Blue Media krajową instytucją płatniczą

#Blue Media #KIP #Krajowa Instytucja Płatnicza

01.10.2013
Udostępnij:

Komisja Nadzoru Finansowego zezwoliła firmie Blue Media na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej.

Blue Media otrzymała status krajowej instytucji płatniczej dzięki temu, że spełnia szereg warunków koniecznych do uzyskania zgody KNF. Spółka zapewnia m.in. odpowiednie warunki kapitałowe, mechanizmy bezpieczeństwa wewnętrznego oraz stabilną sytuację finansową. - Nowe obowiązki nakładane przez ustawę o usługach płatniczych sprawią, że na rynku pozostaną tylko firmy o najlepszej kondycji finansowej, dające gwarancję pełnego bezpieczeństwa świadczonych usług płatniczych - komentuje Sebastian Ptak, dyrektor zarządzający Blue Media.

Ustawa o usługach płatniczych na podstawie, której Blue Media uzyskała zezwolenie, daje też instytucjom płatniczym nowe uprawnienia, m.in. możliwość prowadzenia rachunków płatniczych oraz udzielania tzw. kredytu płatniczego. Daje to zupełnie nowe możliwości rozwoju innowacyjnych usług finansowych oferowanych przez Blue Media.

- Staramy się na tym mocno regulowanym rynku potwierdzić naszą pozycję zaufanego partnera, w szczególności w relacjach z bankami. Blue Media oprócz statusu krajowej instytucji płatniczej posiada także zgodę NBP na prowadzenie systemu płatności. To połączenie pozwala nam oferować nowoczesne i bezpieczne usługi finansowe - zapewnia S. Ptak.

Blue Media otrzymała zezwolenie podczas 194. posiedzenia KNF 1 października 2013 r.

Przeczytaj także:

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Oszczędności i brak długów - a nie luksusy - stają się dla młodych symbolami sukcesu finansowego

Wyznacznikiem sukcesu finansowego dla ponad 2/3 Polek i Polaków w wieku 18-34 lat jest posiadanie oszczędności - wynika z nowego raportu Autopay

31.07.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Docplanner i Autopay cyfryzują usługi medyczne w Europie

Autopay i Docplanner rozszerzają strategiczną współpracę - po udanym wdrożeniu systemu płatności online na platformie ZnanyLekarz w Polsce, czas na integrację usług na rynku włoskim i hiszpańskim

29.07.2025 Czytaj więcej