Autopay rozwiązaniem na korki w długie weekendy

#Autopay #płatności automatyczne #autostrady #Autopay Mobility

30.10.2019
Udostępnij:

Z Autopay, aplikacji umożliwiającej automatyczne płatności za przejazd autostradą, korzysta już ponad 170 tys. osób. Najchętniej w piątki i niedzielę oraz w okresach wzmożonego ruchu, jakim są m.in. święta i długie weekendy. Dzięki Autopay nie czeka się w kolejce po odbiór biletu i pobór opłaty, a tym samym zyskuje się kilka-kilkanaście minut na trasie.

W okresie długich weekendów - takich jak te zbliżające się w listopadzie - korki przy punktach poboru opłat na autostradzie bywają uciążliwe dla kierowców. Dzięki korzystaniu z Autopay i specjalnych bramek na autostradach przeznaczonych dla użytkowników aplikacji czas podróży może skrócić się o kilka-kilkanaście minut.

Na autostradzie A1 prowadzącej nad polskie morze średnio 10-15 proc. transakcji dziennie opłacanych jest za pośrednictwem Autopay i systemu AmberGO. Z kolei na autostradzie A4 na odcinku Kraków-Katowice - już 5 proc. przejazdów realizowanych jest z wykorzystaniem automatycznych płatności.

Aplikacja Autopay, opracowana przez spółkę Blue Media we współpracy z koncesjonariuszami autostrad: spółką GTC oraz Stalexport, umożliwia automatyczne płatności za przejazd płatnymi odcinkami autostrad. Od początku działania Autopay, za jej pośrednictwem zrealizowano łącznie ponad 900 tys. przejazdów na płatnych odcinkach dwóch polskich autostrad.

Od lata 2019 r. system Autopay działa na wszystkich miejscach poboru opłat na AmberOne Autostradzie A1 od Gdańska do Torunia w obu kierunkach oraz na Autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków. Na 2020 r. planowane jest włączenie systemu Autopay na kolejnych odcinkach polskich autostrad.

Jak działa Autopay?

Aby przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, należy zainstalować w telefonie bezpłatną aplikację Autopay. Następnie użytkownik powinien założyć w niej swoje konto i dodać swój pojazd (markę i nr rejestracyjny) oraz kartę płatniczą (debetową lub kredytową), z której środki za przejazd będą pobierane automatycznie. Podczas podróży nie trzeba uruchamiać aplikacji, ani nawet mieć przy sobie telefonu, na który została pobrana aplikacja. Dzięki kamerom przy bramce system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban (tzw. videotolling). Opłata pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej