Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

03.04.2025
Udostępnij:

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay. Jest to jedno z pierwszych wdrożeń tego rozwiązania w Polsce, które pozwala sfinalizować transakcję kartą szybciej i bardziej wygodnie niż do tej pory.

Visa Click to Pay powstał w celu przeniesienia wygody płatności zbliżeniowych do przestrzeni internetowej. Klienci korzystający z bramki płatniczej Autopay podczas zakupów w sieci mogą teraz płacić w sklepach internetowych z Visa Click to Pay, bez konieczności ręcznego uzupełniania danych z karty za każdym razem, gdy robią zakupy. Wystarczy wprowadzić je tylko raz podczas płatności - w ten prosty sposób założymy konto Click to Pay i będziemy mogli płacić jednym kliknięciem. Transakcji można dokonać na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu - smartfonie, komputerze czy tablecie. Rozwiązanie jest branżowym standardem płatności, który upraszcza proces zakupowy.

- Wdrażając Visa Click to Pay na platformie Autopay wprowadzamy nową jakość w płatnościach kartowych. Finalizacja transakcji jest wygodniejsza i szybsza, co wpływa także pozytywnie na poziom bezpieczeństwa i zwiększa konwersję w e-sklepach. Płacenie kartą bez konieczności każdorazowego wpisywania jej numeru i dodatkowych danych transakcyjnych jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcą płacić sprawnie i bez przeszkód. Według najnowszego badania Autopay “Finanse w czasach niepewności” - kartą za zakupy w sieci płaci 37 proc. osób - mówi Wojciech Murawski, co-CEO Autopay.

- Visa Click to Pay to prostsze i bardziej bezpieczne płatności kartami online. Wykorzystanie tokenizacji sprawia, że zakupy w internecie są wygodniejsze dla konsumentów w wielu krajach na świecie. Według danych VisaNet z Europy, Visa Click to Pay może umożliwić zwiększenie sprzedaży nawet o 4 proc., co w przypadku małych i średnich firm z sektora e-commerce w Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej może przekładać się na 51 miliardów euro więcej przychodów rocznie. Sklepy i firmy, które oferują różne metody płatności, pozostaną konkurencyjne na coraz bardziej cyfrowym rynku. Zapewniając konsumentom wygodniejsze, bezpieczniejsze i efektywniejsze płatności, przedsiębiorstwa o różnej wielkości mogą korzystać z tych rozwiązań, aby nadążyć za potrzebami klientów i zmianami w sektorze płatnościmówi Dorota Marciniak, dyrektora zespołu rozwoju akceptacji w Polsce, Visa.

Visa Click to Pay opiera się na rozwiązaniach zwiększających bezpieczeństwo, takich jak tokenizacja. To technologia, która zastępuje wrażliwe dane płatnicze zaszyfrowanym kluczem, tworząc łatwiejsze, szybsze i bardziej bezpieczne doświadczenia płatnicze online na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Tokenizacja niezmiennie pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi pomagających zapobiegać oszustwom w sieci, a według danych Visa jej zastosowanie może zwiększyć wskaźnik autoryzacji transakcji nawet o 4 proc. oraz ograniczyć liczbę przypadków oszustw o 30 proc.

Ikona Click to Pay jest znakiem towarowym należącym do EMVCo, LLC i używanym za jej zgodą.

VISA i VISA SIGNATURE są zarejestrowanymi znakami towarowymi Visa International Service Association i są używane na podstawie licencji.


Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa. Z rozwiązań Autopay korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do siedmiu krajów europejskich.

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay umożliwia zakup winiet przez aplikację HERE WeGo

Kierowcy korzystający w trakcie podróży z nawigacji HERE WeGo mogą w szybki i łatwy sposób zakupić winiety na przejazdy w siedmiu krajach, dzięki wdrożeniu rozwiązania Autopay.

19.03.2025 Czytaj więcej