Nowy serwis internetowy Nordea Bank Polska SA powstał w oparciu o autorski system CMS przygotowany i wdrożony przez Blue Media

#bankowość internetowa #bankowość elektroniczna #Nordea Bank Polska

21.11.2007
Udostępnij:

Wdrożenie nowej wersji strony bankowej, umożliwiającej także osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z zasobów serwisu internetowego banku oraz bankowości elektronicznej jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce i Europie.

Według danych statystycznych, niemal co trzecia z około 6 milionów osób niepełnosprawnych mieszkających w Polsce cierpi na dysfunkcję wzroku. Większość z nich nie może z tego powodu korzystać z Internetu w sposób, jaki czynią to osoby pełnosprawne.

Zastosowane w serwisie rozwiązania musiałyspełniać wymogi międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Jednym z takich rozwiązań jest program komputerowy – mówiąca ludzkim głosem przeglądarka internetowa Inteligent Web Reader, autorem której jest gdyńska firma IVO Software.

Dzięki doświadczeniu zdobytym podczas wieloletniej współpracy Blue Media i Banku Nordea oraz zaangażowaniu IVO Software, udało się przygotować pionierskie, zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które niewątpliwie można uznać za przełomowe, przez co w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia liczby czynnych internautów w Polsce.

System będzie sukcesywnie rozwijany pod kątem uzyskania jeszcze większej dostępności do jego zasobów przez osoby niepełnosprawne.

Przeczytaj także:

Raport

Nagłe i gwałtowne warunki pogodowe coraz większym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

09.12.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej