125 000 km na rowerze w drodze do pracy!

#ekologia #złotówka za kilometr

01.12.2015
Udostępnij:

Pracownicy Blue Media pokonali dystans równy trzykrotnej długości równika

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media przejechali na rowerach w drodze do pracy 125 000 kilometrów. Tym samym zarobili 125 000 złotych – bo za każdy kilometr dostają złotówkę premii. Taka inwestycja się zwraca. W postaci lepszego samopoczucia i zaangażowania pracowników oraz niskiej absencji w pracy.

125 000 kilometrów to odległość równa dwudziestokrotnej długości Amazonki, ponad stukrotnej długości trasy wyścigu kolarskiegoTour de Pologne oraz ponad trzykrotnemu obwodowi Ziemi. Właśnie taki dystans na rowerach pokonali łącznie pracownicy grupy Blue Media biorący udział w programie „Złotówka za kilometr”. Za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu dostają złotówkę premii. W drugim roku projektu udział wzięło już 58 pracowników, czyli ponad jedna trzecia osób zatrudnionych w grupie Blue Media. Rekordzista zarobił w ten sposób już ponad 10 000 złotych.

„Złotówka za kilometr” to tylko jeden z dostępnych benefitów pracowniczych w Blue Media, sopockiej firmie FinTech, zajmującej się transakcjami elektronicznymi. To inwestycja która się zwraca – przekonuje Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu. - Podczas trwania projektu udało nam się zmniejszyć absencję chorobową, która jest obecnie prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy. Istotny jest też pozytywny wpływ na kondycję i samopoczucie pracowników, przekładające się na wydajność i efekty pracy.

Wg danych GUS przeciętny polski pracownik spędza na urlopie chorobowym 14 dni w roku. W przypadku Blue Media jest to 5 dni.

W programie „Złotówka za kilometr” ważny jest też aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody, szczególnie w sezonie letnim, stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Jeżdżąc na rowerze do pracy pracownicy Blue Media „zaoszczędzili” ponad 30 ton dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 125 000 kilometrów przebyli samochodami.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu. Również dlatego nasza nowa siedziba, wraz z serwerami obsługującymi nasze systemy informatyczne, będzie w całości zasilana energią wyprodukowaną przez nasz panele słoneczne – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

125 000 kilometrów w na rowerze [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej