Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów

17.06.2025
Udostępnij:

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie nie tylko ułatwia nabywanie winiet cyfrowych, ale także czyni podróże bardziej komfortowymi, eliminując konieczność czekania w kolejkach po fizyczne winiety. Zakup e-winiety jest automatycznie weryfikowany przez kamery rozpoznające tablice rejestracyjne.

Zakup natychmiastowy bezpośrednio z pojazdu na terenie Europy

Mercedes-Benz jest pierwszym OEM (producentem oryginalnego wyposażenia), który wprowadza cyfrowy zakup e-winiet do samochodów. Klienci Mercedes-Benz mogą kupować i płacić za e-winiety bezpośrednio z pojazdu - w sposób płynny i wygodny. Zakupy e-winiet oparte są na rozwiązaniu Autopay.

Aby zakupić e-winietę bezpośrednio z pojazdu, należy otworzyć Mercedes-Benz Store w systemie multimedialnym pojazdu. Następnie w sekcji „e-winiety” należy wybrać kraj, dla którego chce się kupić e-winietę oraz liczbę dni ważności. W tym miejscu można również dodać numer rejestracyjny, chyba że został on już wcześniej dodany do systemu. Następnie wystarczy potwierdzić płatność za pomocą uwierzytelniania dwuetapowego przy użyciu czytnika linii papilarnych w pojeździe lub swojego smartfona. Kwotą do zapłaty zostanie obciążona karta debetowa lub kredytowa (Visa lub Mastercard) wskazana w profilu użytkownika. Dane karty płatniczej, po ich dodaniu, są bezpiecznie zapisane w profilu użytkownika, co oznacza, że nie trzeba ich wprowadzać przy każdej transakcji. Rozwiązanie jest obecnie dostępne dla kierowców w Niemczech, ale wkrótce będzie rozszerzone na inne kraje europejskie.

Zakupione e-winiety zostaną wysłane do klienta e-mailem i będą dostępne w systemie multimedialnym pojazdu. Dostępność wyposażenia, funkcji, cech i usług przedstawionych zależy od modelu pojazdu, indywidualnej konfiguracji oraz lokalnego rynku. Treści na wyświetlaczu mogą różnić się w zależności od serii.

- Autopay dostarcza technologię API dla Mercedes-Benz łączącą komfort i automatyzację, tym samym poprawiając doświadczenie kierowców - mówi Konrad Kucharski, członek zarządu Autopay Mobility i współzałożyciel Autopay.

Autopay rozszerza swoją działalność poza Polskę

Rozwiązanie to stanowi kolejny przykład współpracy Autopay z wiodącą firmą w swojej branży.

- Partnerstwo z Mercedes-Benz to ważny etap na naszej drodze do budowania silnej, europejskiej marki technologicznej o globalnym zasięgu. Już dziś ułatwiamy podróżowanie po Europie, a w najbliższym czasie uruchomimy biura w Brazylii i Singapurze, by rozwijać się na rynkach Ameryki Południowej i Azji. Jesteśmy też obecni na Bliskim Wschodzie - komentuje Andrzej Antoń, CEO i współzałożyciel Autopay.

Z rozwiązań firmy korzysta już ponad 10 mln osób miesięcznie i ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online. Firma wspiera skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję.


O Autopay

Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 10 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej