Zaliczkomat to aplikacja umożliwiająca automatyczną wypłatę zaliczek na poczet przyszłej pensji. W ramach pilotażu usługi w Grupie Oknoplast aż 80 proc. pracowników posiadających aplikację korzysta z niej regularnie. Ten wysoki wynik pokrywa się z dotychczasowymi doświadczeniami w innych spółkach korzystających z Zaliczkomatu, m.in. DGM czy Branq.
Jak wynika z ubiegłorocznego badania Blue Media - 66 proc. polskich pracowników wydaje co miesiąc całą pensję. W tej sytuacji - w przypadku nagłego wydatku - konieczne jest pobranie zaliczki, o którą regularnie ubiega się 15 proc. polskich pracowników. Jest to często czasochłonny proces, rozpoczynający się od uzyskania akceptacji przełożonego, przez wypełnianie wniosku przez pracownika, po formalności związane z wypłatą zaliczki.
- Nasze rozwiązanie eliminuje ten problem. Pracownicy mogą samodzielnie pobierać zaliczkę z poziomu aplikacji. Proces jest w pełni automatyczny i zintegrowany z systemem kadrowo-płacowym, dzięki czemu pracownicy działu HR nie są obciążeni dodatkowymi obowiązkami. Wystarczą dwa kliknięcia i zaliczka w ciągu kilku minut pojawia się na koncie pracownika - wyjaśnia Marcin Zmyślony z Blue Media.
Zaliczkomat został wdrożony w Grupie Oknoplast w maju 2018 r. Aplikacja wykorzystywana jest również do komunikacji z pracownikami, zarówno indywidualnymi, jak i całymi działami. Kontakt możliwy jest poprzez wiadomości SMS albo komunikaty push.
Możliwość aplikowania o wcześniejszą wypłatę na poczet pensji za pomocą aplikacji została bardzo dobrze przyjęta przez pracowników Grupy Oknoplast, a intuicyjny interfejs sprawił, że używające jej osoby nie miały problemu z wykorzystaniem możliwości narzędzia. Z Zaliczkomatu korzysta aż 80 proc. osób posiadających aplikację.
Zaliczkomat jest jednym z najnowszych projektów Blue Media. Można z niego korzystać zarówno na Androidzie, jak i w iOS. Umożliwia wypłatę zaliczek, ale także płacenie prowizji pracownikom lub agentom. Innym wariantem jest natychmiastowa wypłata premii, pensji dziennej lub tygodniowej. Początkowo Zaliczkomat był wewnętrznym narzędziem Blue Media. W związku z bardzo pozytywnym przyjęciem wśród pracowników firmy, projekt rozwinął się jako niezależna aplikacja.