10 ton dwutlenku węgla

#ekologia #Forum Odpowiedzialnego Biznesu #Złotówka za kilometr

30.03.2015
Udostępnij:

Po raz kolejny działania Blue Media trafiły do corocznego zestawienia dobrych praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Po raz kolejny działania Blue Media z obszaru CSR trafiły do corocznego zestawienia dobrych praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Najnowszy raport FOB opisuje m.in. program „Złotówka za kilometr”, dzięki któremu pracownicy Blue Media „oszczędzili” środowisku naturalnemu aż 10 ton dwutlenku węgla.

Program „Złotówka za kilometr” polega na zachęcaniu pracowników, by do pracy przyjeżdżali rowerami. Za każdy kilometr przejechany na rowerze z domu do pracy i z pracy do domu Blue Media wypłaca premię w wysokości 1 PLN. Łącznie w 2014 roku 34 pracowników przejechało rowerami 46 tys. km. Szacunkowo, zgodnie z kalkulatorem emisji CO2, „oszczędzili” w ten sposób środowisku aż 10 ton dwutlenku węgla, jaki zostałby wyemitowany do atmosfery, gdyby poruszali się samochodami.

Akademia Zdrowia, drugi wymieniony w Raporcie program Blue Media, to program prozdrowotny. Polega m.in. na spotkaniach ze specjalistami z obszaru profilaktyki zdrowia, promocji aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. W ramach programu pracownicy firmy częstowani są codziennie jabłkami. Spotykali się z fizjoterapeutą, trenerem biegowym czy specjalistą od medytacji i rozładowania stresu. Blue Media wspiera również własną drużynę biegową, m.in. poprzez sponsorowanie udziału jej członków w zawodach.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce, dobre praktyki” to coroczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu podsumowująca miniony rok w CSR. Stanowi kompendium wiedzy, opisuje najnowsze trendy, przede wszystkim jednak przedstawia najlepsze praktyki z obszaru odpowiedzialnego biznesu w Polsce.

Przeczytaj także:

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej