Blue Media produkuje energię

#ekologia #energia słoneczna

17.01.2017
Udostępnij:

Blue Media, dzięki ogniwom słonecznym działającym w sopockiej siedzibie spółki, jest całkowicie samowystarczalna energetycznie w słoneczne dni. Łącznie w ubiegłym roku w ten sposób firma wyprodukowała ponad 21 megawatogodzin energii elektrycznej.

Światowi giganci rynku IT stawiają na odnawialne źródła energii. Wszystkie oddziały Google w 2015 r. zużyły niemal tyle energii co całe San Francisco. Koncern zapowiada, że w tym roku zakupi energię odnawialną w ilości wystarczającej do pokrycia wszystkich potrzeb przedsiębiorstwa.

Potrzebę większego wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych rozumie też polska firma technologiczna Blue Media, w której część energii już teraz jest produkowana przez panele słoneczne. Na tarasach siedziby Blue Media, mieszczącej się w sopockim Domu Zdrojowym, funkcjonują dwa takie ogniwa.

W ubiegłym roku panele słoneczne Blue Media wyprodukowały łącznie ponad 21 MWh energii elektrycznej. Dla porównania, ogrzewanie, oświetlenie, zasilanie centrum danych i praca wszystkich urządzeń elektrycznych w siedzibie firmy pochłonęły w listopadzie 2016 r. 20 MWh. – To oznacza, że dzięki panelom słonecznym firma jest samowystarczalna w słoneczne dni i może korzystać wyłącznie z samodzielnie produkowanej energii ze źródeł odnawialnych – mówi Agnieszka Fabianowicz z Blue Media.

Zasilanie serwerowni z ogniw fotowoltaicznych to również zabezpieczenie na wypadek przerwy w dostawie prądu, grożącej niedostępnością usług świadczonych przez Blue Media. – Dzięki systemom zasilania gwarantowanego w naszej serwerowni, w połączeniu z niewyczerpanym źródłem energii, jakim jest energia słoneczna, możemy zapewnić poziom dostępności usług na najwyższym poziomie, niezbędnym w sektorze usług finansowych – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2

Od 15 stycznia 2025 roku kierowcy będą mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem.

08.01.2025 Czytaj więcej