Blue Media na podstawie zgody Prezesa NBP uruchamia nowy na rynku system płatności umożliwiający wykonywanie szybkich przelewów międzybankowych. W nowej formule prawnej już 4 banki bezpośrednio oferują swoim klientom szybkie przelewy korzystając z usług rozliczeniowych spółki z Sopotu. Przelew nawet w kilka sekund, bezpieczeństwo i możliwość zlecania transakcji do ponad 20 banków to najważniejsze cechy Systemu płatności BlueCash.
System płatności BlueCash działa w oparciu o pierwszą w Polsce zgodę Prezesa NBP na prowadzenie systemu szybkich przelewów. Blue Media uzyskała ją 25 listopada 2011 r. System płatności jest dostępny w 4 bankach: Alior Sync, mBanku, MultiBanku i Podkarpackim Banku Spółdzielczym z siedzibą w Sanoku. Kolejne banki, które podpisały umowę, planują przystąpienie do systemu w nadchodzącym kwartale. Blue Media szacuje, że w 2013 roku do systemu płatności dołączy co najmniej 10 banków.
System płatności BlueCash jest obecnie jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym umożliwiając wykonywanie przelewów natychmiastowych nawet w kilka sekund. Systemy informatyczne będące podstawą nowego rozwiązania Blue Media przetworzyły już prawie 3 mln płatności natychmiastowych. Dzięki zdobytemu przez spółkę doświadczeniu i elastyczności systemu jego uczestnicy już dziś mogą zlecać przelewy online do ponad 20 banków.
Blue Media opracowała autorski system i wprowadziła w Polsce szybkie przelewy już w 2008 roku. Nowe rozwiązanie to przede wszystkim zmiana modelu prawnego. Transakcje między uczestnikami systemu nie są już realizowane przez konta pośrednie, a banki samodzielnie świadczą usługę dla swoich klientów. Blue Media pełni obecnie funkcję podmiotu prowadzącego System płatności BlueCash, a także izby rozliczeniowej i agenta rozrachunkowego. Nowa formuła wprowadza konkurencję na rynku rozliczeń międzybankowych.
Blue Media przetwarza rocznie ponad 100 mln operacji finansowych i autoryzacyjnych. Spółka od ponad 10 lat realizuje projekty dla banków łącząc nowoczesne rozwiązania z restrykcyjnymi wymogami bezpieczeństwa obowiązującymi w branży finansowej. Popularność oferowanych usług przekłada się na wyniki finansowe plasujące Blue Media wśród 500 największych firm w Polsce. Innowacyjność spółki została potwierdzona wieloma nagrodami, w tym zwycięstwem 3 razy z rzędu w rankingu najbardziej innowacyjnych spółek Deloitte Fast50 CE.