- Chcąc przejść z karty pre-paid na abonament lub zarejestrować nową kartę SIM, klient Orange wybiera weryfikację tożsamości z użyciem bankowości internetowej.
- Z listy banków wybiera ING, po czym zostaje przekierowany do okna logowania do systemu bankowości internetowej Moje ING.
- Potwierdza wniosek o przekazanie niezbędnych danych osobowych firmie Orange i autoryzuje go kodem SMS otrzymanym na wskazany numer telefonu.
- Już po kilku sekundach system Orange potwierdza otrzymanie potrzebnych danych, a klient automatycznie wraca na stronę operatora.
Jak przebiega proces weryfikacji?
Na przykładzie wymiany danych między operatorem Orange a bankiem ING, w celu rejestracji karty SIM.
Komentarz eksperta
Dwie najważniejsze cechy rozwiązania to wygoda i bezpieczeństwo. Dzięki narzędziu zaprojektowanemu i wdrożonemu przez Autopay S.A, każda osoba może za pomocą zaledwie kilku kliknięć potwierdzić swoją tożsamość – z każdego miejsca i o dowolnej godzinie.
To nasze kolejne autorskie rozwiązanie, które ma ułatwiać i przyspieszać codzienne czynności, po to, żebyśmy mogli przeznaczyć zaoszczędzony w ten sposób czas na rzeczy dla nas istotniejsze i przyjemniejsze.
Joanna Błażejowska - Business Unit Leader w Autopay S.A.
Sprawdź, kto już korzysta z naszych narzędzi weryfikacyjnych
1999
od tego roku jesteśmy na rynku
300
banków i instytucji finansowych korzysta z naszych rozwiązań
2.6 mln
weryfikacji rocznie odbywa się z użyciem naszych narzędzi
55
biur informacji kredytowej oraz firm pożyczkowych i faktoringowych korzysta z naszych rozwiązań
Wszystko, co warto wiedzieć o usłudze weryfikacji tożsamości
To doskonałe narzędzie dla:
- banków, które chcą usprawnić proces zawierania umów kredytowych i pożyczkowych lub sprzedaży ubezpieczeń przez internet;
- operatorów komórkowych, którzy chcą zawrzeć nową lub sprawnie przedłużyć aktualną umowę z abonentem, albo dać mu dostęp do eBOKa;
- pożyczkodawców, którzy specjalizują się w udzielaniu pożyczek online i chcą żeby ich wyróżnikiem był błyskawiczny przelew środków na konto klienta;
- urzędów, które chcą się unowocześniać i usprawniać obsługę petentów, np. przyjmując online wnioski o wydanie różnego rodzaju dokumentów lub zaświadczeń;
- właścicieli e-commerce, którzy chcą błyskawicznie skompletować dane użytkownika potrzebne do zrealizowania dostawy lub np. zweryfikować wiek klienta ze względu na typ sprzedawanych artykułów;
- Twojej firmy, jeżeli chcesz udoskonalić obsługę klientów, wyróżnić się spośród konkurencji i zwiększyć dochody.
Dlaczego warto skorzystać z eID?
- Cały proces weryfikacji odbywa się w tle i jest niemal niewidoczny dla użytkownika.
- Dajesz swoim klientom możliwość błyskawicznego przejścia procesu identyfikacji i finalizacji rozpoczętego procesu (np. rejestracji karty SIM) – bez konieczności wizyty w punkcie stacjonarnym lub umawiania spotkania z kurierem na podpisanie umowy.
- Twój klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
- Masz pewność, że przekazane dane są prawdziwe i prawidłowe, ponieważ uprzednio tożsamość klienta została zweryfikowana przez bank.