Od października podróżujący korzystający z Portu Lotniczego Gdańsk mogą szybko i wygodnie opłacić przez internet zarezerwowane usługi premium. Za wdrożenie systemu płatności online w Porcie Lotniczym Gdańsk odpowiada sopocka spółka technologiczno-finansowa Blue Media.
Osoby chcące skorzystać z usług premium, takich jak m.in. transport limuzyną, odbiór bezpośrednio z płyty lotniska czy prywatny apartament, mogą je zarezerwować z poziomu strony internetowej lotniska oraz opłacić wygodnymi płatnościami online Blue Media.
Po wypełnieniu krótkiego formularza na stronie internetowej Portu, klient otrzymuje wiadomość mailową z podsumowaniem zamówienia oraz z linkiem prowadzącym do bramki płatniczej w barwach Portu Lotniczego Gdańsk. Na stronie bramki płatniczej może wybrać dogodną metodę płatności, aby sfinalizować transakcję. Wśród oferowanych metod płatności znajdują się te najpopularniejsze: szybkie przelewy bankowe (tzw. pay by link), karty, BLIK oraz Google Pay i Apple Pay.
Z niedawnego badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2020” wynika, że Polacy na dobre przyzwyczaili się do załatwiania i opłacania spraw przez internet. Z szybkich płatności online korzysta regularnie już połowa Polaków. Dodatkowo pandemia koronawirusa spowodowała wyraźny wzrost popularności elektronicznych metod płatności kosztem tych tradycyjnych.