Blue Media z rozszerzoną licencją KNF na usługi PSD2

#AIS #PSD2 #licencja KNF #PIS

14.10.2019
Udostępnij:

W dniu 14 października br. spółka Blue Media S. A. uzyskała rozszerzenie licencji KNF, na mocy której świadczy usługi płatnicze w Polsce. Rozszerzenie to jest związane z wejściem w życie dyrektywy PSD2 i stanowi potwierdzenie, że Blue Media posiada zezwolenie na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).

Blue Media jest jedną z dwóch pierwszych spółek, które uzyskały rozszerzenie dotychczas posiadanej licencji na świadczenie nowych usług płatniczych.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej. 

Usługa PIS (Payment Initiation Service) to de facto realizacja płatności z wykorzystaniem rachunku bankowego klienta w jego imieniu. Podmiot trzeci - po otrzymaniu zgody klienta i jego uwierzytelnieniu w bankowości internetowej - będzie inicjować płatność w określonej kwocie do określonego odbiorcy i raportować klientowi o jej realizacji.

- Jako Blue Media świadczymy usługi płatnicze drogą elektroniczną od blisko 12 lat, współpracując w tym zakresie z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z sektora e-commerce. W naszym przypadku rozszerzenie licencji było więc naturalną konsekwencją dotychczas obranego kierunku działalności. Jesteśmy instytucją, która w tym zakresie jako pierwsza dopełniła formalności przed KNF - wyjaśnia Sebastian Ptak, prezes Blue Media

- Od kilku lat rynek, na którym działamy, rozwija się bardzo intensywnie. Co roku powstają dziesiątki fintechowych startupów. Obecne regulacje były więc konieczne, również dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa klientom. Możemy się spodziewać, że wraz z kolejnymi licencjami na rynku pojawiać się będą coraz ciekawsze propozycje rozwiązań płatniczych. Z pewnością skorzystają na nich klienci - dodaje.

Przeczytaj także:

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej