Blue Media jest eko

#ekologia #złotówka za kilometr

24.01.2018
Udostępnij:

W 2017 roku pracownicy Blue Media w drodze do i z pracy przejechali na rowerach łącznie prawie 106 tys. kilometrów. Dzięki wykorzystaniu paneli słonecznych, zainstalowanych w siedzibie spółki w Sopocie, firma jest niemal samowystarczalna energetycznie w najbardziej słoneczne dni.

​Prawie dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że regularnie segreguje śmieci. Ponad połowa uznaje, że odnawialne źródła to jedyna słuszna droga pozyskiwania energii. Aspekty związane z ekologią mają dla nas coraz większe znaczenie - wynika z badania “Świadomość ekologiczna Polaków” zrealizowanego w ubiegłym roku przez firmę badawczą Satisface dla Blue Media.

Sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media od lat wdraża proekologiczne rozwiązania. To ważny element kultury organizacyjnej firmy. Już w 2013 roku wprowadziła program „Złotówka za kilometr”, w którym nagradza pracowników za docieranie do pracy na rowerze. Ograniczenie emisji spalin, dzięki zmianie środka transportu na rower, daje wymierne korzyści nie tylko dla środowiska, ale też dla samej firmy. – Aktywność fizyczna polepsza wydajność i samopoczucie pracowników. Co więcej, między innymi dzięki temu programowi, w Blue Media liczba zwolnień lekarskich jest kilkukrotnie niższa niż w przeciętnej polskiej firmiemówi Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Pracownicy Blue Media, docierający do siedziby firmy rowerem, w zeszłym roku „zaoszczędzili” ponad 25 ton dwutlenku węgla, który znalazłby się w powietrzu, gdyby zamiast roweru wybrali średniej wielkości samochód. W ciągu czterech lat istnienia programu pracownicy Blue Media przejechali już rowerami łącznie 350 tys. km!

Natomiast dzięki ogniwom fotowoltaicznym zamontowanym na tarasie siedziby firmy w sopockim Domu Zdrojowym, firma jest niezależna energetycznie w słoneczne dni. W samym 2017 roku firma uzyskała łącznie ponad 14 MWh energii elektrycznej. - 20 proc. energii w skali roku uzyskujemy w maju. Wtedy też energia z paneli zaspokaja nawet 50 proc. naszego miesięcznego zapotrzebowania - wyjaśnia Agnieszka Fabianowicz. 


PDF

Przeczytaj także:

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej

Artykuł

System płatniczy Autopay obsługuje już do 300 tysięcy transakcji na godzinę

Autopay zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tysięcy transakcji na godzinę.

16.04.2024 Czytaj więcej

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej