Blue Media uzyskuje zgodę NBP na prowadzenie działalności rozliczeniowej dla banków

#BlueCash #SPBC #zgoda NBP

08.12.2011
Udostępnij:

Decyzją Prezesa Narodowego Banku Polskiego prof. Marka Belki z dnia 25 listopada 2011 r. firma Blue Media uzyskała zgodę na prowadzenie systemu płatności BlueCash. Oznacza to dla Spółki możliwość prowadzenia działalności rozliczeniowej i rozrachunkowej dla banków. System nadzorowany przez NBP posłuży do realizowania przelewów międzybankowych w czasie rzeczywistym.

Zgoda Prezesa Narodowego Banku Polskiego została wydana na podstawie zapisów ustawy o ostateczności rozrachunku w systemach płatności. Prezes NBP "uznał, iż zasady funkcjonowania Systemu płatności BlueCash, (…) są zgodne z przepisami prawa polskiego oraz zapewniają sprawne i bezpieczne jego funkcjonowanie".  

Otrzymana zgoda oznacza dla funkcjonującego systemu BlueCash możliwość dalszego rozwoju. "System płatności BlueCash" będzie dostępny dla wszystkich banków już w dniu jego uruchomienia. Z  udogodnień, jakie oferuje skorzystają na starcie nie tylko klienci banków-uczestników Systemu płatności BlueCash, ale także wszystkich banków obsługiwanych przez system BlueCash w dotychczasowej formule. Dzięki temu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami już na starcie umożliwi on obsługę przelewów dla 23 banków, obejmując swoim zasięgiem ponad 96% rynku.

Ostatnie doniesienia medialne dotyczące zmian w systemie SORBNET prowadzonym przez NBP wyraźnie wskazują, że bank centralny wspierać będzie przelewy natychmiastowe, w tym także te realizowane przez spółkę Blue Media. Przychylność NBP dla rozwoju nowoczesnych usług pozwoli utrzymać polskiemu systemowi bankowemu miano jednego z najbardziej innowacyjnych na świecie. 

Blue Media to Polska firma, która powstała w 1999 r. Jest najbardziej innowacyjną spółką na rynku usług finansowych w Polsce. Uruchamiając serwis BlueCash.pl udostępniła szybkie przelewy międzybankowe w formie powszechnej usługi. Blue Media obsługuje także m.in. serwis pożyczek społecznościowych oraz świadczy usługi finansowe w zakresie ubezpieczeń sprzedawanych w całości przez Internet. 

Przeczytaj także:

Fintech

Cross-selling w usługach finansowych: strategie zwiększania sprzedaży

Cross-selling stanowi jedną z kluczowych strategii, która może znacząco wpłynąć na realizację celów biznesowych banków i innych podmiotów z sektora finansowego.

23.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dowiedz się, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc bezpieczeństwo i komfort usług, oraz pomagają w sprzedaży produktów bankowych.

09.02.2024 Czytaj więcej