125 000 km na rowerze w drodze do pracy!

#ekologia #złotówka za kilometr

01.12.2015
Udostępnij:

Pracownicy Blue Media pokonali dystans równy trzykrotnej długości równika

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media przejechali na rowerach w drodze do pracy 125 000 kilometrów. Tym samym zarobili 125 000 złotych – bo za każdy kilometr dostają złotówkę premii. Taka inwestycja się zwraca. W postaci lepszego samopoczucia i zaangażowania pracowników oraz niskiej absencji w pracy.

125 000 kilometrów to odległość równa dwudziestokrotnej długości Amazonki, ponad stukrotnej długości trasy wyścigu kolarskiegoTour de Pologne oraz ponad trzykrotnemu obwodowi Ziemi. Właśnie taki dystans na rowerach pokonali łącznie pracownicy grupy Blue Media biorący udział w programie „Złotówka za kilometr”. Za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu dostają złotówkę premii. W drugim roku projektu udział wzięło już 58 pracowników, czyli ponad jedna trzecia osób zatrudnionych w grupie Blue Media. Rekordzista zarobił w ten sposób już ponad 10 000 złotych.

„Złotówka za kilometr” to tylko jeden z dostępnych benefitów pracowniczych w Blue Media, sopockiej firmie FinTech, zajmującej się transakcjami elektronicznymi. To inwestycja która się zwraca – przekonuje Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu. - Podczas trwania projektu udało nam się zmniejszyć absencję chorobową, która jest obecnie prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy. Istotny jest też pozytywny wpływ na kondycję i samopoczucie pracowników, przekładające się na wydajność i efekty pracy.

Wg danych GUS przeciętny polski pracownik spędza na urlopie chorobowym 14 dni w roku. W przypadku Blue Media jest to 5 dni.

W programie „Złotówka za kilometr” ważny jest też aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody, szczególnie w sezonie letnim, stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Jeżdżąc na rowerze do pracy pracownicy Blue Media „zaoszczędzili” ponad 30 ton dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 125 000 kilometrów przebyli samochodami.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu. Również dlatego nasza nowa siedziba, wraz z serwerami obsługującymi nasze systemy informatyczne, będzie w całości zasilana energią wyprodukowaną przez nasz panele słoneczne – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

125 000 kilometrów w na rowerze [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej