Nowy serwis internetowy Nordea Bank Polska SA powstał w oparciu o autorski system CMS przygotowany i wdrożony przez Blue Media

#bankowość internetowa #bankowość elektroniczna #Nordea Bank Polska

21.11.2007
Udostępnij:

Wdrożenie nowej wersji strony bankowej, umożliwiającej także osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z zasobów serwisu internetowego banku oraz bankowości elektronicznej jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce i Europie.

Według danych statystycznych, niemal co trzecia z około 6 milionów osób niepełnosprawnych mieszkających w Polsce cierpi na dysfunkcję wzroku. Większość z nich nie może z tego powodu korzystać z Internetu w sposób, jaki czynią to osoby pełnosprawne.

Zastosowane w serwisie rozwiązania musiałyspełniać wymogi międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Jednym z takich rozwiązań jest program komputerowy – mówiąca ludzkim głosem przeglądarka internetowa Inteligent Web Reader, autorem której jest gdyńska firma IVO Software.

Dzięki doświadczeniu zdobytym podczas wieloletniej współpracy Blue Media i Banku Nordea oraz zaangażowaniu IVO Software, udało się przygotować pionierskie, zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które niewątpliwie można uznać za przełomowe, przez co w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia liczby czynnych internautów w Polsce.

System będzie sukcesywnie rozwijany pod kątem uzyskania jeszcze większej dostępności do jego zasobów przez osoby niepełnosprawne.

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej