Blue Media jest eko

#ekologia #złotówka za kilometr

24.01.2018
Udostępnij:

W 2017 roku pracownicy Blue Media w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Dzięki wykorzystaniu paneli słonecznych, zainstalowanych w siedzibie spółki w Sopocie, firma jest niemal samowystarczalna energetycznie w najbardziej słoneczne dni.

​Prawie dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że regularnie segreguje śmieci. Ponad połowa uznaje, że odnawialne źródła to jedyna słuszna droga pozyskiwania energii. Aspekty związane z ekologią mają dla nas coraz większe znaczenie - wynika z badania “Świadomość ekologiczna Polaków” zrealizowanego w ubiegłym roku przez firmę badawczą Satisface dla Blue Media.

Sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od lat wdraża proekologiczne rozwiązania. To ważny element kultury organizacyjnej firmy. Już w 2013 roku wprowadziła program „Złotówka za kilometr”, w którym nagradza pracowników za docieranie do pracy na rowerze. Ograniczenie emisji spalin, dzięki zmianie środka transportu na rower, daje wymierne korzyści nie tylko dla środowiska, ale też dla samej firmy. – Aktywność fizyczna polepsza wydajność i samopoczucie pracowników. Co więcej, między innymi dzięki temu programowi, w Blue Media liczba zwolnień lekarskich jest kilkukrotnie niższa niż w przeciętnej polskiej firmiemówi Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Pracownicy Blue Media, docierający do siedziby firmy rowerem, w zeszłym roku „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód. W ciągu czterech lat istnienia programu pracownicy Blue Media przejechali już rowerami łącznie 350 tys. km!

Natomiast dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na tarasie siedziby firmy w sopockim Domu Zdrojowym, firma jest niezależna energetycznie w słoneczne dni. W samym 2017 roku firma uzyskała łącznie ponad 14 MWh energii elektrycznej. - 20 proc. energii w skali roku uzyskujemy w maju. Wtedy też energia z paneli zaspokaja nawet 50 proc. naszego miesięcznego zapotrzebowania - wyjaśnia Agnieszka Fabianowicz. 


PDF

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej