Kolejny sukces zawodników Team Blue Media

#kitefoil #kitesurfing

30.03.2015
Udostępnij:

Tomek Janiak i Maks Żakowski zdominowali polski Kitefoil

Zawodnicy Teamu Blue Media, Tomek Janiak i Maks Żakowski zajęli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w zakończonych właśnie w Rewie mistrzostwach Polski w kitefoil, widowiskowej odmianie kitesurfingu.

Rozegrane w ostatni weekend w Rewie Mistrzostwa były pierwszymi, historycznymi zawodami tej rangi w Polsce. Kitefoil to dyscypplina bardzo młoda. Swoją popularność zawdzięcza wyjątkowej widowiskowości i prędkościom rozwijanym przez zawodników. Od tradycyjnej wersji kitesurfingu odróżnia ją sprzęt, a konkretnie rodzaj „płetwy” wychodzącej z deski. Dzięki niej zawodnicy dosłownie unoszą się nad taflą wody. W Polsce, a przede wszystkim na Świecie, coraz więcej zawodników z Formuły Kite „przesiada się” na hydroskrzydła, a całe wyczynowe żeglarstwo powoli zaczyna „lewitować”.

Zawodnicy Teamu Blue Media całkowicie zdominowali Mistrzostwa. Z 16 rozegranych wyścigów Tomek wygrał 11, a Maks 4, dzięki temu zajęli dwa pierwsze miejsca na podium.

- Rewa okazała się po raz kolejny dla mnie szczęśliwym miejscem. Podczas trzech dni trwania zawodów zawiało nam ze wszystkich możliwych kierunków i, jak to w Rewie bywa wiatr był bardzo zmienny i  szkwalisty, co mocno utrudniało żeglugę – opowiada Tomek Janiak, świeżo upieczony Mistrz Polski. -  Były to pierwsze mistrzostwa w tej dyscyplinie w Polsce, I cieszę się, że mogę tworzyć jej historię.

Już za dwa tygodnie zawodnicy Blue Media Team zmierzą się z europejską czołówką w Turcji, podczas rozgrywanych tam Mistrzostw Europy.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej