Milion przelewów ekspresowych BlueCash

#BlueCash #przelewy ekspresowe #SPBC

19.01.2014
Udostępnij:

System przelewów ekspresowych BlueCash do końca 2013 r. obsłużył ponad milion transakcji. Rekordowy był także grudzień, kiedy liczba przelewów po raz pierwszy przekroczyła 100 tys. BlueCash jest dostępny w 16 bankach, a kolejne dołączą wkrótce.

System płatności BlueCash wystartował oficjalnie w styczniu 2013 r., chociaż w pierwszych bankach działał już pod koniec 2012 r. w ramach otwartych testów. Od tego czasu do końca 2013 r. BlueCash obsłużył już ponad milion transakcji. Najlepszym miesiącem był grudzień 2013, kiedy klienci zlecili ponad 100 tys. przelewów. To o 70% więcej niż w styczniu tego samego roku.

BlueCash działa całą dobę przez cały tydzień, ale najwięcej transakcji w 2013 r. klienci zlecali w dni robocze, między godz. 8:00, a 16:00. W tym czasie system zrealizował 61% wszystkich przelewów. W godz. 16:00 - 23:59 obsłużył 35,4% zleceń, a pozostałe 3,6% od północy do 8:00. Średnio dziennie BlueCash obsługiwał w 2013 r. 2628 transakcji.

- BlueCash to najpopularniejszy system przelewów ekspresowych w Polsce. Jest dostępny na takich samych zasadach w bankach komercyjnych i spółdzielczych. Ponadto umożliwia wykonywanie przelewów do ponad 30 banków, także tych, które jeszcze nie wdrożyły BlueCash w swojej bankowości - podsumowuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora Systemu płatności BlueCash. - Popularność przelewów ekspresowych rośnie z każdym miesiącem, dlatego już pracujemy nad kolejnymi usługami opartymi o to rozwiązanie - dodaje S. Ptak. 

Przelewy ekspresowe BlueCash są dostępne w 16 bankach, a wkrótce dołączą kolejne. Z usługi mogą korzystać m.in. klienci mBanku, Alior Sync, ESBanku, Podkarpackiego Banku Spółdzielczego i Banku Spółdzielczego w Toruniu.  Do tej pory za pośrednictwem systemów informatycznych będących fundamentem BlueCash przetworzono ponad 4,6 mln płatności natychmiastowych, ponad 97,8% średnio w 21 sekund.

Przeczytaj także:

Fintech

Cross-selling w usługach finansowych: strategie zwiększania sprzedaży

Cross-selling stanowi jedną z kluczowych strategii, która może znacząco wpłynąć na realizację celów biznesowych banków i innych podmiotów z sektora finansowego.

23.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dowiedz się, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc bezpieczeństwo i komfort usług, oraz pomagają w sprzedaży produktów bankowych.

09.02.2024 Czytaj więcej