Blue Media krajową instytucją płatniczą

#Blue Media #KIP #Krajowa Instytucja Płatnicza

01.10.2013
Udostępnij:

Komisja Nadzoru Finansowego zezwoliła firmie Blue Media na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej.

Blue Media otrzymała status krajowej instytucji płatniczej dzięki temu, że spełnia szereg warunków koniecznych do uzyskania zgody KNF. Spółka zapewnia m.in. odpowiednie warunki kapitałowe, mechanizmy bezpieczeństwa wewnętrznego oraz stabilną sytuację finansową. - Nowe obowiązki nakładane przez ustawę o usługach płatniczych sprawią, że na rynku pozostaną tylko firmy o najlepszej kondycji finansowej, dające gwarancję pełnego bezpieczeństwa świadczonych usług płatniczych - komentuje Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający Blue Media.

Ustawa o usługach płatniczych na podstawie, której Blue Media uzyskała zezwolenie, daje też instytucjom płatniczym nowe uprawnienia, m.in. możliwość prowadzenia rachunków płatniczych oraz udzielania tzw. kredytu płatniczego. Daje to zupełnie nowe możliwości rozwoju innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez Blue Media.

- Staramy się na tym mocno regulowanym rynku potwierdzić naszą pozycję zaufanego partnera, w szczególności w relacjach z bankami. Blue Media oprócz statusu krajowej instytucji płatniczej posiada także zgodę NBP na prowadzenie systemu płatności. To połączenie pozwala nam oferować nowoczesne i bezpieczne usługi finansowe - zapewnia S. Ptak.

Blue Media otrzymała zezwolenie podczas 194. posiedzenia KNF 1 października 2013 r.

Przeczytaj także:

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2

Od 15 stycznia 2025 roku kierowcy będą mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem.

08.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

Autopay, lider polskiego rynku płatniczego, został pierwszym partnerem Fundacji Polska Bezgotówkowa w programie skierowanym do branży e-commerce.

19.12.2024 Czytaj więcej