Blue Media krajową instytucją płatniczą

#Blue Media #KIP #Krajowa Instytucja Płatnicza

01.10.2013
Udostępnij:

Komisja Nadzoru Finansowego zezwoliła firmie Blue Media na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej.

Blue Media otrzymała status krajowej instytucji płatniczej dzięki temu, że spełnia szereg warunków koniecznych do uzyskania zgody KNF. Spółka zapewnia m.in. odpowiednie warunki kapitałowe, mechanizmy bezpieczeństwa wewnętrznego oraz stabilną sytuację finansową. - Nowe obowiązki nakładane przez ustawę o usługach płatniczych sprawią, że na rynku pozostaną tylko firmy o najlepszej kondycji finansowej, dające gwarancję pełnego bezpieczeństwa świadczonych usług płatniczych - komentuje Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający Blue Media.

Ustawa o usługach płatniczych na podstawie, której Blue Media uzyskała zezwolenie, daje też instytucjom płatniczym nowe uprawnienia, m.in. możliwość prowadzenia rachunków płatniczych oraz udzielania tzw. kredytu płatniczego. Daje to zupełnie nowe możliwości rozwoju innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez Blue Media.

- Staramy się na tym mocno regulowanym rynku potwierdzić naszą pozycję zaufanego partnera, w szczególności w relacjach z bankami. Blue Media oprócz statusu krajowej instytucji płatniczej posiada także zgodę NBP na prowadzenie systemu płatności. To połączenie pozwala nam oferować nowoczesne i bezpieczne usługi finansowe - zapewnia S. Ptak.

Blue Media otrzymała zezwolenie podczas 194. posiedzenia KNF 1 października 2013 r.

Przeczytaj także:

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej