Docplanner i Autopay cyfryzują usługi medyczne w Europie

29.07.2025
Udostępnij:

Autopay i Docplanner rozszerzają strategiczną współpracę - po udanym wdrożeniu systemu płatności online na platformie ZnanyLekarz w Polsce, czas na integrację usług na rynku włoskim i hiszpańskim. Lekarze i pacjenci zyskują większą wygodę, a cały proces umawiania i opłacania wizyt staje się jeszcze bardziej intuicyjny i bezpieczny.

Autopay, czołowa polska spółka technologiczno-finansowa, rozszerza zakres współpracy z Grupą Docplanner, wiodącą na świecie platformą, która łączy lekarzy i pacjentów. Dzięki wdrożeniu rozwiązań weryfikacyjnych i płatniczych Autopay we włoskim portalu MioDottore i hiszpańskim Doctoralia, możliwy jest jeszcze sprawniejszy proces rejestracji i onboardingu lekarzy, a także realizacja lokalnych procedur KYC (Know Your Customer) oraz AML (Anti-Money Laundering). Lekarz, który zakończył proces pozytywnej weryfikacji zyskuje dostęp do płatności online, a pacjent ma możliwość opłacenia wizyty już w momencie jej umawiania. Rozwiązania Autopay gwarantują większą wygodę dla obu stron i zmniejszają ryzyko nieodwołanych wizyt.

- Rozszerzenie współpracy Autopay i DocPlanner na rynki europejskie to dowód dużego zaufania i bardzo dobrej współpracy. Cieszę się, że dzięki naszym rozwiązaniom pomagamy usuwać bariery pomiędzy lekarzami i pacjentami, dodatkowo zapewniamy też szybkość i wygodę w umawianiu wizyt. Poprzez MioDottore i Doctoralia z usług Autopay korzysta już kilkaset lekarek i lekarzy. Widzimy ogromny potencjał dalszego rozwoju w tym obszarze. Szacujemy, że docelowo naszych rozwiązań używać może łącznie nawet kilkadziesiąt tysięcy lekarzy i specjalistów z tych krajów, realizujących w sumie setki tysięcy wizyt pacjentów - - wskazuje Wojciech Murawski, co-CEO Autopay.

- W Doctoralia wierzymy, że innowacje mają sens tylko wtedy, gdy realnie poprawiają jakość życia ludzi. Wdrożenie systemu płatności Autopay to kolejny ważny krok w kierunku w pełni cyfrowego, wygodnego i efektywnego doświadczenia medycznego. Naszym celem jest maksymalne uproszczenie zarządzania wizytami, zarówno dla pacjentów, jak i specjalistów - wyjaśnia Carlos Villaverde, CEO w Doctoralia España.. - Automatyczny system płatności ogranicza zadania administracyjne i przyspiesza realizację płatności, eliminując zbędne bariery i pozwalając specjalistom skupić się na tym, co najważniejsze: opiece nad pacjentami.

Kolejny etap współpracy


Pierwszy etap współpracy między Autopay i DocPlanner rozpoczął się w lipcu 2024 roku, gdy z sukcesem wdrożono płatności online dla pacjentów i lekarzy na platformie ZnanyLekarz w Polsce. Aktualnie Autopay przetwarza już tysiące transakcji we Włoszech (MioDottore) i Hiszpanii (Doctoralia). To jednak nie koniec, ponieważ w następnym kroku planowane są działania na kolejnym rynku europejskim.



- Nasza współpraca z DocPlanner to nie tylko większy komfort dla osób rezerwujących wizytę, ale także odpowiedź na jedno z największych wyzwań na rynku usług medycznych, czyli niestawianie się pacjentów na wizyty. Dzięki modelowi prepaid Autopay lekarze zyskują gwarancję rezerwacji i bezpieczeństwo finansowe, a pacjenci wygodę i pewność obsługi. To rozwiązanie realnie wspiera cyfryzację usług medycznych w Europie i upraszcza dostęp do opieki zdrowotnej przy użyciu nowoczesnych narzędzi płatniczych - mówi Marcin Szczur, Head of International Partnership, Autopay.

Cyfryzacja wspiera usługi medyczne


Rezerwacje online stają się naturalnym wyborem w trakcie umawiania wizyt. W tym przypadku nie ma konieczności stania w kolejce czy oczekiwania na połączenie. Skalę zainteresowania widać również po tym, w jakim tempie rozwija się rynek. Według Market Research Future, globalny segment oprogramowania do planowania spotkań rośnie w dwucyfrowym tempie w skali roku i w ciągu 9 lat osiągnie wartość 42 mld dolarów.

Cyfryzacja usług medycznych jest realizowana na wielu poziomach. Według najnowszego badania Autopay “Finanse Polek i Polaków 2025”, większości Polek i Polaków zdarzyło się skorzystać z usług zdalnych. Z porad lekarskich w ten sposób skorzystała ponad jedna czwarta badanych. Częściej z takiej możliwości korzystają kobiety, osoby młodsze i mieszkańcy dużych miast.


Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 12 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Oszczędności i brak długów - a nie luksusy - stają się dla młodych symbolami sukcesu finansowego

Wyznacznikiem sukcesu finansowego dla ponad 2/3 Polek i Polaków w wieku 18-34 lat jest posiadanie oszczędności - wynika z nowego raportu Autopay

31.07.2025 Czytaj więcej