Potencjał polskiego rynku dostrzeżony

#fintech #płatności zbliżeniowe #płatności mobilne

19.07.2016
Udostępnij:

Globalni gracze postawili na największy rynek płatności zbliżeniowych w kontynentalnej Europie – zauważa Sebastian Ptak z Blue Media.

W ostatnich dniach Samsung i Google oficjalnie potwierdzili, że do końca roku wprowadzą swoje płatności mobilne w Polsce. Polska jest jednym z największych w całej Unii Europejskiej rynkiem płatności zbliżeniowych, a po Brexicie będzie największym. Płatnicze technologie mobilne, które proponują Samsung i Google, to nic innego jak rozwinięcie idei kart zbliżeniowych, dobrze przyjętych na polskim rynku. 

Na razie Samsung Pay i Android Pay działają w kilku zaledwie krajach, takich jak USA, Wielka Brytania, Korea Południowa i Singapur. Kolejnym rynkiem ma być właśnie Polska. 

Cieszy fakt, że globalni gracze widzą potencjał polskiego rynku. Trudno im jednak będzie konkurować z kartowymi płatnościami zbliżeniowymi. Korzystając z karty zbliżeniowej nie trzeba nawet jej wyjmować z portfela, by dokonać płatności. Samsung Pay czy Android Pay zmieniają nośnik, ale schemat działania (przyłożenie nośnika do terminalu) i źródło pieniądza (bank) jest niezmienne.

Rywalizacja firm technologicznych i banków nie dotyczy tego, kto jest „dostarczycielem” pieniądza, ale o „ostatni krok” w obsłudze płatności. Samsung i Google będą musieli sporo zainwestować w działania marketingowe, by przekonać Polaków do porzucenia karty na rzecz telefonu z aplikacją. Zwłaszcza, że na naszym rynku coraz lepiej radzi sobie system płatności mobilnych BLIK.

Postawienie na Polskę może być odebrane jako nobilitacja dla naszego rynku technologicznego. Zauważono to, o czym my wiemy od dawna. Polski rynek płatności jest jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie na świecie, m.in. dzięki rozwiązaniom takim jak Pay by link, przelewy na telefon, przelewy natychmiastowe czy właśnie płatności zbliżeniowe. Zachodni konsumenci dopiero się o nich dowiadują, a u nas wykorzystywane są od lat.

Przeczytaj także:

Fintech

Rola autentykacji 3DS w zabezpieczaniu transakcji online

Sprawdź, jak autentykacja 3D Secure (3DS) zabezpiecza transakcje online i buduje zaufanie wśród użytkowników. Poznaj szczegóły integracji z Visa i Mastercard.

26.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zarządzanie transakcjami płatniczymi w erze cyfrowej. Poradnik dla akceptantów

Poznaj najlepsze praktyki w zarządzaniu płatnościami online. Naucz się, jak zabezpieczyć i optymalizować płatności w Twojej firmie i rozwijać biznes.

19.04.2024 Czytaj więcej

Fintech

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym dzięki autentykacji 3D Secure

Sprawdź, jak 3D Secure (3DS) przyczynia się do zwiększenia konwersji, budowania zaufania klientów i minimalizacji ryzyka chargebacków w sklepach internetowych.

12.04.2024 Czytaj więcej