Blue Media produkuje energię

#ekologia #energia słoneczna

17.01.2017
Udostępnij:

Blue Media, dzięki ogniwom słonecznym działającym w sopockiej siedzibie spółki, jest całkowicie samowystarczalna energetycznie w słoneczne dni. Łącznie w ubiegłym roku w ten sposób firma wyprodukowała ponad 21 megawatogodzin energii elektrycznej.

Światowi giganci rynku IT stawiają na odnawialne źródła energii. Wszystkie oddziały Google w 2015 r. zużyły niemal tyle energii co całe San Francisco. Koncern zapowiada, że w tym roku zakupi energię odnawialną w ilości wystarczającej do pokrycia wszystkich potrzeb przedsiębiorstwa.

Potrzebę większego wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych rozumie też polska firma technologiczna Blue Media, w której część energii już teraz jest produkowana przez panele słoneczne. Na tarasach siedziby Blue Media, mieszczącej się w sopockim Domu Zdrojowym, funkcjonują dwa takie ogniwa.

W ubiegłym roku panele słoneczne Blue Media wyprodukowały łącznie ponad 21 MWh energii elektrycznej. Dla porównania, ogrzewanie, oświetlenie, zasilanie centrum danych i praca wszystkich urządzeń elektrycznych w siedzibie firmy pochłonęły w listopadzie 2016 r. 20 MWh. – To oznacza, że dzięki panelom słonecznym firma jest samowystarczalna w słoneczne dni i może korzystać wyłącznie z samodzielnie produkowanej energii ze źródeł odnawialnych – mówi Agnieszka Fabianowicz z Blue Media.

Zasilanie serwerowni z ogniw fotowoltaicznych to również zabezpieczenie na wypadek przerwy w dostawie prądu, grożącej niedostępnością usług świadczonych przez Blue Media. – Dzięki systemom zasilania gwarantowanego w naszej serwerowni, w połączeniu z niewyczerpanym źródłem energii, jakim jest energia słoneczna, możemy zapewnić poziom dostępności usług na najwyższym poziomie, niezbędnym w sektorze usług finansowych – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej