Branża bankowa była tą, która przetarła szlaki w zdalnym potwierdzaniu tożsamości klientów i w pełni zdigitalizowała proces sprzedaży produktów finansowych. Ubezpieczyciele idą w jej ślady i coraz odważniej sięgają po podobne rozwiązania.
Przed jakim wyzwaniem stanęli ubezpieczyciele?
Pandemia wymusiła szereg zmian w funkcjonowaniu wielu branż, w tym branży ubezpieczeniowej. Gdy bezpośrednie spotkania z klientami stały się niemożliwe lub mocno utrudnione, sektor stanął przed niemałym wyzwaniem. Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa AML) zobowiązuje pośredników i zakłady ubezpieczeń do weryfikacji tożsamości klienta podczas sprzedaży ubezpieczenia na życie, dlatego potrzebne były rozwiązania, które umożliwią zdalne przeprowadzenie tego procesu. Dzięki temu sprzedaż polis oraz ich odnowienie byłyby możliwe do przeprowadzenia w 100% online.
Z jakich narzędzi weryfikacyjnych mogą dziś korzystać firmy ubezpieczeniowe?
W Blue Media projektujemy i wdrażamy rozwiązania, które ułatwiają i usprawniają procesy sprzedażowe. Jednym z najnowszych jest system weryfikacji, na który składa się kilka komponentów – po integracji można korzystać z nich wszystkich lub tylko z wybranych. Dzięki nim można w szybki i w pełni bezpieczny sposób potwierdzić dane osobowe i finansowe potencjalnych klientów.
Firmy ubezpieczeniowe najczęściej wybierają weryfikację z wykorzystaniem dostępu do bankowości internetowej (AIS), przelew weryfikacyjny oraz fotoweryfikację. Każda z metod pozwala potwierdzić poprawność i prawidłowość danych zadeklarowanych przez osobę, która chce wykupić polisę, a fotoweryfikacja dodatkowo umożliwia weryfikację PESEL-u. Dostarczamy również dane transakcyjne pochodzące z rachunku bankowego klienta. Ich odpowiednia kategoryzacja i agregacja pozwalają określić, jaka oferta ubezpieczeniowa będzie dla danego klienta najlepsza.
Oferujemy również rozwiązania dedykowane, takie jak model scoringowy, który może pomóc w stworzeniu oferty ubezpieczeniowej "szytej na miarę". Dodatkowo, w oparciu o historię transakcji klienta, możemy wykrywać pewne charakterystyczne zachowania i tym samym minimalizować ryzyko nadużyć lub wyłudzeń.
Oprócz wymienionych narzędzi, w skład systemu weryfikacji wchodzi również weryfikacja dowodu tożsamości z wykorzystaniem technologii OCR (Optical Character Recognition), która umożliwia automatyczne pozyskanie danych osobowych klienta wprost ze zdjęcia np. jego dowodu osobistego.
Co dokładnie umożliwia weryfikacja OCR?
Korzystając z wybranych komponentów systemu weryfikacji Blue Media, można w 100% zdigitalizować proces sprzedaży polis ubezpieczeniowych oraz proces ich odnawiania.
Blue Media jest doświadczonym dostawcą rozwiązań płatniczych, komunikacyjnych i weryfikacyjnych dla sektora bankowego. Oferujemy narzędzia bezpieczne i w pełni zgodne z wymaganiami dotyczącymi umów outsourcingowych. Nasz system weryfikacyjny jest elastyczny i można go dowolnie dopasować do potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Jeżeli interesują Cię nasze narzędzia weryfikacyjne i zastanawiasz się na ich wdrożeniem w Twojej firmie – skontaktuj się z nami, a omówimy wszystkie szczegóły.