Blue Media uruchamia usługę zdalnego potwierdzenia tożsamości eID

#weryfikacja #identyfikacja #eID

08.08.2019
Udostępnij:

Usługa elektronicznej identyfikacji eID od Blue Media ułatwia zweryfikowanie tożsamości osoby za pomocą systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego. W pierwszej kolejności usługa eID umożliwia w pełni zdalne zawarcie umowy abonamentowej w sieci Orange oraz nabycie karty SIM działającej w tej sieci w systemie prepaid bez konieczności wizyty w salonie czy podpisywania umowy w obecności kuriera.

Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości (eID), wdrożona przez sopocką spółkę Blue Media, zastępuje obowiązek fizycznego potwierdzania tożsamości lub przesyłania skanów dowodów osobistych. Dzięki zdalnemu potwierdzeniu tożsamości z wykorzystaniem bankowości internetowej klient zyskuje jeszcze wygodniejszy dostęp do usług online.

– Dzięki naszemu rozwiązaniu klienci nie muszą już załatwiać formalności w stacjonarnym punkcie obsługi klienta ani umawiać się z kurierem na podpisywanie dokumentów. Wystarczy mieć dostęp do systemu bankowości internetowej Moje ING. W Blue Media jesteśmy przekonani, że bankowość elektroniczna czy mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata  – komentuje Bartłomiej Gast, Business Development Director i Commercial Proxy w Blue Media.

Zdalna weryfikacja tożsamości z wykorzystaniem dostępu systemu bankowości internetowej Moje ING jest z punktu widzenia klienta szybka i wygodna. Jak w praktyce wygląda? Załóżmy, że chcemy podpisać nową umowę abonamentową w Orange (albo w posiadanym już telefonie uruchomić kartę prepaid działającą w tej sieci) i jesteśmy już klientem ING Banku Śląskiego. Wchodzimy na stronę Orange, wybieramy sprawę, którą chcemy załatwić online, a następnie jesteśmy przekierowani na stronę ING w celu wypełnienia i zatwierdzenia Wniosku o przekazanie danych. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, zostajemy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie naszych danych osobowych Orange. Następnie zostaniemy automatycznie przeniesieni do serwisu firmy, by sfinalizować umowę.

Cały proces weryfikacji tożsamości zajmuje do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Wśród przekazywanych z ING  informacji znajdują się tylko dane wymagane przez operatora Orange do zawarcia umowy abonamentowej czy zarejestrowania prepaidowej karty SIM, czyli imię i nazwisko oraz PESEL. Zakres przekazywanych przez bank danych jest ustalany automatycznie i nie wykracza poza informacje niezbędne operatorowi.

Przeczytaj także:

Fintech

Wpływ regulacji prawnych na przyszłość płatności cyfrowych

Dowiedz się, jak GDPR, PSD2 i inne kluczowe regulacje wpływają na sektor fintech i ecommerce. Dowiedz się, jakie wyzwania i szanse niosą nowe przepisy.

28.06.2024 Czytaj więcej

Fintech

Rola analityki predykcyjnej w optymalizacji procesów płatniczych

Sprawdź, jak analityka predykcyjna zmienia branżę fintech, zwiększając efektywność procesów płatniczych, redukując koszty i poprawiając zadowolenie klientów.

21.06.2024 Czytaj więcej

Fintech

Korzyści z cloud connectivity dla akceptantów płatności

Przyjmujesz płatności? Zobacz, jak chmura może wspierać rozwój Twojego biznesu, zapewniając skalowalność, bezpieczeństwo i optymalizację procesów płatniczych.

14.06.2024 Czytaj więcej