Kolejny sukces zawodników Team Blue Media

#kitefoil #kitesurfing

30.03.2015
Udostępnij:

Tomek Janiak i Maks Żakowski zdominowali polski Kitefoil

Zawodnicy Teamu Blue Media, Tomek Janiak i Maks Żakowski zajęli odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w zakończonych właśnie w Rewie mistrzostwach Polski w kitefoil, widowiskowej odmianie kitesurfingu.

Rozegrane w ostatni weekend w Rewie Mistrzostwa były pierwszymi, historycznymi zawodami tej rangi w Polsce. Kitefoil to dyscypplina bardzo młoda. Swoją popularność zawdzięcza wyjątkowej widowiskowości i prędkościom rozwijanym przez zawodników. Od tradycyjnej wersji kitesurfingu odróżnia ją sprzęt, a konkretnie rodzaj „płetwy” wychodzącej z deski. Dzięki niej zawodnicy dosłownie unoszą się nad taflą wody. W Polsce, a przede wszystkim na Świecie, coraz więcej zawodników z Formuły Kite „przesiada się” na hydroskrzydła, a całe wyczynowe żeglarstwo powoli zaczyna „lewitować”.

Zawodnicy Teamu Blue Media całkowicie zdominowali Mistrzostwa. Z 16 rozegranych wyścigów Tomek wygrał 11, a Maks 4, dzięki temu zajęli dwa pierwsze miejsca na podium.

- Rewa okazała się po raz kolejny dla mnie szczęśliwym miejscem. Podczas trzech dni trwania zawodów zawiało nam ze wszystkich możliwych kierunków i, jak to w Rewie bywa wiatr był bardzo zmienny i  szkwalisty, co mocno utrudniało żeglugę – opowiada Tomek Janiak, świeżo upieczony Mistrz Polski. -  Były to pierwsze mistrzostwa w tej dyscyplinie w Polsce, I cieszę się, że mogę tworzyć jej historię.

Już za dwa tygodnie zawodnicy Blue Media Team zmierzą się z europejską czołówką w Turcji, podczas rozgrywanych tam Mistrzostw Europy.

Przeczytaj także:

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej