badania Blue Media „Jak płacimy w internecie”, zrezygnował z transakcji, nie mogąc skorzystać z ulubionej czy preferowanej formy płatności.

Podobnie jest w krajach zachodnioeuropejskich. Z danych zebranych przez analityków yStats.com wynika, że o ile w Wielkiej Brytanii odsetek rezygnacji w podobnych przypadkach w drugiej połowie 2016 r. był zbliżony do polskiego, to już Niemczech ponad połowa e-konsumentów rezygnowała z zakupu, nie mogąc go opłacić w ulubiony sposób.

E-sklepy starają się ze zjawiskiem porzucania koszyka walczyć. Według badania firmy Dreamcommerce, w ubiegłym roku aż 85 proc. e-sklepów działających na platformie Shoper wprowadziło zmiany w swoich witrynach - niemal co czwarty e-przedsiębiorca poszerzył dostępne formy płatności online.

- W ecommerce na znaczeniu zyskiwać będą płatności automatyczne, jednym kliknięciem. Wystarczy spojrzeć na przypadek Ubera. Jednym kliknięciem załatwiamy wszystkie czynności związane z zamówieniem przejazdu, sam proces płacenia jest dla nas niezauważalny. W perspektywie kilku lat podobnie będzie wyglądał proces płacenia za zakupy online – przekonuje ekspert Blue Media.

Klienci najwyraźniej doceniają zabiegi e-sprzedawców, poszerzających portfolio elektronicznych instrumentów płatniczych i dbających o wygodę transakcji. To z kolei sprawia, że globalna wartość transakcji bezgotówkowych z roku na rok rośnie. Według szacunków analityków Capgemini i BNP Paribas, zamieszczonych w raporcie „World Payments Report 2016”, wartość takich transakcji w 2015 r. była wyższa aż o 10,1 proc. w porównaniu do roku 2014 i nadal ma rosnąć.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak zwiększyć konwersję i wyróżnić się na tle konkurencji w branży kosmetycznej?

Odkryj skuteczne metody na zwiększenie konwersji w branży kosmetycznej. Optymalizuj stronę, personalizuj ofertę i buduj zaufanie, aby przyciągnąć klientów.

22.07.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Integracja płatności WooCommerce – przewodnik dla Twojego e-sklepu

Dowiedz się, jak uruchomić płatności WooCommerce od Autopay, aby zwiększyć zadowolenie klientów i poprawić konwersję. Poznaj lepiej nasze rozwiązania płatnicze.

15.07.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zarządzanie płatnościami w e-commerce – narzędzia i porady dla małych biznesów

Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać płatnościami dla e-sklepów. Przegląd narzędzi i porad, które pomogą małym biznesom i startupom w optymalizacji procesów.

08.07.2024 Czytaj więcej