Płatności Autopay za przejazdy autostradą A2 już dostępne w aplikacji mobilnej VeloBanku

21.05.2025
Udostępnij:

Użytkownicy aplikacji mobilnej VeloBanku mogą już korzystać z automatycznych płatności Autopay za przejazdy odcinkiem autostrady A2 z Poznania do Konina. Dzięki wdrożeniu kierowcy przejadą przez bramki autostradowe bez konieczności zatrzymywania się. Tablice rejestracyjne są odczytywane automatycznie, a opłata pobierana jest z konta wskazanego w aplikacji.

By skorzystać z usługi Autopay, użytkownicy aplikacji mobilnej VeloBanku aktywują ją w aplikacji mobilnej banku. Następnie uzupełniają dane pojazdu i wskazują konto, z którego pobierane będą środki.

Bardziej płynne przejazdy

System obsługiwany jest na dwóch skrajnych pasach z lewej strony jezdni. Dzięki technologii rozpoznawania tablic rejestracyjnych, podróżujący nie muszą zatrzymywać się na bramkach. Numery są odczytywane w sposób automatyczny, po czym bramka jest otwierana, a środki pobierane z konta wskazanego w aplikacji. Dzięki temu, rozwiązanie przyczynia się do zmniejszenia możliwości powstawania korków, a ruch w okolicach punktów opłat staje się bardziej płynny.

- Jesteśmy bankiem skoncentrowanym na codziennych potrzebach naszych klientów. Wierzymy, że nowoczesna bankowość to nie tylko finanse, ale przede wszystkim wygoda i oszczędność czasu. Dlatego rozwijamy funkcje, które realnie wpływają na komfort życia – jak automatyczne płatności za autostrady. Dzięki nim podróżowanie staje się prostsze, a kierowcy mogą skupić się na drodze, nie na formalnościachwskazuje Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w VeloBanku.

- W Autopay tworzymy ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych, usuwając bariery stojące przed użytkownikami. Automatyczne płatności na odcinku A2 to kolejne wdrożone udogodnienie dla kierowców. Uruchomiliśmy je w styczniu 2025 roku w naszej aplikacji, a teraz mogą z niego korzystać klienci VeloBanku, bezpośrednio z poziomu aplikacji bankowejmówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Automatyczne płatności na A2 są dostępne w aplikacji mobilnej VeloBanku od 22 kwietnia. Już wcześniej, dzięki współpracy z Autopay, która jest czołową polską spółką technologiczno-finansową tworzącą ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych, użytkownicy aplikacji VeloBanku mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazdy odcinkami autostrad A1 i A4. W przypadku A1 AmberOne na odcinku między Gdańskiem a Toruniem, a na A4 między Katowicami i Krakowem. Ponadto, klienci banku mogą za pośrednictwem Autopay nabywać także winiety do sześciu krajów europejskich.

Niemal połowa Polaków korzysta z autostrad

Coraz więcej polskich kierowców korzysta z autostrad, zarówno krajowych, jak i zagranicznych - wynika z raportu Autopay “Podróże samochodowe Polek i Polaków 2024”. Prawie połowa Polek i Polaków zadeklarowała, że przemieszczała się autostradami kilka razy w ciągu minionego roku. To o 5 p. proc. wskazań więcej w porównaniu z 2023. Spośród osób, które podróżujących za granicę, z autostrad raz lub kilka razy korzystało łącznie 69 proc. badanych.


Autopay

Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 10 mln osób miesięcznie.

VeloBank

VeloBank to bank uniwersalny, który oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla klientów indywidualnych, private banking, sektora MŚP, a także instytucji sektora publicznego. Jego właścicielami są amerykański fundusz Cerberus Capital Management, Międzynarodowa Korporacja Finansowa z Grupy Banku Światowego (IFC) oraz Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR). VeloBank, który należy do pierwszej dziesiątki największych banków w Polsce, swoją strategię opiera na technologii i innowacjach, w tym GenAI, które mają służyć wygodzie klientów i pracowników. Kompleksowa obsługa świadczona jest w nowoczesnej bankowości internetowej i mobilnej, a także placówkach w całej Polsce. Oferta obejmuje rachunki bieżące, kredyty, oszczędności, inwestycje czy ubezpieczenia, a także liczne usługi z obszaru beyond banking oraz produkty skierowane do klienta firmowego, w tym leasing.

Przeczytaj także:

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej