Dzięki usłudze Płatności Online Blue Media, klienci Nationale-Nederlanden mogą opłacić między innymi pierwszą składkę za polisę ubezpieczeniową w szybki i wygodny sposób. Jest to możliwe bezpośrednio z wielu poziomów: poprzez e-mail, SMS, czy też u agenta.
- Płatności online spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem. Już w pierwszych miesiącach tej funkcjonalności aż 30% klientów skorzystało z opłacenia pierwszej składki metodą płatności online. Takich technologii szukają zarówno oni, jak i agenci. W odpowiedzi na te potrzeby planujemy kolejne kroki w rozwoju usługi, również w kanale bancassurance – mówi Joanna Tołwińska, Kierownik ds. Obsługi Ubezpieczeń.
Po podpisaniu wniosku o zawarcie umowy z Nationale-Nederlanden, wysyłany jest e-mail lub SMS z indywidualnym linkiem do opłacenia pierwszej składki. Po kliknięciu w wiadomość, klient jest przekierowywany do zidentyfikowanego z marką Nationale-Nederlanden serwisu, gdzie może wybrać dogodną formę płatności.
Systemy płatnicze i rozliczeniowe spółki Blue Media wykorzystywane są przez największych wystawców faktur w Polsce: dostawców energii, mediów, usług telekomunikacyjnych czy zakładów ubezpieczeń. Analogiczne rozwiązania Blue Media wdrożyła w Nationale-Nederlanden.
- Do tej pory standardem rynkowym było opłacanie polis poprzez samodzielne wykonywanie przelewu przez klientów na wskazany rachunek bankowy, co mogło opóźniać transfer środków do firm ubezpieczeniowych. Na korzyść naszego rozwiązania przemawia szybkość transferu – płatność m.in. za pierwszą składkę polisy jest automatycznie przekazywana na rachunek ubezpieczyciela. Dodatkowo należy pamiętać o tym, że dla płatnika, przyzwyczajonego do szybkich płatności w internecie, przepisywanie rachunku bankowego i danych do płatności to ostatnia rzecz, o której myśli w ciągu dnia – wyjaśnia Krystian Wesołowski z Blue Media.