Nowy serwis internetowy Nordea Bank Polska SA powstał w oparciu o autorski system CMS przygotowany i wdrożony przez Blue Media

#bankowość internetowa #bankowość elektroniczna #Nordea Bank Polska

21.11.2007
Udostępnij:

Wdrożenie nowej wersji strony bankowej, umożliwiającej także osobom niedowidzącym i niewidomym korzystanie z zasobów serwisu internetowego banku oraz bankowości elektronicznej jest pierwszym tego typu wdrożeniem w Polsce i Europie.

Według danych statystycznych, niemal co trzecia z około 6 milionów osób niepełnosprawnych mieszkających w Polsce cierpi na dysfunkcję wzroku. Większość z nich nie może z tego powodu korzystać z Internetu w sposób, jaki czynią to osoby pełnosprawne.

Zastosowane w serwisie rozwiązania musiałyspełniać wymogi międzynarodowych zaleceń określających sposób przystosowania strony www do potrzeb osób niepełnosprawnych – Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

Jednym z takich rozwiązań jest program komputerowy – mówiąca ludzkim głosem przeglądarka internetowa Inteligent Web Reader, autorem której jest gdyńska firma IVO Software.

Dzięki doświadczeniu zdobytym podczas wieloletniej współpracy Blue Media i Banku Nordea oraz zaangażowaniu IVO Software, udało się przygotować pionierskie, zaawansowane technologicznie rozwiązanie, które niewątpliwie można uznać za przełomowe, przez co w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia liczby czynnych internautów w Polsce.

System będzie sukcesywnie rozwijany pod kątem uzyskania jeszcze większej dostępności do jego zasobów przez osoby niepełnosprawne.

Przeczytaj także:

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej