Docplanner i Autopay cyfryzują usługi medyczne w Europie

29.07.2025
Udostępnij:

Autopay i Docplanner rozszerzają strategiczną współpracę - po udanym wdrożeniu systemu płatności online na platformie ZnanyLekarz w Polsce, czas na integrację usług na rynku włoskim i hiszpańskim. Lekarze i pacjenci zyskują większą wygodę, a cały proces umawiania i opłacania wizyt staje się jeszcze bardziej intuicyjny i bezpieczny.

Autopay, czołowa polska spółka technologiczno-finansowa, rozszerza zakres współpracy z Grupą Docplanner, wiodącą na świecie platformą, która łączy lekarzy i pacjentów. Dzięki wdrożeniu rozwiązań weryfikacyjnych i płatniczych Autopay we włoskim portalu MioDottore i hiszpańskim Doctoralia, możliwy jest jeszcze sprawniejszy proces rejestracji i onboardingu lekarzy, a także realizacja lokalnych procedur KYC (Know Your Customer) oraz AML (Anti-Money Laundering). Lekarz, który zakończył proces pozytywnej weryfikacji zyskuje dostęp do płatności online, a pacjent ma możliwość opłacenia wizyty już w momencie jej umawiania. Rozwiązania Autopay gwarantują większą wygodę dla obu stron i zmniejszają ryzyko nieodwołanych wizyt.

- Rozszerzenie współpracy Autopay i DocPlanner na rynki europejskie to dowód dużego zaufania i bardzo dobrej współpracy. Cieszę się, że dzięki naszym rozwiązaniom pomagamy usuwać bariery pomiędzy lekarzami i pacjentami, dodatkowo zapewniamy też szybkość i wygodę w umawianiu wizyt. Poprzez MioDottore i Doctoralia z usług Autopay korzysta już kilkaset lekarek i lekarzy. Widzimy ogromny potencjał dalszego rozwoju w tym obszarze. Szacujemy, że docelowo naszych rozwiązań używać może łącznie nawet kilkadziesiąt tysięcy lekarzy i specjalistów z tych krajów, realizujących w sumie setki tysięcy wizyt pacjentów - - wskazuje Wojciech Murawski, co-CEO Autopay.

- W Doctoralia wierzymy, że innowacje mają sens tylko wtedy, gdy realnie poprawiają jakość życia ludzi. Wdrożenie systemu płatności Autopay to kolejny ważny krok w kierunku w pełni cyfrowego, wygodnego i efektywnego doświadczenia medycznego. Naszym celem jest maksymalne uproszczenie zarządzania wizytami, zarówno dla pacjentów, jak i specjalistów - wyjaśnia Carlos Villaverde, CEO w Doctoralia España.. - Automatyczny system płatności ogranicza zadania administracyjne i przyspiesza realizację płatności, eliminując zbędne bariery i pozwalając specjalistom skupić się na tym, co najważniejsze: opiece nad pacjentami.

Kolejny etap współpracy


Pierwszy etap współpracy między Autopay i DocPlanner rozpoczął się w lipcu 2024 roku, gdy z sukcesem wdrożono płatności online dla pacjentów i lekarzy na platformie ZnanyLekarz w Polsce. Aktualnie Autopay przetwarza już tysiące transakcji we Włoszech (MioDottore) i Hiszpanii (Doctoralia). To jednak nie koniec, ponieważ w następnym kroku planowane są działania na kolejnym rynku europejskim.



- Nasza współpraca z DocPlanner to nie tylko większy komfort dla osób rezerwujących wizytę, ale także odpowiedź na jedno z największych wyzwań na rynku usług medycznych, czyli niestawianie się pacjentów na wizyty. Dzięki modelowi prepaid Autopay lekarze zyskują gwarancję rezerwacji i bezpieczeństwo finansowe, a pacjenci wygodę i pewność obsługi. To rozwiązanie realnie wspiera cyfryzację usług medycznych w Europie i upraszcza dostęp do opieki zdrowotnej przy użyciu nowoczesnych narzędzi płatniczych - mówi Marcin Szczur, Head of International Partnership, Autopay.

Cyfryzacja wspiera usługi medyczne


Rezerwacje online stają się naturalnym wyborem w trakcie umawiania wizyt. W tym przypadku nie ma konieczności stania w kolejce czy oczekiwania na połączenie. Skalę zainteresowania widać również po tym, w jakim tempie rozwija się rynek. Według Market Research Future, globalny segment oprogramowania do planowania spotkań rośnie w dwucyfrowym tempie w skali roku i w ciągu 9 lat osiągnie wartość 42 mld dolarów.

Cyfryzacja usług medycznych jest realizowana na wielu poziomach. Według najnowszego badania Autopay “Finanse Polek i Polaków 2025”, większości Polek i Polaków zdarzyło się skorzystać z usług zdalnych. Z porad lekarskich w ten sposób skorzystała ponad jedna czwarta badanych. Częściej z takiej możliwości korzystają kobiety, osoby młodsze i mieszkańcy dużych miast.


Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 12 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej