iF DESIGN AWARD to prestiżowa nagroda w dziedzinie szeroko rozumianego wzornictwa (product design, service design, UX design, UI design, CX design itd.). W tegorocznej edycji konkursu, książka Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book autorstwa Zuzanny Skalskiej oraz Rafała Kołodzieja wydana przez Blue Media, otrzymała nagrodę w obszarze Communication Design, w kategorii: printed publications.
iF International Forum Design GmbH z siedzibą w Hanowerze to najstarsza na świecie niezależna organizacja zajmująca się projektowaniem, która co roku organizuje konkurs iF DESIGN AWARD.
Książka Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book zdobyła uznanie jury, w skład którego wchodzą niezależni eksperci z całego świata. Publikacja została wyróżniona za konkretną i szczegółową wiedzę o tym, jak pracować z różnymi scenariuszami przyszłości oraz jak wdrażać je później w organizacjach. Konkurencja była ogromna: z 56 krajów nadesłano prawie 11 000 zgłoszeń. Zgłoszenia oceniało 133-osobowe jury.
Książka jest nie tylko atrakcyjnym pod względem wizualnym albumem, ale także użytecznym poradnikiem, z gotowymi narzędziami do projektowania innowacyjnych procesów. Szczególnie ciekawe wątki dotyczą obszarów finansów, przedsiębiorczości, pracy i środowiska - wyjaśnia Andrzej Antoń, CEO Blue Media, współwydawcy książki. - Publikację doceniają świadomi przedsiębiorcy i menedżerowie, poszukujący nowej narracji do budowania strategii rozwoju biznesu. Mamy nadzieję, że ta książka będzie impulsem do namysłu i etapem docierania do pomyślnej przyszłości dla nas wszystkich.
Książka autorstwa Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book otwiera przed czytelnikami krajobraz możliwych scenariuszy przyszłości, z których jedne są bardziej pożądane, a inne mniej. Publikacja jest uporządkowanym zbiorem nieoczywistych inspiracji dla liderów firm i instytucji, ułatwiających im już dzisiaj podjęcie decyzji kierunkowych i wprowadzanie zmian w swoich organizacjach. Jest efektem wielomiesięcznych poszukiwań i interpretacji sygnałów zmian docierających z wielu branż z całego świata.
Przecięcie się ścieżek zawodowych autorów - Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja - oboje mają ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe – zaowocowało stworzeniem metody pracy z przyszłością, która wspiera i stymuluje myślenie strategiczne w organizacjach. Polega ona na systematycznej budowie możliwych scenariuszy przyszłości, wyborze tych, które mają największy potencjał i szybkim testowaniu ich „tu i teraz”.
Książka zawiera cztery scenariusze: (1) Kind Capitalism, (2) Active Restoration, (3) Self-Consumed i (4) Less is Enough, z których każdy stanowi specyficzną odpowiedź społeczeństw na wyzwania, które czekają świat Zachodu. Każdy scenariusz został wzbogacony warstwą wizualną - autorskimi ilustracjami Olgi Mrozek, która każdą z przyszłości zdefiniowała innym kolorem. Ponieważ nie ma jednego scenariusza przyszłości, książki zostały wydrukowane w różnych kolorach okładek.
O BLUE MEDIA
Blue Media to wiodący w Polsce dostawca bezpiecznych ekosystemów płatności, rozwiązań odpowiedzialnych za weryfikację tożsamości i innych usług związanych z finansami. To twórca innowacji technologicznych, które ułatwiają i przyspieszają realizację codziennych płatności online. Z usług firmy korzystają codziennie dziesiątki tysięcy sklepów internetowych i miliony klientów.
O iF DESIGN AWARD
BOd 1954 roku nagroda iF DESIGN AWARD jest uznawana za arbitra jakości dla doskonałego wzornictwa. Marka iF Design jest znana na całym świecie z wyjątkowych usług projektowych, a nagroda iF DESIGN AWARD jest jedną z najważniejszych globalnych nagród w dziedzinie wzornictwa na świecie. Honoruje ona osiągnięcia projektowe we wszystkich dyscyplinach: projektowanie produktu, opakowań, komunikacji i usług, architektura i architektura wnętrz, a także profesjonalne koncepcje, doświadczenia użytkownika (UX) i interfejs użytkownika (UI). Wszystkie nagrodzone zgłoszenia są prezentowane na stronie www.ifdesign.com.