Nowoczesne zbiórki offline. Współpraca Vuyap i Blue Media

#płatności bezgotówkowe #Vuyap #fundrising

04.02.2021
Udostępnij:

Vuyap to pierwsza w Polsce naklejka fundraisingowa umożliwiająca mobilne i zbliżeniowe płatności bezgotówkowe w trakcie zbiórek offline. Za procesowanie płatności i obsługę wpływów środków na konta zbiórek odpowiada spółka Blue Media.

Specjalna naklejka fundraisingowa Vuyap posiada tag NFC, kod QR, hologram zabezpieczający oraz indywidualny numer i link do zbiórki, umożliwiając bezpieczne przyjmowanie środków od osób nieposiadających przy sobie gotówki. Wszystkie płatności dodatkowo autoryzowane są przez operatorów płatności: Blue Media lub Stripe.

Vuyap jest łatwym i wygodnym rozwiązaniem dla zbiórek offline, organizowanych przez organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia, samorządy, szkoły i uczelnie wyższe, a nawet biznes. Zarejestrowany w Vuyap twórca zbiórki nie potrzebuje terminala płatniczego, ani żadnej innej skomplikowanej i drogiej infrastruktury technologicznej, aby wygodnie przyjmować datki w czasie organizowanych przez siebie zbiórek offline. Z Vuyap aktywnie korzysta już m.in. Stowarzyszenie Hospicjum Św. Wawrzyńca w Gdyni.

Uniwersalność naklejki sprawia, że pozwala ona również na pobieranie napiwków, np. w hotelach, kawiarniach, barach czy restauracjach. Z tej możliwości korzystają pierwsze lokale, np. Park Cafe z Gdyni oraz Kawiarnia Las z Sopotu.

Korzystanie z naklejek Vuyap jest także wygodne z perspektywy osób chcących wpłacić pieniądze na zbiórkę. Wystarczy, że zbliżą swój smartfon z włączoną funkcją NFC do naklejki Vuyap lub zeskanują kod QR zbiórki i zostaną automatycznie przekierowani na stronę płatności danej zbiórki, gdzie mogą sfinalizować wpłatę. 

- Dzięki intuicyjnie zaprojektowanemu interfejsowi przekazywanie datków zamyka się w trzech prostych kliknięciach. Brak konieczności instalacji kolejnej aplikacji w telefonie darczyńcy sprawia, że wystarczy smartfon i dobre chęci, aby wesprzeć wybraną akcję - zauważa Marcin Borowski, Business Development Director w Vuyap.

Jak działa Vuyap?

Po bezpłatnej rejestracji w Vuyap, twórca zbiórki (beneficjent) przechodzi weryfikację poprzez połączenie swojego konta Vuyap z operatorem płatności, takim jak Blue Media. Weryfikacja polega na podaniu danych rejestrowych i wykonaniu bezpiecznego autoryzowanego przelewu bankowego. 

W indywidualnym panelu beneficjent może na bieżąco zamawiać naklejki dla poszczególnych zbiórek, monitorować ich przebieg oraz korzystać z dodatkowych funkcji, takich jak np. personalizowane podziękowania dla darczyńców. Założenie konta jest bezpłatne, a Vuyap pobiera jedynie 2,5% prowizji, a Blue Media kolejne 1% prowizji od każdej transakcji. Inwestycja w Vuyap zwraca się już w pierwszym miesiącu po wdrożeniu.

Co istotne, Vuyap nie gromadzi ani nie przetwarza żadnych danych kart płatniczych, są one szyfrowane i zabezpieczone przez operatora płatności Blue Media. W momencie dokonywania płatności dane darczyńcy mogą pozostać anonimowe. 

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej