Autopay otrzymał nagrodę specjalną Złoty Bankier 2020 w kategorii Innowacja fintech. Kapituła nagrodziła ex aequo Bank Millennium za wdrożenie rozwiązania Autopay w swojej aplikacji bankowej.
W tegorocznej edycji konkursu Złoty Bankier po raz drugi przyznano nagrodę za najlepszą innowację technologiczną wdrożoną w szeroko pojętym sektorze finansowym (FinTech) w okresie luty 2019 - luty 2020. Kapituła złożona z ekspertów Bankier.pl, PRNews.pl, Pulsu Biznesu, Obserwatorium.biz i autorytetów rynkowych oceniała projekty pod kątem ich innowacyjności, impaktu rynkowego i potencjału rozwojowego.
W tym roku nagroda Złoty Bankier 2020 powędrowała do Autopay, systemu do szybkich i automatycznych płatności, stworzonego przez sopocką spółkę technologiczno-finansową Blue Media.
Rozwiązanie Autopay umożliwia przejechanie płatnymi odcinkami autostrad A1 i A4 praktycznie bez zatrzymywania się przy punktach poboru opłat. Wystarczy na stronie autopay.pl lub w aplikacji Autopay założyć swoje konto, dodać swój pojazd (markę i nr rejestracyjny) oraz źródło płatności (karta debetowa lub kredytowa, karta Revolut, numer telefonu w sieci Play), z której środki za przejazd zostaną pobrane automatycznie. Podczas podróży nie trzeba uruchamiać aplikacji, ani nawet mieć przy sobie telefonu, na który została pobrana aplikacja. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę rejestracyjną i automatycznie podnoszą szlaban (tzw. videotolling). Opłata za przejazd pobierana jest po zakończonym przejeździe.
Rozwiązanie mobilne Autopay jest na tyle uniwersalne, że zostało wdrożone latem 2019 r. w Banku Millennium jako integralna część aplikacji mobilnej tego banku.
- Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności za autostrady spotkało się nie tylko z pozytywnym odbiorem ponad 300 tysięcy użytkowników, na co dzień korzystających z Autopay, ale też zostało docenione przez ekspertów branży finansowej. Podwójnie się cieszymy, bo Kapituła doceniła nie tylko Autopay, ale także wdrożenie naszego rozwiązania w aplikacji mobilnej Banku Millennium. To, co można kupić czy załatwić z poziomu bankowości elektronicznej i mobilnej, wykracza poza produkty finansowe i komunikację z administracją publiczną. Jako Blue Media od lat umożliwiamy bankom udostępnianie dodatkowych usług klientom na poziomie bankowości elektronicznej. Wierzymy, że jest jeszcze wiele usług, które ekosystem “banki+fintechy” może stworzyć i dostarczyć na rynek. Chcemy mieć w tym procesie znaczący udział - mówi Miłosz Kurzawski, CEO Autopay.
- Jesteśmy dumni z wygranej. Nasza bankowość mobilna ma ułatwiać codzienne życie klientów, a usługa Autopay świetnie się w te założenia wpisuje. Została bardzo dobrze przyjęta przez użytkowników naszej aplikacji. Mamy nadzieję, że wraz z kolejnym sezonem, grono zwolenników tej wygodnej i bezpiecznej formy płatności za autostrady będzie rosło. Życzymy szerokiej drogi! - mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.