Płatności natychmiastowe w bankowości mobilnej

#bankowość mobilna #BlueCash

20.09.2016
Udostępnij:

Siedem banków w Polsce oferuje w swoich aplikacjach mobilnych realizację przelewów natychmiastowych za pomocą Systemu Płatności BlueCash

Na koniec II kwartału 2016 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej wynosiła 6,3 mln osób – wynika z danych zebranych przez PRnews.pl. Z czego około 2,5 mln osób może korzystać z przelewów natychmiastowych od Blue Media. Są to klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, Eurobanku, Banku BPH oraz Banku SMART i BIZ Banku.

- Z bankowości mobilnej, podobnie jak z przelewów natychmiastowych, korzystamy w sytuacjach, kiedy zależy nam na szybkim transferze środków. Płatności ekspresowe z poziomu aplikacji to wygodne i proste rozwiązanie pozwalające na regulowanie pilnych płatności, np. celem uniknięcia naliczenia karnych odsetek czy szybkiej płatności za zakupy – mówi Marcin Adamczyk z Blue Media, operatora Systemu Płatności BlueCash. 

To, co wyróżnia System Płatności BlueCash to możliwość realizacji przelewów natychmiastowych również do banków niebędących jego uczestnikami. System BlueCash pozwala na przesyłanie środków na rachunki banków, które, choć same nie oferują przelewów natychmiastowych swoim klientom, to dzięki zastosowanej technologii opracowanej przez Blue Media, mogą je przyjmować. Oznacza to, że użytkownicy aplikacji mobilnych siedmiu banków uczestniczących w Systemie BlueCash mogą wysyłać przelewy natychmiastowe na blisko 27 mln rachunków bankowych w 97 bankach w Polsce.

Wartość obrotów Systemu Płatności BlueCash z miesiąca na miesiąc systematycznie rośnie. W II kwartale 2016 r. w systemie rozliczono łącznie 891,2 tys. zleceń o łącznej wartości 1,16 mld zł. Średnio dziennie rozliczono 9,8 tys. zleceń o łącznej wartości 12,7 mln zł, a średnia wartość zlecenia wyniosła 1300 zł.

Przeczytaj także:

Fintech

Jak narzędzia scoringowe w bankowości pomagają w optymalizacji procesu weryfikacji klientów?

Dowiedz się, jak narzędzia scoringowe w bankowości optymalizują proces weryfikacji klientów, zwiększając precyzję, automatyzację i efektywność.

26.08.2024 Czytaj więcej

Fintech

Innowacyjne metody weryfikacji tożsamości – jak wpływają na rozwój bankowości?

Poznaj innowacyjne metody weryfikacji tożsamości, takie jak biometria, weryfikacja z użyciem bankowości i weryfikacja OCR, które rewolucjonizują bankowość.

29.07.2024 Czytaj więcej

Fintech

Wpływ regulacji prawnych na przyszłość płatności cyfrowych

Dowiedz się, jak GDPR, PSD2 i inne kluczowe regulacje wpływają na sektor fintech i ecommerce. Dowiedz się, jakie wyzwania i szanse niosą nowe przepisy.

28.06.2024 Czytaj więcej