Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

#płatności online #zakupy przez internet #e-biznes

13.03.2023
Udostępnij:

Blue Media udostępnia Visa Mobile – nowy sposób płatności w internecie

Operator płatności Blue Media udostępnił nową metodę płatności online - Visa Mobile. Umożliwia ona płacenie w wybranych sklepach internetowych intuicyjnie i wygodnie, a jednocześnie – tak samo bezpieczne. Użytkownicy powinni wpisać swój numer telefonu w odpowiednim polu i zatwierdzić płatność w aplikacji na smartfonie. Nowa metoda płatności jest już dostępna dla klientów ING Banku Śląskiego, Nest Banku, banków Spółdzielczych z Grupy BPS, Banku BPS S.A., Krakowskiego Banku Spółdzielczego, Banku Spółdzielczego z Brodnicy oraz SKOK-ów.

Visa Mobile to rozwiązanie, które sprawia, że zakupy są bardziej płynne, np. eliminuje konieczność wpisywania danych karty czy podawania dodatkowych haseł w trakcie płacenia. Według badania Visa Back to Business Global Study 2022, głównymi atutami płatności cyfrowych, na które wskazali badani konsumenci były: łatwiejsze zakupy online (47 proc.), mniejsze ryzyko kradzieży (38 proc.) oraz wygoda (37 proc.)(1).

Zakupy przez internet stały się naturalnym wyborem konsumentów. Według naszego raportu - 92 proc. polskich internautów kupuje online produkty lub usługi (2) - mówi Katarzyna Dmitrus, Product Manager w Blue Media. - Dokonując transakcji oczekują wygodnych i szybkich metod płatności. Odpowiedzią na te potrzeby jest nowy sposób płacenia w sieci - Visa Mobile, rozwiązanie, dzięki któremu płatności online są bardziej intuicyjne, a co najważniejsze bezpieczne i pozwalające skorzystać z procedury chargeback. Wystarczy wpisać swój numer telefonu, potwierdzić transakcję w aplikacji i gotowe. Cieszymy się, że możemy dostarczyć tak innowacyjne rozwiązanie w naszym wachlarzu metod płatności - dodaje.

Aby rozpocząć korzystanie z Visa Mobile trzeba aktywować usługę w aplikacji mobilnej swojego banku lub zainstalować na telefonie aplikację Visa Mobile. Następnie, podczas płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać Visa Mobile z dostępnych metod płatności za zakupy i kliknąć w ikonę usługi. W kolejnym kroku należy podać numer telefonu i potwierdzić płatność na smartfonie w aplikacji lub bankowości mobilnej.

Visa koncentruje się na zapewnieniu konsumentom bezpiecznych i łatwych zakupów online w czasach, gdy ich popularność rośnie. Projektując Visa Mobile, dążyliśmy do tego, aby transakcje online były nie tylko szybsze, ale i bardziej intuicyjne - mówi Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny Visa w Polsce. - Płatność można teraz zrealizować w kilka chwil za pomocą smartfona, aplikacji i swojego numeru telefonu. Visa Mobile odzwierciedla nasze starania o bezproblemowy, godny zaufania i wygodny przepływ pieniędzy - dodaje.

Visa Mobile to metoda płatności tak samo bezpieczna, jak inne metody płatności Visa. Opiera się na technologii Click to Pay i wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC), uznawany za branżowy wzorzec dla płatności internetowych. Metody płatności zgodne z SRC sprawiają, że doświadczenia użytkowników są bezproblemowe i jednocześnie łatwe do wdrożenia przez operatorów płatności. Ponadto standard SRC powinien przyczynić się do obniżenia wskaźnika płatności odrzuconych i zmniejszenia liczby fałszywych transakcji, dzięki wykorzystaniu tokenów, które zastępują wrażliwe dane kart. To dodatkowa warstwa ochronna dla płatności konsumenckich. W przypadku Visa Mobile wrażliwe informacje o rachunku płatniczym zostają usunięte i zastąpione ich unikalnym identyfikatorem cyfrowym, „tokenem”. Tokeny są jedną z wielu warstw ochronnych systemu Visa, a dostępność systemu jest na poziomie 99,9999 proc. czasu. Płacenie za pomocą Visa Mobile jest równie bezpieczne co płatności kartą, ponieważ i w tym przypadku obowiązuje tzw. chargeback. Oznacza to, że bank może próbować odzyskać pieniądze od sprzedawcy w sytuacji, gdy towary lub usługi zakupione za pomocą karty Visa są wadliwe lub nigdy nie dotarły i nie udało się rozwiązać sprawy kontaktując się ze sprzedawcą.

(1) Badanie Visa Back to Business Global Study 2022

(2) Badanie Blue Media „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych 2022”; coroczne badania zachowań konsumenckich i finansowych Polek i Polaków, wykonane przez pracownię badawczą Satisface, zrealizowane na próbie 1059 osób w czerwcu br. za pomocą metody CAWI

Przeczytaj także:

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cloud Services wraca pod skrzydła Autopay

Spółka Cloud Services z początkiem 2024 oferuje swoje kompleksowe rozwiązania IT pod nową marką Autopay Services.

14.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Na jednego specjalistę IT przypada 15 osób bez umiejętności cyfrowych. Młodzież ma rozwiązanie

Grupa 140 uczniów i uczennic z całej Polski - w ramach programu „UsuwaMy bariery!” stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje - proponuje 24 inkluzywne rozwiązania cyfrowe.

07.02.2024 Czytaj więcej