HandGo by Autopay – pierwsze w Polsce zakupy dłonią

02.06.2025
Udostępnij:

Autopay, wiodąca polska spółka technologiczno-finansowa, rozpoczyna pilotaż HandGo - innowacyjnego systemu do zakupów biometrycznych przy użyciu dłoni. To pierwsza tego typu usługa dostępna na polskim rynku, która łączy wygodę i bezpieczeństwo, eliminując konieczność noszenia dodatkowych urządzeń.

HandGo by Autopay działa w bardzo intuicyjny sposób. Specjalny skaner funkcjonuje podobnie jak terminal płatniczy. Różnica polega na tym, że w przypadku HandGo przykładamy dłoń, a nie kartę czy telefon. Po zeskanowaniu, sprzedawca otrzymuje środki z karty, która jest podpięta w aplikacji Autopay. I to wszystko - sfinalizowanie zakupów staje się komfortowe, możliwe w kilka sekund i w każdych warunkach.

Usuwanie barier

Nowa usługa Autopay wpisuje się w misję marki, jaką jest usuwanie barier, aby codzienne czynności, takie jak zakupy, były jak najprostsze i najbardziej komfortowe.

- W Autopay tworzymy nowoczesny ekosystem narzędzi fintech dla firm i klientów indywidualnych. Od lat jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie tworzy się przyszłość. Naszą misją jest udostępnianie bezpiecznych, szybkich i wygodnych rozwiązań dla naszych klientów i klientek. HandGo by Autopay jest kolejnym krokiem w tym kierunku. To rozwiązanie, które zrewolucjonizuje zakupy, szczególnie branżę wellness i aktywności sportowe. Nie trzeba już mieć przy sobie smartfona czy smartwatcha – wystarczy sama dłoń, która jest unikalna, niepodrabialna i zawsze jest przy nas. Cieszę się, że jako pierwsi w Polsce możemy zaoferować taką formę zakupów biometrycznych - mówi Andrzej Antoń, CEO i współzałożyciel Autopay.

Biometria wyznacza trendy

W globalnej perspektywie zakupy z wykorzystaniem biometrii stają się coraz bardziej powszechne. Według Fortune Business Insights, w ciągu najbliższych siedmiu lat rynek usług biometrycznych osiągnie wartość na poziomie niemal 35 mld dolarów. Płatności dłonią udostępnili m.in. Amazon czy Ingenico, jako pilotaż w jednym z paryskich sklepów sieci Carrefour. Popularne są także inne formy, jak chociażby rozwiązanie brazylijskiego startupu Payface, który udostępnił zakupy z identyfikacją twarzy klienta.

Jak działa HandGo?

Rozwiązanie HandGo będzie dostępne w wybranych punktach usługowych, np. w sopockim kompleksie saun Limitless by Autopay. Co należy zrobić, aby skorzystać z zakupów biometrycznych? Należy wcześniej zarejestrować się w aplikacji Autopay i dodać swoją kartę płatniczą. Gdy po raz pierwszy chcemy dokonać zakupu, wystarczy skan kodu QR. To uruchamia aplikację Autopay. Następnie skanujemy naszą dłoń i podpinamy ją do profilu, z którym powiązana jest metoda płatności. I to wszystko. Możemy wygodnie rozpocząć zakupy.

Bezpieczne zakupy

Potwierdzenie ręką służy wyłącznie do autoryzacji zakupu usługi, nie jest natomiast biometryczną autoryzacją płatności. Po potwierdzeniu zakupu sprzedawca zleca obciążenie przypisanej karty. Co istotne, w systemie przechowywany jest jedynie cyfrowy token dłoni umożliwiający zakupy, nie jej zdjęcie.

W Autopay bezpieczeństwo danych to fundament. Wszystkie połączenia są chronione zaawansowanym szyfrowaniem TLS – tym samym, które stosują największe banki i instytucje finansowe. Dzięki temu każda transakcja przebiega w bezpiecznym, zaszyfrowanym kanale, odpornym na przechwycenie.

Firma spełnia najwyższe standardy branżowe, takie jak PCI DSS i ISO/IEC 27001. To nie tylko dowód zgodności z regulacjami – to realna gwarancja, że dane użytkowników są chronione z najwyższą starannością.

Każda wymiana informacji w systemie Autopay jest zabezpieczona poprzez cyfrowe podpisywanie komunikatów. To technologia, która potwierdza autentyczność nadawcy i integralność danych – eliminując ryzyko manipulacji czy podszywania się pod system.

Zdjęcia do pobrania

zdjęcie nr 1

zdjęcie nr 2


Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 10 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy autostradą A2 już dostępne w aplikacji mobilnej VeloBanku

Użytkownicy aplikacji mobilnej VeloBanku mogą już korzystać z automatycznych płatności Autopay za przejazdy odcinkiem autostrady A2 z Poznania do Konina.

21.05.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej