16 uczestników systemu płatności BlueCash i 857 tys. transakcji

#BlueCash #przelewy ekspresowe #SPBC

Udostępnij:

System przelewów ekspresowych BlueCash ma już 16 uczestników. Do końca listopada klienci banków, które wdrożyły usługę zrealizowali 857 tys. transakcji. W tym samym miesiącu system obsłużył o 57% więcej zleceń niż w styczniu br.

Z systemu przelewów ekspresowych firmy Blue Media korzysta już 16 uczestników. Wśród ostatnich banków, które udostępniły usługę swoim klientom znalazł się m.in. Łącki Bank Spółdzielczy i Bank Spółdzielczy w Stegnie. Kolejne wdrożenia Blue Media planuje także w bankach komercyjnych, z którymi ma już podpisane umowy.

Do końca listopada BlueCash obsłużył 857 tysięcy transakcji, a wzrost liczby operacji w stosunku do stycznia br. wynosi 57%. Najwięcej przelewów system przetworzył w październiku - 98,5 tys. zł, a największą średnią w dni robocze osiągnął w listopadzie, realizując prawie 3,4 tys. transakcji dziennie. 60% przelewów ekspresowych zlecono w godz. 8 – 16, a 37% w godzinach wieczornych. 

System płatności BlueCash został opracowany przez sopocką spółkę Blue Media i działa w oparciu o pierwszą w Polsce zgodę Prezesa NBP na prowadzenie systemu płatności natychmiastowych. Pozwala on na zlecanie transakcji do ponad 30 banków z poziomu bankowości elektronicznej i jest dostępny m.in. w mBanku i Alior Banku. Do tej pory, za pośrednictwem systemów informatycznych będących fundamentem BlueCash przetworzono ponad 4,4 mln płatności natychmiastowych, ponad 97% średnio w 31 sekund.

Przeczytaj także:

Fintech

Jak sztuczna inteligencja pomaga walczyć z oszustwami finansowymi

Sztuczna inteligencja jako mocne narzędzie przeciwko oszustwom finansowym. Przyjrzyj się, jak firmy wykorzystują AI do wykrywania i unikania oszustw.

18.08.2023 Czytaj więcej

Fintech

Płatności biometryczne. Niedaleka przyszłość czy wciąż filmowa wizja?

Czym jest biometria? Jak zastosowano ją w procesach weryfikacyjnych i autoryzacyjnych? Czy już niedługo będziemy mogli "płacić okiem"? Przekonajmy się...

27.04.2023 Czytaj więcej

Fintech

Jak ubezpieczyciele korzystają ze zdalnej weryfikacji tożsamości?

Branża ubezpieczeniowa była jedną z pierwszych, które zaczęły aktywnie korzystać z narzędzi weryfikacyjnych, żeby zdigitalizować proces sprzedaży ubezpieczeń.

25.04.2023 Czytaj więcej