Blue Media rozpoczyna współpracę z PZU

#płatności online #płatności cykliczne #PZU #ubezpieczenia

29.11.2022
Udostępnij:

Rynek usług ubezpieczeniowych jest jednym z tych, które jako pierwsze wdrażają innowacyjne usługi dla swoich klientów i wyznaczają trendy dla innych branż. Integracja Blue Media dla PZU jest tego najlepszym przykładem.

Misją Blue Media jest ułatwiać, przyspieszać i automatyzować codzienne zadania, przed którymi stają zarówno nasi partnerzy, jak i ich klienci. Wdrożenie dla PZU w pełni się wpisuje w te założenia.


Zalety rozwiązania z perspektywy użytkownika #mojePZU

W infrastrukturze PZU uruchomiona została specjalna platforma (jej funkcje są widoczne dla klienta PZU wewnątrz serwisu mojePZU), do której można podłączyć dowolną liczbę operatorów płatności obsługujących wiele metod płatności.

Z jej pomocą klient PZU może błyskawicznie opłacić cykliczne składki ubezpieczeniowe (np. AC/OC) lub wykupić jednorazowe ubezpieczenie, np. turystyczne. Dzięki rozwiązaniu typu multikoszyk – klient może opłacić kilka różnych składek na raz. Widzi na swoim ekranie polisy, które ma do opłacenia, klika 'Zapłać' i gotowe. Na jego skrzynkę mailową trafiają podsumowania płatności oraz dokumenty potwierdzające wykupienie lub przedłużenie polisy.

Platforma została również wyposażona w mechanizm płatności cyklicznych, dzięki któremu klient może utworzyć zlecenie płatności cyklicznej dla wybranego ubezpieczenia – wystarczy, że doda w profilu swoją kartę płatniczą.


Źródło: serwis mojePZU

Zastosowane rozwiązania sprawiają, że klienci PZU są w stanie samodzielnie opłacić potrzebne składki, korzystając przy tym z bezpiecznych i lubianych metod płatności. Nowością dla klientów od teraz będzie:

  • BLIK 0 (płatność odbywa się bez przekierowania na stronę operatora),
  • Google Pay,
  • płatność 1-click (płatność z użyciem zapisanej wcześniej karty lub BLIKA – bez kodu),
  • poszerzenie liczby dostępnych banków w ramach szybkich przelewów.

  • Płatności online Blue Media wyróżniają się nowoczesnym checkoutem, który sprzyja wysokiej konwersji. Proces płatności został uproszczony do niezbędnego minimum, dzięki czemu użytkownicy nie mają problemu z dokończeniem transakcji. Cały proces płatności odbywa się w ramach serwisu ubezpieczyciela – podsumowuje Dawid Adamczyk, Regional Sales Director w Blue Media.


    Zalety wdrożenia z perspektywy PZU

    Nawiązanie współpracy pomiędzy Blue Media i PZU jeszcze bardziej uelastycznia dotychczasowe rozwiązanie PZU. Liczba i charakter dostępnych metod płatności zależy wyłącznie od potrzeb zgłoszonych przez ubezpieczyciela. Hub płatniczy jest przygotowany na integrację z dowolną liczbą operatorów, a aktywacja kolejnych bramek płatniczych przebiega bez przeszkód. Włączenie lub wyłączenie wybranego kanału płatności również jest możliwe w dowolnym momencie. Dzięki temu firma może szybko reagować na trendy w płatnościach i udostępniać swoim klientom ich ulubione metody.

    Kluczową, z perspektywy ubezpieczyciela, zaletą rozwiązania jest jego stabilność i niemal 100% dostępność. To znaczy, że w momencie niedostępności jednego operatora lub wybranego kanału płatności, jego miejsce zajmuje inny, a klient nie odczuwa żadnych trudności w realizacji płatności za polisę, a ta, jak wiadomo, musi być opłacona na czas i nie ma tu miejsca na zwłokę.

    Platforma umożliwia również swobodne dodawanie kolejnych usług do oferty – również pochodzących od różnych podmiotów w ramach Grupy PZU.

    Aktualnie z serwisu mojePZU korzysta ponad 3 miliony użytkowników, ale architektura rozwiązania jest przygotowana do obsługi wielokrotnie większej liczby klientów.

    Doświadczenie Blue Media S.A. sprawiło, że w bardzo krótkim czasie wdrożyliśmy i zintegrowaliśmy się z PZU, poszerzając tym samym wachlarz metod płatności w bramce płatniczej mojePZU. Dzięki kompleksowemu rozwiązaniu PZU do obsługi transakcji online, każda ze stron jest gotowa na modyfikacje wynikające ze zmieniających się potrzeb – zarówno tych rynkowych, jak i klientów ubezpieczyciela. Dzięki ścisłej współpracy PZU z Cloud Services jesteśmy w stanie wprowadzać na rynek rozwiązania, które mogą się okazać przełomowe zarówno na rynku ubezpieczeń, jak i e-commerce – podsumowuje Sebastian Papierz, Business Development Director w Cloud Services Sp. z o.o., która jako partner technologiczny PZU stoi za stworzeniem specjalnej platformy wewnątrz serwisu moje PZU.



    Blue Media S.A. – dostawca rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży online – od automatycznych domowych płatności, po systemy dla bankowości elektronicznej, rozwiązania dla masowych wystawców faktur i e-commerce. Blue Media prowadzi działalność rozliczeniową i rozrachunkową w oparciu o zgodę NBP.

    Photo: LinkedIn Sales Solutions, unsplash.com

    Przeczytaj także:

    Artykuł

    7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

    Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

    10.01.2025 Czytaj więcej

    Artykuł

    Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2

    Od 15 stycznia 2025 roku kierowcy będą mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem.

    08.01.2025 Czytaj więcej

    Artykuł

    Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

    Autopay, lider polskiego rynku płatniczego, został pierwszym partnerem Fundacji Polska Bezgotówkowa w programie skierowanym do branży e-commerce.

    19.12.2024 Czytaj więcej