3 czerwca, w Sopocie, już po raz drugi odbędzie się wyjątkowy spacer łączący mentorki i mentorów ze świata korporacji, biznesu, nauki i kultury z mentees - kobietami planującymi i rozwijającymi swoją ścieżkę kariery. Ten wyjątkowy, symboliczny spacer, będzie okazją do wymiany doświadczeń i inspiracją do podjęcia zmian - zarówno na płaszczyźnie zawodowej, jak i osobistej.
Organizatorem Global Mentoring Walk jest fundacja Vital Voices, wspierająca rozwój talentów i kompetencji przywódczych kobiet na całym świecie. Polska edycja wydarzenia od lat odbywa się pod hasłem „Walk the Change”, a sama formuła opiera się na dialogu pomiędzy mentorkami a mentees, na dyskusji dotyczącej wyzwań zawodowych, na dzieleniu się doświadczeniami.
Zarówno dla mnie osobiście, jak i dla naszej firmy rzeczą naturalną jest wspieranie kobiet w ich rozwoju zawodowym. Ta idea od lat jest częścią naszego firmowego DNA i przekłada się na wiele inicjatyw, które wzmacniają potencjał pracujących u nas liderek - mówi Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media (wkrótce Autopay) - Global Mentoring Walk to okazja, by podzielić się naszym doświadczeniem, zainspirować do działania i rozwoju. Jesteśmy w pełni świadomi wyzwań, z jakimi się mierzą liderki, a także jak istotne może być wsparcie otrzymane we właściwym momencie - dodaje.
W tym roku spotkania w ramach Global Mentoring Walk odbyły się już w Warszawie i Krakowie. 3 czerwca do tego grona dołączy Trójmiasto. To mapa przystanków Vital Voices Poland i wydarzenia zrzeszającego mentorki, mentorów i mentees.
To już druga edycja Global Mentoring Walk w Trójmieście. Cieszę się, że wracamy, bo tego typu inicjatywy są ważne, szczególnie w obecnych, burzliwych czasach wymagających realnego przywództwa, również w wersji 'female'. Zakwalifikowane do Global Mentoring Walk osoby poznają się dopiero w dniu wydarzenia. Mimo to, podczas sesji mentoringowej mentee otrzymuje od swojego mentora wsparcie, wiedzę, know-how i olbrzymią dawkę motywacji do zmian czy podejmowania kolejnych wyzwań. Dyskutują na temat planów i oczekiwań zawodowych, dzielą się doświadczeniami, budując relację, która często nabiera charakteru długofalowego. Tak rodzą się kolejne talenty z ambicjami i możliwościami tworzenia lepszego, zdywersyfikowanego świata - mówi Ela Raczkowska, CEO Vital Voices Poland.
Partnerzy wspierający 2. edycję Global Mentoring Walk w Sopocie: Blue Media (wkrótce Autopay), Deloitte, State Street.
Partnerzy medialni: Newsweek Polska, Forbes Women Polska, Wysokie Obcasy, Business Insider Polska, Onet
O Blue Media:
Blue Media (wkrótce Autopay) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Misją nowej marki parasolowej Autopay (w którą zmienia się Blue Media) będzie dostarczenie wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami. Odnalezienie nowego poziomu wygody, intuicyjności, automatyzacji. Miesięcznie z usług firmy korzysta 10 milionów klientów i klientek, a rozwiązania i produkty Autopay wybrało już 35 tysięcy firm w Polsce.
W ciągu niemal 25 lat działalności spółka stała się jedną z największych firm technologicznych świadczących usługi dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego i ecommerce w Polsce. Tworzy produkty i usługi, które ułatwiają i przyspieszają wykonywanie codziennych spraw, takich jak: płacenie rachunków, doładowanie telefonu, wykonanie ekspresowego przelewu, zakupy przez internet, czy automatyczne płatności za autostrady.
Docelowo pod parasolową marką Autopay będą działać również inne spółki, np. Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.
O Vital Voices Polska
Vital Voices Chapter Poland reprezentuje międzynarodową organizację Vital Voices Global Partnership, którą w 1997 r. założyły Hillary Clinton i Madeleine Albright. Ówczesna Pierwsza Dama Ameryki i była Sekretarz Stanu chciały wspierać kobiety w imię zasady, że „prawa człowieka to prawa kobiet, a prawa kobiet to prawa człowieka”. Vital Voices Polska od 2010 r. wypełnia tę misję poprzez szerzenie idei mentoringu i organizację spotkań kobiet, które chcą osiągnąć więcej (Mentees) z osobami, które już osiągnęły wiele i dzielą się swoim doświadczeniem (Mentorzy).