125 000 km na rowerze w drodze do pracy!

#ekologia #złotówka za kilometr

01.12.2015
Udostępnij:

Pracownicy Blue Media pokonali dystans równy trzykrotnej długości równika

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media przejechali na rowerach w drodze do pracy 125 000 kilometrów. Tym samym zarobili 125 000 złotych – bo za każdy kilometr dostają złotówkę premii. Taka inwestycja się zwraca. W postaci lepszego samopoczucia i zaangażowania pracowników oraz niskiej absencji w pracy.

125 000 kilometrów to odległość równa dwudziestokrotnej długości Amazonki, ponad stukrotnej długości trasy wyścigu kolarskiegoTour de Pologne oraz ponad trzykrotnemu obwodowi Ziemi. Właśnie taki dystans na rowerach pokonali łącznie pracownicy grupy Blue Media biorący udział w programie „Złotówka za kilometr”. Za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu dostają złotówkę premii. W drugim roku projektu udział wzięło już 58 pracowników, czyli ponad jedna trzecia osób zatrudnionych w grupie Blue Media. Rekordzista zarobił w ten sposób już ponad 10 000 złotych.

„Złotówka za kilometr” to tylko jeden z dostępnych benefitów pracowniczych w Blue Media, sopockiej firmie FinTech, zajmującej się transakcjami elektronicznymi. To inwestycja która się zwraca – przekonuje Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu. - Podczas trwania projektu udało nam się zmniejszyć absencję chorobową, która jest obecnie prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy. Istotny jest też pozytywny wpływ na kondycję i samopoczucie pracowników, przekładające się na wydajność i efekty pracy.

Wg danych GUS przeciętny polski pracownik spędza na urlopie chorobowym 14 dni w roku. W przypadku Blue Media jest to 5 dni.

W programie „Złotówka za kilometr” ważny jest też aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody, szczególnie w sezonie letnim, stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Jeżdżąc na rowerze do pracy pracownicy Blue Media „zaoszczędzili” ponad 30 ton dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 125 000 kilometrów przebyli samochodami.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu. Również dlatego nasza nowa siedziba, wraz z serwerami obsługującymi nasze systemy informatyczne, będzie w całości zasilana energią wyprodukowaną przez nasz panele słoneczne – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

125 000 kilometrów w na rowerze [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej