Czym jest weryfikacja OCR i jak można ją wykorzystać?

#weryfikacja online #weryfikacja OCR

06.08.2021
Udostępnij:

Weryfikacja OCR jest jednym z elementów systemu weryfikacji, który pozwala zdalnie potwierdzić czy dane podane przez klienta pokrywają się z tymi widocznymi na dowodzie tożsamości.


Co znaczy OCR?


Skrót OCR pochodzi od anglojęzycznego terminu Optical Character Recognition. Optyczne rozpoznawanie znaków to technika umożliwiająca pozyskanie danych klienta wprost ze zdjęcia dokumentu – np. dowodu osobistego.


Zakres weryfikowanych danych


Technika OCR umożliwia błyskawiczną identyfikację danych widocznych na dokumencie tożsamości, takich jak: imię, nazwisko, PESEL, numer i seria dowodu osobistego, adres. Weryfikacja OCR jest usługą komplementarną do usługi Fotoweryfikacji, o której pisaliśmy już na naszym blogu. Wspomniany artykuł znajdziesz tutaj.


Jak przebiega weryfikacja OCR?


Cały proces jest bardzo prosty i odbywa się w 100% online. Zaczyna się od tego, że klient wnioskuje o zakup produktu lub usługi, co wymaga przeprowadzenia weryfikacji jego tożsamości. W kolejnym kroku podaje swoje dane osobowe, a następnie wprowadza do systemu zdjęcie lub skan obydwu stron swojego dokumentu tożsamości.

Wówczas system sczytuje dane z dokumentu z wykorzystaniem wspomnianej techniki OCR i porównuje z informacjami podanymi wcześniej przez klienta. W ten sposób sprawdza czy są tożsame. Ostatnim krokiem jest weryfikacja rozdzielczości i tekstury dokumentu. W ten sposób zyskujemy 100% pewność, że wprowadzone przez klienta informacje są prawidłowe i prawdziwe. Na tej podstawie możemy podjąć decyzję, czy może skorzystać z naszej oferty.


Kto korzysta z weryfikacji OCR?


Z tej metody weryfikacyjnej korzystają podmioty, które muszą potwierdzić dane klienta przed zawarciem umowy. Najczęściej są to banki, ubezpieczyciele, leasingodawcy, firmy faktoringowe i telekomunikacyjne, różnego rodzaju startupy.

Dzięki zdalnej weryfikacji cały proces sprzedażowy, lub np. przedłużenie umowy, może odbyć się w 100% zdalnie, co (nie tylko w czasach pandemii) jest bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa. Obsługa klienta zajmuje znacznie mniej czasu i wymaga zaangażowania mniejszej liczby pracowników. W tym samym momencie może się odbywać nieskończona liczba weryfikacji, co w tradycyjnych warunkach byłoby niemożliwe.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze weryfikacji OCR lub zintegrować się z systemem weryfikacji – skontaktuj się z naszym zespołem, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji.

Przeczytaj także:

Fintech

Cross-selling w usługach finansowych: strategie zwiększania sprzedaży

Cross-selling stanowi jedną z kluczowych strategii, która może znacząco wpłynąć na realizację celów biznesowych banków i innych podmiotów z sektora finansowego.

23.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dowiedz się, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc bezpieczeństwo i komfort usług, oraz pomagają w sprzedaży produktów bankowych.

09.02.2024 Czytaj więcej