Blue Media z rozszerzoną licencją KNF na usługi PSD2

#AIS #PSD2 #licencja KNF #PIS

14.10.2019
Udostępnij:

W dniu 14 października br. spółka Blue Media S. A. uzyskała rozszerzenie licencji KNF, na mocy której świadczy usługi płatnicze w Polsce. Rozszerzenie to jest związane z wejściem w życie dyrektywy PSD2 i stanowi potwierdzenie, że Blue Media posiada zezwolenie na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku (AIS) oraz usługi inicjowania płatności (PIS).

Blue Media jest jedną z dwóch pierwszych spółek, które uzyskały rozszerzenie dotychczas posiadanej licencji na świadczenie nowych usług płatniczych.

Usługa AIS (Account Information Service) to zagregowana informacja o szczegółach dotyczących rachunku lub kilku rachunków bankowych, dająca klientom łatwy wgląd online w stan ich finansów lub umożliwiająca im potwierdzenie w innych instytucjach swojej sytuacji finansowej. 

Usługa PIS (Payment Initiation Service) to de facto realizacja płatności z wykorzystaniem rachunku bankowego klienta w jego imieniu. Podmiot trzeci - po otrzymaniu zgody klienta i jego uwierzytelnieniu w bankowości internetowej - będzie inicjować płatność w określonej kwocie do określonego odbiorcy i raportować klientowi o jej realizacji.

- Jako Blue Media świadczymy usługi płatnicze drogą elektroniczną od blisko 12 lat, współpracując w tym zakresie z bankami, innymi instytucjami rynku finansowego oraz podmiotami z sektora e-commerce. W naszym przypadku rozszerzenie licencji było więc naturalną konsekwencją dotychczas obranego kierunku działalności. Jesteśmy instytucją, która w tym zakresie jako pierwsza dopełniła formalności przed KNF - wyjaśnia Sebastian Ptak, prezes Blue Media

- Od kilku lat rynek, na którym działamy, rozwija się bardzo intensywnie. Co roku powstają dziesiątki fintechowych startupów. Obecne regulacje były więc konieczne, również dla zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa klientom. Możemy się spodziewać, że wraz z kolejnymi licencjami na rynku pojawiać się będą coraz ciekawsze propozycje rozwiązań płatniczych. Z pewnością skorzystają na nich klienci - dodaje.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej