Nowy serwis internetowy Nordea Bank Polska SA powstał w oparciu o autorski system CMS przygotowany i wdrożony przez Blue Media

#bankowość internetowa #bankowość elektroniczna #Nordea Bank Polska

21.11.2007
Udostępnij:

Wdrożenie nowej wersji strony bankowej, umożliwiającej także osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z zasobów serwisu internetowego banku oraz bankowości elektronicznej jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce i Europie.

Według danych statystycznych, niemal co trzecia z około 6 milionów osób niepełnosprawnych mieszkających w Polsce cierpi na dysfunkcję wzroku. Większość z nich nie może z tego powodu korzystać z Internetu w sposób, jaki czynią to osoby pełnosprawne.

Zastosowane w serwisie rozwiązania musiałyspełniać wymogi międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Jednym z takich rozwiązań jest program komputerowy – mówiąca ludzkim głosem przeglądarka internetowa Inteligent Web Reader, autorem której jest gdyńska firma IVO Software.

Dzięki doświadczeniu zdobytym podczas wieloletniej współpracy Blue Media i Banku Nordea oraz zaangażowaniu IVO Software, udało się przygotować pionierskie, zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które niewątpliwie można uznać za przełomowe, przez co w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia liczby czynnych internautów w Polsce.

System będzie sukcesywnie rozwijany pod kątem uzyskania jeszcze większej dostępności do jego zasobów przez osoby niepełnosprawne.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej