Płatności kartą jednym kliknięciem dostępne w Autopay dzięki współpracy z Mastercard

12.06.2024
Udostępnij:

Autopay, jeden z liderów polskiego rynku płatniczego, wdrożył na swojej platformie płatności kartą jednym kliknięciem - Mastercard Click to Pay. Jest to globalny standard płatności przygotowany przez Mastercard i Visę we współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa. Autopay wdrożył usługę jako pierwszy operator płatności w Polsce.

Click to Pay to wygodny i bezpieczny system płatności kartą online, który pozwala dokonywać zakupu jednym kliknięciem. Usługa eliminuje konieczność każdorazowego wpisywania numeru karty płatniczej i innych informacji podczas dokonywania płatności. Dane karty są zapisywane i przechowywane w bezpiecznych centrach danych. Rozwiązanie korzystnie wpływa na wygodę użytkownika, a także poziom bezpieczeństwa poprzez wykorzystanie zaszyfrowanego, wirtualnego numeru karty, który jest unikalny dla użytkownika.

By skorzystać z usługi wystarczy przy pierwszej transakcji założyć konto podając: imię, nazwisko, numer telefonu i adres mailowy oraz dane karty. W kolejnym kroku użytkownik potwierdza tożsamość poprzez dodatkową warstwę zabezpieczeń, np. poprzez podanie kodu, który otrzymuje drogą SMS. Może też dodatkowo zapisać urządzenie (laptop, smartfon czy tablet), z którego korzysta, by w przyszłości było ono rozpoznawane.

Po rejestracji płatność jednym kliknięciem może się odbyć poprzez rozpoznanie po adresie mailowym (wystarczy, że kupujący poda kod otrzymany przez SMS lub mailem) lub rozpoznanie po urządzeniu (użytkownik widzi na stronie transakcyjnej ostatnie cztery cyfry swojej karty, którą wybiera, potwierdzając następnie swoją tożsamość jedną z dostępnych szybkich metod autentykacji).

- Implementacja Mastercard Click to Pay w platformie płatniczej Autopay sprawia, że płatności stają się jeszcze prostsze i bardziej intuicyjne. Ta nowoczesna usługa nie tylko podnosi standardy bezpieczeństwa i wygody dla klientek i klientów, ale również zwiększa konwersję oraz wprowadza globalny standard płatności kartowych. Eliminuje też konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas dokonywania płatności. Wykorzystujemy w tym miejscu technologię tokenizacji. Otwarte podejście w Autopay do technologicznych innowacji odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów, zapewniając im płynne i bezpieczne doświadczenie płatności online - mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Click to Pay to metoda, która odpowiada na potrzeby Polek i Polaków. Według najnowszego raportu Autopay Finanse w czasach niepewności, najważniejszymi powodami wyboru ulubionej formy płatności są: wygoda, szybkość (po 68 proc.) oraz łatwość 59 proc. Popularność płatności kartą rośnie. W ten sposób za zakupy w internecie płaci już 37 proc. badanych - to wzrost o 3 p. proc. w porównaniu z 2023 r.


Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Przeczytaj także:

Raport

Bieżące wydatki drenują kieszenie Polaków. Jak oceniamy swoją sytuację finansową i mieszkaniową? [RAPORT AUTOPAY]

Mimo spadku inflacji Polki i Polacy wciąż mocno trzymają się za portfele. W ostatnim czasie po oszczędności musiała sięgnąć niemal połowa badanych.

05.06.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay podpisuje Kartę Różnorodności

Autopay podpisuje Kartę Różnorodności

28.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Wpływ technologii i AI na życie. Mniej entuzjazmu, więcej znaków zapytania [RAPORT AUTOPAY]

Mimo że zdecydowana większość Polek i Polaków przyznaje, że zmiany technologiczne są nieuniknione, widać oznaki zmęczenia nowinkami - wynika z badania „Finanse w czasach niepewności” zrealizowanego przez Autopay.

23.05.2024 Czytaj więcej