Nest Bank z usługą AIS Blue Media, czyli historia pierwszego w pełni cyfrowego kredytu dla firm

#kredyty online #weryfikacja AIS

27.08.2021
Udostępnij:

Dzięki połączeniu sił Nest Banku i Blue Media na rynku jest już dostępny pierwszy w pełni zdigitalizowany kredyt dla firm. Bank udostępnia po swojej stronie wniosek kredytowy, po czym dochodzi do weryfikacji klienta z wykorzystaniem otwartej bankowości, a na końcu do podpisania umowy kredytowej – również zdalnie.


Nest Bank rozpoczął proces digitalizacji kredytów firmowych w grudniu 2020 r. Początkowo klienci mogli przez internet uzyskać decyzję kredytową. Z czasem usługa została rozbudowana o kolejne funkcjonalności, doprowadzając do tego, że obecnie polscy przedsiębiorcy mogą uzyskać w Nest Banku kredyt 100% online.


Kredyt online dla firm – kto może skorzystać?


Usługa powstała we współpracy z mikroprzedsiębiorcami i jest skierowana właśnie do nich. W oparciu o zgłoszone przez nich potrzeby i wymagania, powstał prosty i łatwy do uzupełnienia wniosek kredytowy (zawierający wyłącznie niezbędne pola) – na jego wypełnienie potrzeba maksymalnie kilkanaście minut. Cały proces wnioskowania o kredyt online, wraz z weryfikacją i podpisaniem umowy, zajmuje do 30 minut, a wstępną decyzję kredytową klient otrzymuje już po 10 minutach.


Jak przebiega proces ubiegania się o kredyt online?


Klient biznesowy wypełnia wniosek o kredyt online i już po chwili otrzymuje wstępną decyzję kredytową. Następnie potwierdza swoje dane finansowe logując się na konto firmowe w jednym z dostępnych banków. Po weryfikacji danych finansowych klient może przejść do etapu weryfikacji tożsamości. Aby to zrobić wystarczy zalogować się na konto indywidualne w jednym z ośmiu banków.

Następnie klient uzupełnia dane do umowy i załącza do wniosku elektroniczne wersje wymaganych dokumentów. Po chwili może już zapoznać się z umową kredytową, która generuje się automatycznie. Na końcu akceptuje warunki umowy kodem SMS – w ten sposób cyfrowo podpisuje umowę. Cały proces trwa około 30 minut, a pieniądze mogą znaleźć się na koncie nawet na drugi dzień roboczy, po weryfikacji dokumentów przez bank.

W pełni online można uzyskać kredyt firmowy (BIZnest kredyt w ratach Przedsiębiorca) lub limit w koncie do 50 tys. złotych. Przy wyższych kwotach (powyżej 50 tys. do 350 tys. złotych) firma może załatwić wszystkie formalności online, a umowę podpisuje w placówce.


Podstawa prawna


Nowy produkt Nest Banku mógł wejść na rynek dzięki dostępowi do informacji o rachunkach bankowych, o które Blue Media – jako licencjonowany przez KNF podmiot – może prosić klientów firmowych będących jednoosobowymi działalnościami gospodarczymi oraz osoby fizyczne.

Usługa funkcjonuje w oparciu o możliwości, jakie daje otwarta bankowość, wprowadzona unijną dyrektywą PSD2. Weryfikacja AIS (Account Information Services) umożliwia klientom potwierdzenie swojej sytuacji finansowej przed innymi instytucjami, dzięki dostarczaniu zagregowanej informacji z rachunków bankowych.

System weryfikacyjny Blue Media składa się z kilku komponentów. Oprócz weryfikacji AIS, są to również: przelew weryfikacyjny, fotoweryfikacja oraz weryfikacja dowodu tożsamości (OCR). Poza systemem udostępniamy również usługę potwierdzania tożsamości z eID.

Jeżeli interesują Cię nasze narzędzia weryfikacyjne i zastanawiasz się na ich wdrożeniem w Twojej firmie – skontaktuj się z nami, a omówimy wszystkie szczegóły.

Przeczytaj także:

Fintech

Cross-selling w usługach finansowych: strategie zwiększania sprzedaży

Cross-selling stanowi jedną z kluczowych strategii, która może znacząco wpłynąć na realizację celów biznesowych banków i innych podmiotów z sektora finansowego.

23.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dowiedz się, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc bezpieczeństwo i komfort usług, oraz pomagają w sprzedaży produktów bankowych.

09.02.2024 Czytaj więcej