Blue Media jest eko

#ekologia #złotówka za kilometr

24.01.2018
Udostępnij:

W 2017 roku pracownicy Blue Media w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Dzięki wykorzystaniu paneli słonecznych, zainstalowanych w siedzibie spółki w Sopocie, firma jest niemal samowystarczalna energetycznie w najbardziej słoneczne dni.

​Prawie dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że regularnie segreguje śmieci. Ponad połowa uznaje, że odnawialne źródła to jedyna słuszna droga pozyskiwania energii. Aspekty związane z ekologią mają dla nas coraz większe znaczenie - wynika z badania “Świadomość ekologiczna Polaków” zrealizowanego w ubiegłym roku przez firmę badawczą Satisface dla Blue Media.

Sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od lat wdraża proekologiczne rozwiązania. To ważny element kultury organizacyjnej firmy. Już w 2013 roku wprowadziła program „Złotówka za kilometr”, w którym nagradza pracowników za docieranie do pracy na rowerze. Ograniczenie emisji spalin, dzięki zmianie środka transportu na rower, daje wymierne korzyści nie tylko dla środowiska, ale też dla samej firmy. – Aktywność fizyczna polepsza wydajność i samopoczucie pracowników. Co więcej, między innymi dzięki temu programowi, w Blue Media liczba zwolnień lekarskich jest kilkukrotnie niższa niż w przeciętnej polskiej firmiemówi Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Pracownicy Blue Media, docierający do siedziby firmy rowerem, w zeszłym roku „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód. W ciągu czterech lat istnienia programu pracownicy Blue Media przejechali już rowerami łącznie 350 tys. km!

Natomiast dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na tarasie siedziby firmy w sopockim Domu Zdrojowym, firma jest niezależna energetycznie w słoneczne dni. W samym 2017 roku firma uzyskała łącznie ponad 14 MWh energii elektrycznej. - 20 proc. energii w skali roku uzyskujemy w maju. Wtedy też energia z paneli zaspokaja nawet 50 proc. naszego miesięcznego zapotrzebowania - wyjaśnia Agnieszka Fabianowicz. 


PDF

Przeczytaj także:

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay umożliwia zakup winiet przez aplikację HERE WeGo

Kierowcy korzystający w trakcie podróży z nawigacji HERE WeGo mogą w szybki i łatwy sposób zakupić winiety na przejazdy w siedmiu krajach, dzięki wdrożeniu rozwiązania Autopay.

19.03.2025 Czytaj więcej